Kevin Systrom: Ο ιδρυτής του Instagram που έγινε δισεκατομμυριούχος σε δύο χρόνια
Μήπως ο άνθρωπος επιστρέφει στις προϊστορικές συνήθειές του; Τουλάχιστον αυτό πιστεύει ο Kevin Systrom, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Instagram, που αποτελεί αυτή τη στιγμή το πιο hot από τα social media. «Εάν κοιτάξει κανείς τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι επικοινωνούσαν αρχικά, θα δει εικονογράμματα, ιερογλυφικά και ζωγραφιές στις σπηλιές», εξηγεί. Σήμερα, χρησιμοποιούμε τα emojis και διαρκώς τραβάμε και μοιραζόμαστε φωτογραφίες.
Βέβαια, ο μοντέρνος άνθρωπος είναι πολύ πιο προηγμένος από τους προγόνους του της Παλαιολιθικής Εποχής, για αυτό και αυτής της μορφής η επικοινωνία είναι σήμερα μια υπόθεση με πολύ χρήμα. Ο 32χρονος σήμερα Systrom πόσταρε την πρώτη του φωτογραφία στο Instagram –ένας σκύλος ξαπλωμένος δίπλα στο πόδι της τότε κοπέλας του, σε έναν πάγκο με tacos στο Μεξικό- το 2010. Δύο χρόνια αργότερα, το Facebook εξαγόρασε την εταιρία αντί 1 δισ. δολαρίων και φέτος τον Ιούνιο, το Instagram ξεπέρασε τους 500 εκατ. χρήστες. Οι χρήστες αυτοί μοιράζονται μεταξύ τους περισσότερες από 90 εκατ. φωτογραφίες και βίντεο την ημέρα.
Ο Systrom παραλληλίζει την τεχνολογία πίσω από το Instagram με την επίδραση που είχε η τυπογραφία στο γραπτό λόγο: Η οπτική πληροφορία γίνεται όλο και πιο προσβάσιμη για όλο και περισσότερους. Το application επιτρέπει στο χρήστη να «ανεβάσει» τη φωτογραφία του και μετά να χρησιμοποιήσει ένα από τα 40 φίλτρα για να τη βελτιώσει. Αρχικά, η ιδέα πίσω από τα φίλτρα ήταν να βελτιωθούν όσο γίνεται οι φωτογραφίες που ο καθένας τραβά με την κάμερα του κινητού του, αλλά οι πρώτες αντιδράσεις ήταν μάλλον αρνητικές. Οι επαγγελματίες φοβήθηκαν ότι αυτή η τεχνολογία θα διέφθειρε τη φωτογραφία, στερώντας την αυθεντικότητα των εικόνων. «Όταν πρωτοξεκινήσαμε, οι φωτογράφοι μισούσαν το Instagram», λέει σήμερα ο Systrom.
Σήμερα, οι χρήστες του Instagram μοιράζονται τις φωτογραφίες τους όπως μέσω του Twitter και του Facebook. Η εταιρία βγάζει χρήματα πουλώντας διαφημίσεις, οι οποίες εμφανίζονται στο feed του κάθε χρήστη. Και παρότι το Instagram δεν δίνει επισήμως στοιχεία για το τι περιέχουν οι φωτογραφίες και τα βίντεό του, εντούτοις ο Systrom παραδέχεται αυτό που ήδη όλοι υποψιάζονταν: «Υπάρχουν πάρα πολλές selfies».
Τα στοιχεία της BI Intelligence δείχνουν ότι τουλάχιστον το 90% των χρηστών του Instagram είναι κάτω των 35 ετών, ενώ το 80% εξ αυτών βρίσκονται εκτός των ΗΠΑ. Η εταιρία ερευνών eMarketer υπολογίζει ότι το Instagram θα έχει φέτος έσοδα 1,53 δισ. δολαρίων από τις διαφημίσεις, αυξημένα κατά 144% σε σχέση με το 2015.
Και όλα αυτά γιατί ο Systrom μεγάλωσε σε ένα περιβάλλον που του επέτρεψε να είναι πολύ εξοικειωμένος με την τεχνολογία από μικρή ηλικία. Η μητέρα του δούλευε για το site αναζήτησης εργασίας Monster.com και την υπηρεσία Zipcar, που επιτρέπει στους χρήστες της να μοιράζονται το αυτοκίνητό τους. Ο θείος του, που ήταν μηχανικός λογισμικού, του δάνεισε ένα laptop το 1995, ώστε να μάθει προγραμματισμό. Ως φοιτητής στο Stanford ακόμα, ο Systrom ήξερε ότι ήθελε να ασχοληθεί με τις start-ups. Όταν τον δέχθηκαν στο Mayfield Fellows Program, ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης για την επιχειρηματικότητα της υψηλής τεχνολογίας, γνώρισε τον Mike Krieger, που θα γινόταν αργότερα ο συνιδρυτής του Instagram.
Αφότου αποφοίτησε, δούλεψε για μερικά χρόνια στην Google και σε άλλες εταιρίες της Silicon Valley, πριν να φτιάξει το δικό του application. Και μία μέρα, κατά τη διάρκεια κάποιων διακοπών στο Μεξικό, η κοπέλα του Nicole, που σήμερα είναι η σύζυγός του, του πρότεινε να προσθέσει τα φίλτρα. Και κάπως έτσι, ξεκίνησαν όλα.
Από την Έντυπη Έκδοση