Στα 45 εκατομμύρια ευρώ ορίζεται η ετήσια κρατική επιδότηση στον ΟΣΕ, το διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής, ο οποίος έχει αναλάβει την εποπτεία και τη συντήρηση της γραμμής.
Αυτό ορίζεται στο σχέδιο νόμου, το οποίο κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή και με το οποίο ουσιαστικά εναρμονίζεται η εθνική νομοθεσία με την κοινοτική οδηγία για την απελευθέρωση των σιδηροδρόμων.
Η εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με το ευρωπαϊκό δίκαιο αποτελεί υποχρέωση της χώρας, η οποία δε συνδέεται με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ωστόσο, στο σχέδιο νόμου γίνεται μνεία στη διαφανή διαγραφή χρεών του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ύστερα από τη συμφωνία που έχει προηγηθεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη διευθέτηση του ζητήματος των παράτυπων κρατικών ενισχύσεων ύψους 750 εκατ. ευρώ, που η Ε.Ε. έκρινε ότι έχουν χορηγηθεί στους ελληνικούς σιδηρόδρομους.
Στόχος του νέου σχεδίου νόμου είναι η περαιτέρω απελευθέρωση της σιδηροδρομικής αγοράς και η διευκόλυνση της εισόδου περισσότερων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων στο δίκτυο με στόχο την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Πιο συγκεκριμένα το νομοσχέδιο καθορίζει:
Τους κανόνες που διέπουν τη διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής και τις δραστηριότητες σιδηροδρομικών μεταφορών των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, οι οποίες είναι εγκατεστημένες ή πρόκειται να εγκατασταθούν σε κράτος μέλος.
Τα κριτήρια που εφαρμόζονται για την έκδοση, την ανανέωση ή την τροποποίηση αδειών που προορίζονται για σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, οι οποίες είναι εγκατεστημένες ή πρόκειται να εγκατασταθούν στην ελληνική επικράτεια.
– τις αρχές και τις διαδικασίες που εφαρμόζονται για τον καθορισμό και την είσπραξη τελών σιδηροδρομικής υποδομής, καθώς και την κατανομή της χωρητικότητας σιδηροδρομικής υποδομής.