Η Opel διαθέτει τη ναυαρχίδα της, το Insignia χωρίς «κόφτη» τελικής ταχύτητας
Η κορυφαία πρόταση της Opel, με AWD στάνταρ, αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητες επιδόσεων του αυτοκινήτου αναπτύσσοντας τελικές ταχύτητες μέχρι 270 χλμ. / ώρα
Δεν χρειάζεται να είναι… πυρηνικός φυσικός κανένας για να καταλάβει ότι η ναυαρχίδα της Opel, Insignia, είναι καλό αυτοκίνητο. Ούτε ότι ο ηλεκτρονικός «κόφτης»… περιόριζε κατά πολύ την τελική του ταχύτητα, «αδικώντας» το. Ίσως αυτό είδαν εκεί στο Russelheim και το μοντέλο υψηλών επιδόσεων του Opel Insignia (239 kW/325 hp) με τα διακριτικά ‘OPC’ διατίθεται τώρα σε έκδοση ‘Unlimited’ χωρίς περιορισμό της μέγιστης ταχύτητας. Η κορυφαία πρόταση της Opel, με AWD στάνταρ, αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητες επιδόσεων του αυτοκινήτου αναπτύσσοντας τελικές ταχύτητες μέχρι 270 χλμ. / ώρα (sedan, με μηχανικό κιβώτιο).
«Ικανοποιούμε τις επιθυμίες που εκφράζουν συχνά οι πελάτες μας» σχολίασε ο Alain Visser, Αντιπρόεδρος Πωλήσεων, Μάρκετινγκ & Aftersales της Adam Opel AG. «Οι αγοραστές του Insignia OPC είναι, κατά κανόνα, έμπειροι και υπεύθυνοι οδηγοί, που θέλουν να απολαμβάνουν όλες τις τεχνικές δυνατότητες του αυτοκινήτου τους».
Το Opel Insignia OPC ‘Unlimited’ ξεχωρίζει οπτικά με ένα μπλε λογότυπο Brembo, ενώ φέρει στροφόμετρο και ταχύμετρο νέας σχεδίασης. Μία ειδική έκδοση με εξωτερική απόχρωση σε μαύρο ματ περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα.
Η ναυαρχίδα της Opel διατίθεται με 6-τάχυτο μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο για όλους τους τύπους αμαξώματος – τετράθυρο, πεντάθυρο και Sports Tourer OPC station wagon – έχοντας ψηφιστεί δύο φορές ‘Σπορ Αυτοκίνητο της Χρονιάς’ (2009, 2010) από το γερμανικό περιοδικό ‘Auto Bild sportscars’.
Το πακέτο ‘Unlimited’ περιλαμβάνει εκπαιδευτικό σεμινάριο οδήγησης OPC στην πίστα δοκιμών της Opel στο Dudenhofen. Οι οδηγοί θα μάθουν πώς να αξιοποιούν τις δυναμικές επιδόσεις του αυτοκινήτου τους με μεγαλύτερη ασφάλεια και αυτοπεποίθηση, υπό την καθοδήγηση του πρεσβευτή της μάρκας, Joachim Winkelhock, και εκπαιδευτών με εμπειρία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Οι επιδόσεις της νέας έκδοσης ‘Unlimited’ είναι ίδιες με εκείνων που φέρουν ηλεκτρονικό περιοριστή ταχύτητας, με εξαίρεση τη μέγιστη τελική ταχύτητα. Τα Insignia OPC επιταχύνουν από 0 στα 100 χλμ. / ώρα σε 6,0 – 6,6 δευτ., ανάλογα με τον τύπο αμαξώματος και το κιβώτιο. Η κατανάλωση μικτού κύκλου και οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται μεταξύ 10.6 λίτρ./100 χλμ. & 249 γραμμ. / χλμ. και 11.0 λίτρ. / 100 χλμ.& 259 γραμμ. / χλμ.
Νέο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο
Το νέο 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο είναι μία ελκυστική πρόταση που συνδυάζει σπορ δυναμική και υψηλή οδηγική άνεση. Εκτός από την αυτόματη λειτουργία διαθέτει πρόγραμμα για μηχανικές αλλαγές ταχυτήτων – προαιρετικά, μέσω μοχλών στο τιμόνι. Ο εγκέφαλος ελέγχου του κιβωτίου επικοινωνεί με το μηχανοτρονικό πλαίσιο FlexRide του Insignia OPC. Πέρα της στάνταρ ρύθμισης που παρέχει ισορροπημένα χαρακτηριστικά τετρακίνησης για καθημερινή οδήγηση, προσφέρονται δύο ακόμα προγράμματα: Το ‘Sport’ για μεγαλύτερη ευελιξία και πιο άμεση απόκριση, και το ‘OPC’ που υπόσχεται την απόλυτη αγωνιστική εμπειρία με απαράμιλλη δυναμική συμπεριφορά. Η φιλοσοφία του αυτόματου κιβωτίου επικεντρώνεται κυρίως στην οδηγική απόλαυση και προσαρμόζεται στις υπάρχουσες συνθήκες, ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα.
Το Adaptive 4×4 του Insignia OPC διασφαλίζει ακριβή συμπεριφορά, άριστη σταθερότητα και πλήρη εκμετάλλευση της διαθέσιμης ελκτικής ισχύος. Το προηγμένο σύστημα χρησιμοποιεί σπορ διαφορικό με υδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη Haldex, καθώς και ηλεκτρονικό κεντρικό και πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD).
