Εντός Σεπτεμβρίου η ανάρτηση από το ΤΑΙΠΕΔ της τροποποιημένης σύμβασης μεταξύ ΟΛΘ και ελληνικού Δημοσίου
Το δεύτερο κείμενο της τροποποιημένης σύμβασης μεταξύ ΟΛΘ και ελληνικού Δημοσίου, για την παραχώρηση του λιμένος, πρόκειται εντός Σεπτεμβρίου να αναρτηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ.
Προς το παρόν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ επενδυτών και ελληνικής κυβέρνησης – ΤΑΙΠΕΔ, σχετικά με το ύψος των δεσμευτικών επενδύσεων και των φορτίων που θα πρέπει να προσελκύσει ο ιδιώτης επενδυτής, εντείνονται.
Το ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ είναι πολύ μεγάλο, ιδίως από την πλευρά των πέντε (από το σύνολο των οκτώ) επενδυτών, οι οποίοι ήδη βρίσκονται στην δεύτερη φάση του διαγωνισμού. Ιδιαίτερο είναι αυτό που εκδηλώνει η ιαπωνική Mitsui & Co, κλιμάκιο της οποίας πραγματοποίησε επίσκεψη μόλις προ ολίγων ημερών στον ΟΛΘ και είχε ενημερωτικές συναντήσεις επί τεχνικών θεμάτων για τρίτη συνεχή φορά, καθώς και η φιλιππινέζικη International Container Terminal Services (ICTS).
Βέβαια δεν απέχουν πολύ και η P&O Steam Navigation Company – DP World (θυγατρική της Dubai Port), η Deutsche Invest Equity Partners GmbH (θυγατρική γερμανικού private equity fund), με τον Ιβάν Σαββίδη, και την APM Terminals B.V. (θυγατρική της δανικής Maersk).
Ωστόσο, οι υποψήφιοι επενδυτές, σύμφωνα με πληροφορίες, διεκδικούν μείωση του ύψους των προβλεπόμενων δεσμευτικών επενδύσεων, που αρχικά έχουν προσδιοριστεί στα 220 εκατ. ευρώ, ή/και χρονική επιμήκυνση της υλοποίησής τους, ενώ ενστάσεις φέρονται επίσης να εκφράζουν και για την ύπαρξη ελάχιστων ορίων φορτίων.
Άλλωστε ορισμένοι από τους υποψηφίους πιέζουν προς την κατεύθυνση της απόκτησης άπαξ του 67% του ΟΛΘ, δηλαδή με έναν και μόνο διαγωνισμό, σε αντίθεση με το προβλεπόμενο 51% αρχικά και πρόσθετο 16% ύστερα από πενταετία και υπό την προϋπόθεση τήρησης των συμφωνημένων προαπαιτούμενων.
Η ολοκλήρωση της παρούσας φάσης, με την ανάρτηση του δευτέρου κειμένου της τροποποιημένης σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΘ θα καταδείξει ποιες από τις απαιτήσεις των επενδυτών τελικά έγιναν αποδεκτές από την ελληνική πλευρά. Κατόπιν θα ακολουθήσει ο τρίτος και τελευταίος γύρος διαβουλεύσεων επενδυτών και κυβέρνησης – ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου μέχρι τέλη Οκτωβρίου ή αρχές Νοεμβρίου να καταστεί δυνατή η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών και να αποφευχθεί τρίτη παράταση ή ακόμη και «ναυάγιο» του διαγωνισμού.
Στο μεταξύ, η διοίκηση του ΟΛΘ βάζει τα δυνατά της να καλύψει τη ζημία που επέφεραν στο μεταφορικό φορτίο του λιμανιού, ιδιαίτερα στα containers, οι επί ένα μήνα απεργιακές κινητοποιήσεις, που έληξαν στα τέλη Ιουνίου. Σύμφωνα με αρχικές εκτιμήσεις, στο δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου έχει επιτευχθεί η κάλυψη του 50% περίπου των απωλειών που καταγράφηκαν στο πρώτο εξάμηνο λόγω των κινητοποιήσεων του Μαΐου – Ιουνίου.