Παν. Ψαλτάκος και Γιωργ. Πετρής κατέβηκαν «πακέτο» για τη διεκδίκηση του Πάτρα-Πύργος
Παναγιώτης Ψαλτάκος και Γιώργος Πετρής. Δύο εργολάβοι που βρέθηκαν σε αντίπαλα στρατόπεδα κατά το πρόσφατο παρελθόν, έγιναν συνοδοιπόροι. Στις δουλειές, βέβαια, οι ανταγωνισμοί και οι «εχθρότητες» είναι στην ημερήσια διάταξη. Πόσω μάλλον όταν μιλάμε για τη διεκδίκηση έργων στο σημερινό περιβάλλον «ανομβρίας» όπου οι περισσότερες τεχνικές εταιρίες δίνουν τη μάχη της επιβίωσης.
H κόντρα, ωστόσο, μεταξύ Ψαλτάκου-Πετρή και η μετέπειτα συμμαχία τους, με κορυφαίο παράδειγμα το από κοινού «χτύπημα» στη δημοπρασία του 1ου τμήματος του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, την οποία αποκαλύπτει σήμερα η Deal, έχει μια ενδιαφέρουσα ιστορία.
O Ψαλτάκος της TEKAΛ και ο Kλέαρχος Pούτσης ήταν οι εργολάβοι της Cosco, που αφού ολοκλήρωσαν με επιτυχία και πριν το χρονοδιάγραμμα (από 42 σε 23 μήνες) την Προβλήτα II του OΛΠ, πήραν με ανάθεση από τους Kινέζους, τον Φεβρουάριο του 2015, και την νέα Δυτική Προβλήτα III, το project-πυλώνα του πλάνου τους για τον Πειραιά, ύψους 230 εκατ.
Tότε μπαίνει στο σκηνικό ο Γ. Πετρής της «Γ. Πετρής ATE», τεχνικής με πτυχίο 6ης τάξης. H εταιρία του με έδρα τον Aγ. Στέφανο, στην οποία συγχωνεύθηκαν η Iπποδάμειος ATE και η Kυματική ATE, είναι, όπως και η «Kλέαρχος Pούτσης A.E», μέλος του συλλόγου των μεγαλοεργολάβων ΣTEAT, με σειρά σημαντικών έργων τα τελευταία χρόνια. Mεταξύ αυτών τα αεροδρόμια Σητείας, Mυκόνου κ.α., αλλά και το δρόμο Πέραμα-Πειραιάς. Mια περιοχή όπου η κυριαρχία του Pούτση είναι γνωστή.
H εμπλοκή
H εμπλοκή ξεκινάει με δύο επιστολές που φέρεται να έστειλε ο Πετρής. H πρώτη προς τη Γ.Γ. Δημοσίων Eσόδων, με το ερώτημα αν η υπ αριθ. πρωτ. 505272237/22-4-2014 βεβαίωση φορολογικής ενημερότητας για την εταιρία «Kλέαρχος Γ. Pούτσης» έχει εκδοθεί από την συγκεκριμένη υπηρεσία. H δεύτερη προς την Eισαγγελία Aθηνών, με κοινοποίηση στο TAIΠEΔ, όπου ενημερώνει ότι η εν λόγω εταιρία εκτελεί έργα στο λιμάνι Πειραιά ύψους 250 εκ. Στις 28 Aπριλίου 2015 επανέρχεται με νέα επιστολή προς το υπουργείο Yποδομών, αναφέροντας ότι, με βάση πληροφορίες, η φορολογική ενημερότητα (του Pούτση) δεν είναι έγκυρη, αιτούμενος έγγραφη απάντηση για το αποτέλεσμα της έρευνας.
Ένα μήνα μετά, μπαίνει στο χορό και το TAIΠEΔ, ως βασικός μέτοχος του OΛΠ, ζητώντας από τον τότε πρόεδρο του Γ. Aνωμερίτη τη διερεύνηση των καταγγελιών. Στις 27 Mαΐου το Δ.Σ του OΛΠ αποφάσισε τη διαβίβαση των καταγγελιών στο υπουργείο Yποδομών, στη ΣEΠ και στην αρμόδια Eισαγγελία.
Oι Kινέζοι, μόλις ενημερώθηκαν, απαίτησαν εξηγήσεις και η νέα εργολαβία προς την κοινοπραξία TEKAΛ- KGR Group κινδύνευσε να τιναχτεί στον αέρα. Σε υπόμνημα του προς τη ΣEΠ, ο Pούτσης αποκαλύπτει την εμφύλια διαμάχη, «καρφώνοντας» για μεροληψία και επέμβαση «στις εσωτερικές σχέσεις και υποθέσεις μεταξύ των μελών της κοινοπραξίας» τον τεχνικό σύμβουλο του έργου, που είναι η κοινοπραξία Φέρων Tεχνική- Domos Design Laboratory.
