«Στην Ελλάδα τα τρένα κινούνται απ’ τους ανθρώπους, καθώς δεν υπάρχουν τα απαιτούμενα συστήματα ασφαλείας» δήλωσε στο tvxs.gr ο Κώστας Γενυδούνιας, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης.
Με εξώδικο που απέστειλε η Π.Ε.Π.Ε. στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ επισημαίνεται ότι δεν υπάρχουν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές ώστε να αυξηθεί το όριο ταχύτητας στο τμήμα Λιόσια Κιάτο από τα 115χμ. στα 160χμ. Συγκεκριμένα απουσιάζει το σύστημα τηλεδιοίκησης, δηλαδή αυτόματης φωτοσήμανσης που ήδη λειτουργεί στο τμήμα Λιόσια-Αεροδρόμιο ενώ δεν έχει εφαρμοστεί το σύστημα αυτόματης πέδησης. «Από το 2004 έχουν αγοραστεί τα συστήματα, όμως δεν έχουν λειτουργήσει καθώς οι συμβάσεις έχουν μείνει πίσω… ως είθισται με τις εργολαβίες. Οι υπεύθυνοι διαφήμιζαν τα 58′ Λιόσια-Κιάτο ενώ γνώριζαν ότι υπάρχει πρόβλημα υποδομών» επισημαίνει ο κ. Γενυδούνιας.
Η ευκολία στις μετακινήσεις που υπόσχεται το ηλεκτροκίνητο τμήμα επισκιάζεται από τους κινδύνους που προκύπτουν λόγω των ελλείψεων ενώ οι μηχανοδηγοί αρνούνται να εφαρμόσουν το νέο όριο ταχύτητας. «Αυτή τη στιγμή δεν εξασφαλίζεται τίποτα. Η κυκλοφορία είναι εντελώς «τυφλή», οπότε δεν υπάρχει κανένας λόγος η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να πιέζει εμάς να οδηγούμε με οριακές ταχύτητες ούτε όμως και εμείς να πιέσουμε τους εαυτούς μας σε συνθήκες που δεν είναι ασφαλείς. Τα τελευταία εφτά χρόνια είχαμε πέντε νεκρούς μηχανοδηγούς πανελλαδικά εν ώρα υπηρεσίας λόγω προβλημάτων υποδομής» τονίζει ο κ. Γενυδούνιας.
Οι καθημερινές προστριβές σε σταθμούς και αμαξοστοιχίες φαίνεται ότι εκτός από τους επιβάτες έχουν απογοητεύσει και τους μηχανοδηγούς, οι οποίοι βλέπουν –ελλείψει προσωπικού- να γίνονται οι ίδιοι αποδέκτες της δυσαρέσκειας των επιβατών. «Οι επιβάτες νομίζουν ότι εμείς σαμποτάρουμε το σύστημα ηλεκτροκίνησης για λόγους εργασιακούς ή μισθολογικούς. Όμως δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Εμείς είπαμε ότι μακάρι η ηλεκτροκίνηση να λειτουργήσει από «χτες». Θα λυθούν και τα δικά μας προβλήματα αφού τα τρένα χαλάνε συνέχεια» επισημαίνει ο κ. Γενυδούνιας
Πηγή: tvxs.gr