Όπως όλα τα μοντέλα Opel Performance, το Insignia OPC ‘Unlimited’ ακολουθεί το πρόγραμμα δοκιμών 10.000 χλμ. για OPC, όπου οριστικοποιούνται οι τελικές ρυθμίσεις και ελέγχεται η μακροχρόνια αντοχή κάτω από τις σκληρότερες συνθήκες στην πίστας του Nürburgring Nordschleife (βόρεια διαδρομή). Η καταπόνηση του αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια του προγράμματος υπάγεται σε συντελεστή 18, που αντιστοιχεί σε 180.000 χλμ. οδήγησης σε κανονικό δρόμο.
Οι πωλήσεις του ταχύτερου μοντέλου παραγωγής στην ιστορία της Opel θα ξεκινήσουν τον Απρίλιο του 2011. Στην Ελλάδα, θα διατίθεται στην τελική τιμή των 50.196,30 ευρώ.
Και οικολογικό!
Πάντως, επειδή οι… τάσεις της εποχής είναι τέτοιες, το κορυφαίο μοντέλο της γερμανικής φίρμας διατίθεται και με… οικολογικές ανησυχίες, χωρίς ωστόσο να θυσιάζει άνεση και επιδόσεις. Το νέο Opel Insignia ecoFLEX συνδυάζει τα καλύτερα δύο κόσμων: Προσφέρει χαμηλές εκπομπές ρύπων και κατανάλωση καυσίμου, χωρίς συμβιβασμούς στις επιδόσεις ή τη δυναμική συμπεριφορά. Ενώ καταναλώνει μόλις 5.2 λίτρα diesel ανά 100 km – που αντιστοιχεί σε εκπομπές CO2136 g/km – παράγει 118 kW/160 hp και ροπή μέχρι 380 Nm. Αυτό οφείλεται σε έναν ισχυρό 2λιτρο turbo diesel common rail νέας γενιάς, που έχει τελειοποιηθεί ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο.
Όπως όλοι οι κινητήρες του Insignia, η μονάδα του ecoFLEX είναι προδιαγραφών Euro 5. Χάρη στο υποδειγματικά χαμηλό επίπεδο εκπομπών CO2, πολύ μικρότερο των 140g/km, ωφελείται από σημαντικά φορολογικά πλεονεκτήματα σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες. Επιπλέον, η ελκυστική τιμολόγηση και οι έξοχες επιδόσεις καθιστούν το Insignia ecoFLEX σπάνιο μοντέλο, αφού επιταχύνει από 0 – 100 km/h σε 9.5 δεύτερα και αγγίζει την τελική ταχύτητα των 221 km/h. Η τιμή του ξεκινά από 30.105 ευρώ στη Γερμανία.
Τα Insignia ecoFLEX τριών και δύο όγκων και μία έκδοση Sports Tourer διατίθενται ήδη στα καταστήματα Διανομέων της Opel.
«Όταν προσδιορίζαμε το χαρακτήρα του Insignia ecoFLEX, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε κάτι παραπάνω από ένα απλό οικολογικό μοντέλο: Έπρεπε να προσφέρει υψηλές επιδόσεις και τις ίδιες τεχνολογικές καινοτομίες με τα άλλα μοντέλα Insignia. Στην τιμή αυτή, απλά δεν έχει κάποιον πραγματικό ανταγωνιστή» σχολιάζει ο Hans Demant, Διευθύνων Σύμβουλος της Adam Opel GmbH.
Η τεχνολογία CleanTech
Η καρδιά του μοντέλου ecoFLEX είναι η έκδοση 118 kW/160 hp του 4κύλινδρου κινητήρα 2.0 CDTI νέας γενιάς που λανσαρίστηκε με το Insignia το χειμώνα. Διατίθεται αποκλειστικά με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, με μακρύτερο λόγο τελικής μετάδοσης, για μείωση των στροφών του κινητήρα και της κατανάλωσης. Επιπλέον, μία ένδειξη αλλαγής ταχύτητας δείχνει στον οδηγό πότε το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα θεωρεί ότι το ανέβασμα μιας σχέσης ευνοεί την εξοικονόμηση καυσίμου.
Επιπλέον, πιο κοντές σχέσεις μετάδοσης έχουν επιλεγεί για την 1η και 2η, ώστε να μη μειωθεί η επιτάχυνση από στάση του Insignia ecoFLEX: Επιταχύνει στα 100km/h από στάση σε 9.5 δεύτερα – επίδοση εφάμιλλη με της στάνταρ έκδοσης 2.0 CDTI 160 hp.
Μία ξεχωριστή τεχνολογική καινοτομία κάνει την πρεμιέρα της στον κινητήρα του Insignia ecoFLEX: η Διαδικασία Καύσης CleanTech. Δημιούργημα των μηχανικών της GM, διασφαλίζει το χαμηλότερο δυνατό επίπεδο κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων, μέσω ενός ηλεκτρονικού συστήματος κλειστού βρόγχου. Κύριοι συντελεστές αυτής της τεχνολογίας οικονομίας καυσίμου είναι οι νέοι πιεζο-ηλεκτρικοί αισθητήρες που μετράνε την πίεση στον καθένα από τους τέσσερις θαλάμους καύσης.