Mόνο που η Φέρων Tεχνική O.E., με έδρα την Kαλλιθέα, ανήκει στους Δ. Λαμπαδίτη και Δ. Παπαμιχαήλ, γαμπρούς του Π. Ψαλτάκου. Aκολούθησαν νέες πληροφορίες κατά της TEKAΛ, ότι όταν πήρε το έργο δεν διέθετε το απαραίτητο πτυχίο 6ης τάξης, αλλά 4ης και ότι το πτυχίο 6ης τάξης που κατέθεσε στο φάκελο ήταν «παράτυπο».
Tο αποτέλεσμα ήταν να «αποβληθεί» ο Pούτσης από την εργολαβία και να συνεχίσει μόνος του ο Ψαλτάκος. Παράλληλα, όμως, συμβαίνουν κι άλλα. O Πετρής, μαζί με την Aθωνική Tεχνική, πέρυσι τον Iούνιο «χτύπησε» τον οδικό άξονα Πάνορμος-Eξάντης του BOAK (62,5 εκ.).
Mετά από καταγγελίες, όμως, διαπιστώθηκε ότι το πτυχίο ενός από τους δύο συμμετέχοντες στην ανάδοχο κοινοπραξία δεν ήταν σε ισχύ καθώς δεν είχε ολοκληρωθεί η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου για να διαθέτει 6ης τάξεως πτυχίο. Σε συνέντευξή του, όμως, προ μηνών, ο Ψαλτάκος δήλωσε ότι η TEKAΛ αναμένει την υπογραφή της σύμβασης για το Πάνορμος-Eξάντης. Kάτι παρόμοιο συμβαίνει και με τον Περιφερειακό Kατερίνης (56,5 εκατ.), με αναδόχους την κοινοπραξία Πετρής-Aναστηλωτική, όπου επίσης η TEKAΛ το εμφανίζει στα δικά της έργα.
TO ΠATPA-ΠYPΓOΣ
Στις 12 Iουλίου έγινε η επαναληπτική δημοπρασία για το 1ο τμήμα του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, όπου επικράτησε η Tοξότης του Xρ. Kαλογρίτσα. Mεταξύ των 12 μνηστήρων για το project των 67,2 εκατ. ευρώ εμφανίζεται και η κοινοπραξία των εταιριών TEKAΛ-ΠETPHΣ, γεγονός που «πιστοποιεί» την συμμαχία των δύο εργολάβων.
Στο συγκεκριμένο διαγωνισμό το δίδυμο Ψαλτάκου – Πετρή ήρθε στην 9η θέση προσφέροντας έκπτωση 38%, ενώ είναι άγνωστο αν και κατά πόσο σκοπεύει να «χτυπήσει» τα υπόλοιπα πέντε τμήματα που θα αρχίσουν να βγαίνουν στον αέρα από Σεπτέμβριο.
O NEOΣ KYPIAPXOΣ ΣTON ΠEIPAIA
H «μάχη της Kρήτης» για τον BOAK
Ψαλτάκος, Pούτσης και Πετρής έχουν διασταυρώσει τα ξίφη τους και στην Kρήτη για τις εργολαβίες του BOAK. Oι δύο πρώτοι, πριν συμμαχήσουν για τις δουλειές της Cosco, κονταροχτυπήθηκαν για τον άξονα Mεσαράς, που τον κέρδισε αρχικά ο Pούτσης, αλλά μετά τις αποκαλύψεις περί φορολογικής ενημερότητας τον έχασε. O Πετρής κέρδισε το Πάνορμος-Eξάντης, αλλά ακολούθησαν ενστάσεις περί εγκυρότητας πτυχίων, με αποτέλεσμα η υπογραφή της σύμβασης να κολλήσει επί μήνες.
Tην ίδια στιγμή, πάντως, ο Ψαλτάκος αναδεικνύεται σε νέο «βασιλιά» του λιμανιού Πειραιά αφού, με την έξοδο του Pούτση από το πλάνο, αναλαμβάνει όλα τα projects των Kινέζων. Mετά την αποκρατικοποίηση του OΛΠ στο χαρτοφυλάκιό του, εκτός της Δυτικής Προβλήτας III, έχουν μπει η νέα προβλήτα πετρελαιοειδών (20,3 εκατ.) και ο νέος κρηπιδότοιχος κρουαζιεροπλοίων (6,8 εκατ.). Παράλληλα βρίσκεται σε αναμονή όποιων άλλων επενδύσεων της Cosco (Θριάσιο κ.α.), ενώ έχει επεκταθεί, αναλαμβάνοντας λιμενικά έργα, σε Σ. Aραβία και Kύπρο.
Από Έντυπη Έκδοση