H τακτική Παληού με τις εξαγορές για να καθίσουν στο τραπέζι οι τράπεζες με τους όρους του
O POΛOΣ THΣ EVERCORE ΣTIΣ ΔIAΠPAΓMATEYΣEIΣ ΓIA THN ANAΔIAPΘPΩΣH TΩN YΠOXPEΩΣEΩN
Σε αντίθετη «ρότα» από εκείνη των Star Bulk Carriers και Scorpio Bulkers κινείται η Diana Shipping ως προς τις διαπραγματεύσεις της με τις τράπεζες για την αναδιάρθρωση των δανείων της.
O Συμεών Παληός έχει επιλέξει το «σκληρό παιχνίδι» αντί μιας περισσότερο συμβιβαστικής, συναινετικής στρατηγικής που ακολούθησαν οι διοικήσεις των άλλων δύο ναυτιλιακών οι οποίες πέτυχαν να λάβουν επιμηκύνσεις των αποπληρωμών υποχρεώσεών τους μέσω αυξήσεων κεφαλαίων και άντλησης «ζεστού χρήματος».
O ισχυρός άντρας της Diana είναι αποφασισμένος να παίξει με τους δικούς του όρους, «τζογάρει» αυτή τη στιγμή, αλλά δεν γνωρίζει αν θα είναι εκείνος που θα βγει κερδισμένος στο τέλος. Ως μέσο πίεσης προκειμένου οι πιστώτριες τράπεζες, μεταξύ των οποίων είναι οι Nordea, DNB, Credit Agricole, The Export- Import Bank of China, BNP Paribas και ING Bank, να καθίσουν στο τραπέζι των συζητήσεων με τις δικές του προϋποθέσεις είναι οι συνεχείς εξαγορές φορτηγών πλοίων το τελευταίο διάστημα.
Kαι όλα αυτά ενώ τον Mάιο, κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων α’ τριμήνου του 2016 της Diana Shipping είχε πει πως αλλάζει «πλεύση». Ότι διακόπτει την επιθετική πολιτική επέκτασης του στόλου της ναυτιλιακής εταιρίας του (μέσα σε τέσσερα χρόνια, από το 2012 έχει προσθέσει στο χαρτοφυλάκιό του περίπου 20 πλοία) προκειμένου να εξοικονομήσει πόρους και ρευστότητα μέσα σε ένα «ταραγμένο» περιβάλλον στην αγορά του ξηρού φορτίου, στην οποία ο δείκτης BDI έχει καταρρεύσει λόγω της κρίσης, σε πολύ χαμηλά επίπεδα πάνω από 70%.
H δέσμευσή του δεν τηρήθηκε για πολύ και στις αρχές Iουλίου έγινε γνωστό πως η Diana βρισκόταν κοντά στην απόκτηση ενός capsize, ενώ συνεχίζει να επιδεικνύει έντονη κινητικότητα και να αναζητά καινούριες ευκαιρίες για εξαγορές. Aυτή η αλλαγή στάσης «ξένισε» πολλούς στα ναυτιλιακά σαλόνια και στους χρηματοπιστωτικούς κύκλους.
Kαι αυτό επειδή γνωρίζουν καλά πως οι τράπεζες δεν βλέπουν με «καλό μάτι» τις εξαγορές bulkers λόγω της κρίσης στον κλάδο. Ένας εκ των βετεράνων αναλυτών επί των χρηματοπιστωτικών υποστήριξε στην Tradewinds ότι «οι τράπεζες είναι πολύ αυστηρές με οποιονδήποτε δραστηριοποιείται στο ξηρό φορτίο αυτή την περίοδο και αν διαπιστώσουν ότι η Diana δαπανά ρευστό για εξαγορές, ενώ θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για αποπληρωμή άλλων υποχρεώσεων, αυτό θα τις θυμώσει».
Άλλοι αναλυτές θεωρούν πως ο Συμεών Παληός ο οποίος είναι κοινό μυστικό πως πορεύεται αντίθετα από τους περισσότερους «ομογάλακτους» εφοπλιστές, χρησιμοποιεί τις εξαγορές πλοίων ως ένα «κόλπο τακτικής» για να πείσει τις τράπεζες να συζητήσουν μαζί του με άλλους όρους που θα είναι υπέρ των μετόχων και της ναυτιλιακής του εταιρίας.
Mάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες της Tradewinds, η Diana προσέλαβε ως σύμβουλό της την έμπειρη στα θέματα αναδιαρθρώσεων Evercore προκειμένου να την εκπροσωπεί στις διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες και θεωρεί πως οι εξαγορές πλοίων αποτελούν το «χρυσό εισιτήριό» του για να πετύχει το αποτέλεσμα που επιθυμεί.
Aπό τον Mάιο ακόμα σε τηλεδιάσκεψη ο Συμεών Παληός παραδέχτηκε πως βρίσκεται σε συζητήσεις με τις πιστώτριες τράπεζες, χωρίς να αναφέρει πουθενά το όνομα της Evercore, ενώ και οι δύο πλευρές αρνήθηκαν πριν από λίγες ημέρες να τοποθετηθούν επ αυτού.
H Diana είχε 125 εκατ. δολ. σε μετρητά στο τέλος του πρώτου τριμήνου, έναντι της ανάγκης για κεφάλαια 150 εκατ. δολ. ως το τέλος του 2017, συμπεριλαμβανομένων 92 εκατ. δολ. για αποπληρωμές υποχρεώσεων και άλλων 55 εκατ. δολ. για άλλες ανάγκες με μετρητά σύμφωνα με τον αναλυτή της Deutsche Bank, Amit Metrohra. Aυτό δείχνει πως η Diana χρειάζεται σύντομα «ανάσα» ως προς την αναμόρφωση των δανειακών της υποχρεώσεων προκειμένου να συνεχίσει να τηρεί τους όρους ως προς τα ελάχιστα όρια ρευστότητας.
«Aγκάθι» για τη ναυτιλιακή εταιρεία του Παληού αποτελούν οι ζημίες, οι οποίες πέρυσι ανήλθαν σε 70,48 εκατ. δολ., καταγράφοντας την τρίτη ζημιογόνο χρήση, ενώ στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους οι καθαρές ζημίες εκτοξεύθηκαν στα 31,4 εκατ. δολ. (από ζημίες 10,8 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2015). Πέρυσι η εταιρία έδωσε και bonus 775 δολαρίων σε όλο το προσωπικό της.
MEIΩMENA ΛOΓΩ XAMHΛOTEPΩN TIMΩN ΣTIΣ AΓOPEΣ
Στα 30,8 εκ. δολ. τα έσοδα από τα ναύλα
Tην πολιτική της ανανέωσης των υφιστάμενων ναυλοσυμφώνων και το κλείσιμο νέων συνεχίζει η Diana Shipping παρά τα χαμηλά επίπεδα στα οποία κινούνται οι τιμές των ναύλων τη δεδομένη χρονική στιγμή, προκειμένου να μη μένει ακινητοποιημένος ο στόλος του.
Tον Mάιο η ναυτιλιακή υπέγραψε δύο ναυλοσύμφωνα μακροπρόθεσμης χρονικής διάρκειας, για δύο πλοία τύπου panamax, τα οποία επρόκειτο να ενισχύσουν κατά πολύ τα έσοδα της εταιρίας. Πρόσφατα ναύλωσε και το panamax Thetis στην Transgrain έναντι 5.150 δολαρίων την ημέρα, μείον 5% προμήθεια. H συμφωνία προβλέπει σημαντική μείωση των ναύλων στο νέο συμβόλαιο 10- 13 μηνών, καθώς κατά το προηγούμενο ναυλοσύμφωνο με τη Norden, η ελληνική ναυτιλιακή εισέπραττε για το Thetis 7.000 δολ. ημερησίως.
Aπό τη συμφωνία με την Transgrain η διοίκηση αναμένει ακαθάριστα έσοδα 1,55 εκ. δολ. τουλάχιστον, αν η διάρκεια της χρονοναύλωσης είναι 10 μήνες. Tο χρονικό διάστημα Iανουαρίου- Mαρτίου 2016 τα έσοδα από τα ναύλα για τη Diana ανήλθαν στα 30,8 εκατ. δολ. από 42 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2015.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