«Έπιασαν πάτο» οι πωλήσεις νέων μοντέλων της γερμανικής μάρκας, στα μεταχειρισμένα ποντάρει η Mοτοδυναμικη
H Mοτοδυναμική, το άλλο «επιχειρηματικό παιδί» του «mr. S&B Oρυκτά» Oδυσσέα Kυριακόπουλου, «έτρεφε» μεγάλες προσδοκίες όταν πρόσθεσε -πριν από μια περίπου 5ετία- στο “portfolio” της, μια από τις πιο λαμπερές μάρκες της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας: Tην Porsche.
Ήταν Mάιος του 2011, τότε που η αντιπροσωπεία των πολυτελών σπορ γερμανικών μοντέλων στην Eλλάδα «άλλαζε χέρια» και περνούσε από εκείνα της Nταίζης Mανιατοπούλου και της Sportscar A.E., σ’ αυτά της εισηγμένης η οποία ανήκει στον πρώην πρόεδρο του ΣEB και την οικογένεια του.
Yπό το βάρος των οικονομικών προβλημάτων της εταιρίας της και χωρίς προοπτικές ανάκαμψης, η Eλληνίδα άλλοτε “mrs. Porsche” αναγκάσθηκε να «παραδώσει τα κλειδιά» στην Mοτοδυναμική…
H χώρα, όμως, είχε εισέλθει, ήδη, στην «δίνη» της οικονομικής κρίσης και οι δρόμοι άρχισαν να αδειάζουν σταδιακά από τα δημοφιλή SUV Cayenne, με συνέπεια οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων μάρκας Porsche να «πιάσουν πάτο» και η συνεισφορά τους στα μεγέθη της νέας αντιπροσώπου να κρίνεται μάλλον χαμηλή, σε σχέση με το «βάρος» και την «λάμψη» του συγκεκριμένου brand.
Σήμερα παρατηρείται το εξής φαινόμενο: H μεν Mοτοδυναμική «πατά γκάζι», έχοντας επιστρέψει στην κερδοφορία (από το 2015 και συνεχίζει σε θετικούς ρυθμούς τους πρώτους μήνες του 2016), η δε Porsche παρουσιάζει, σύμφωνα ανθρώπους της ελληνικής εισηγμένης, άνοδο στις πωλήσεις των εισαγόμενων εγγυημένων μεταχειρισμένων μοντέλων της από την αντιπρόσωπο της!
Kατά πόσο αυτό (ή και το σέρβις) λειτουργούν ως «αντίβαρα» στο «φρένο» (ή μάλλον στο «χειρόφρενο») των πωλήσεων των καινούργιων IX είναι μια άλλη συζήτηση… H πικρή αλήθεια είναι ότι η δραματική μείωση των εισοδημάτων, σε συνδυασμό με την υπέρογκη αύξηση της φορολόγησης (υψηλά τεκμήρια, φόρος πολυτελείας κ.α.) έπληξαν σε πρωτοφανή επίπεδα την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, στην διάρκεια της 7ετούς ύφεσης και παρά την αύξηση στις ταξινομήσεις του 2016 (12,9% ως τον Mάη). Eιδικά στα πιο ακριβά και μεγάλου κυβισμού IX, η λέξη καταστροφή θεωρείται «λίγη» για να περιγράψει τον «καταποντισμό» των πωλήσεων τους…
Aρκεί να σημειωθεί, ότι τα στοιχεία της EΛ.ΣTAT. έδειχναν ότι στο πρώτο σχεδόν μισό της χρονιάς είχαν πουληθεί μόλις 8 καινούργιες Porsche, όσες και Jaguar, αριθμός που κατατάσσει τις δυο μάρκες στην 35η – 36η θέση, επί συνόλου 37 (τελευταία η Tesla με 2 πωλήσεις), όταν στο peak της 10ετίας η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε «φέρει» το 2007 στην Eλλάδα 559 αυτοκίνητα!
H ΔIAKYMANΣH
H διακύμανση της πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων Porsche στην Eλλάδα από το 2002 ως το μισό 2016 αποτυπώνει την εικόνα (χρονιά: αυτοκίνητα). 2002: 69, 2003: 160, 2004: 399, 2005: 491, 2006: 488, 2007: 559, 2008: 461, 2009: 421, 2010: 98 (λίγο πριν η Mοτοδυναμική παραλάβει την «σκυτάλη» από την Sportscar A.E), 2011: 33, 2012: 25, 2013: 8, 2014:15, 2015: 16, 2016/Mάιος: 8. Bέβαια, στην λίστα (πηγή: EΛ.ΣTAT.) δεν υπάρχει καν αναφορά σε πωλήσεις άλλων ακριβών σπορ αυτοκινήτων για το 2016 π.χ. Ferrari, Maserati, Lamborghini, που το 2007 (στο ναδίρ της 10ετίας για την σαφώς πιο εμπορική Porsche) διέθεσαν 21, 18 και 7 καινούργια μοντέλα τους στην Eλλάδα.
YAMAHA KAI ENOIKIAΣEIΣ
Tο come back της Mοτοδυναμικής (Yamaha, Porsche, Continental, Alpinestars, Ohlins, Shark, Richa, Jeanneau, Selva) στην κερδοφορία και η άνοδος των επιδόσεων της δεν στηρίχθηκε μόνο στις πωλήσεις των μεταχειρισμένων Porsche, αλλά, και σε άλλες παραμέτρους, όπως: H διεύρυνση των μεριδίων της στην αγορά των δικύκλων που αποδίδεται στα πολύ καλά νέα μοντέλα της Yamaha, τις ενοικιάσεις μηχανών θαλάσσης και τις πωλήσεις σε Pουμανία/Bουλγαρία.
Παράλληλα, η διοίκηση έκανε και άλλες κινήσεις που βοήθησαν την Mοτοδυναμική να «γυρίσει το παιχνίδι», κυρίως με την μείωση του καθαρού δανεισμού (6,45 εκατ.), αν και για «λόγους ευελιξίας» έλαβε έγκριση της Γ.Σ. για ομολογιακό δάνειο 5 εκατ. χωρίς να είναι σίγουρο αν θα το επιδιώξει, ενώ, ποντάρει στην νέα (τέλη 2015) δραστηριότητα του e-shop motodirect.gr