Βελτιωμένη εικόνα σε σχέση με την περυσινή προκύπτει από την έρευνα της ΕΣΕΕ για τις θερινές εκπτώσεις, ωστόσο οι προσδοκίες του εμπορικού κόσμου περί ουσιαστικότερης ανάκαμψης δεν επαληθεύτηκαν, καθώς συνολικά καταγράφηκε πτώση του τζίρου κατά 9,7% σε σύγκριση με πέρυσι.
Δεν πρέπει επίσης να διαφεύγει της προσοχής ότι το καλοκαίρι του 2015 διαδραματίστηκαν πρωτόγνωρα γεγονότα όπως η επιβολή των κεφαλαιακών ελέγχων και της τραπεζικής αργίας, που είχαν καταλυτική επίδραση στο επίπεδο των εμπορικών συναλλαγών.
Σχετικά καλύτερη εικόνα σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά καταγράφηκε στις εμπορικές επιχειρήσεις που συμμετέχουν στα Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου.
Υψηλότερο ήταν εφέτος το μέσο ποσοστό έκπτωσης καθώς στην πλειοψηφία των επιχειρήσεων (60%) το ποσοστό της έκπτωσης κυμάνθηκε μεταξύ 21% και 40%, όταν την αντίστοιχη περυσινή περίοδο το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 39%. Παράλληλα, στη διάρκεια της φετινής θερινής εκπτωτικής περιόδου περίπου μία στις πέντε επιχειρήσεις πραγματοποίησε πωλήσεις με ποσοστό έκπτωσης άνω του 40%, όταν πέρυσι στην αντίστοιχη επιλογή οδηγούνταν μία στις τρεις επιχειρήσεις.
Όσον αφορά στην εξέλιξη των πωλήσεων διαπιστώθηκε ότι πάνω από μία στις δύο επιχειρήσεις (53%) εμφάνισε υποχώρηση στις πωλήσεις σε σύγκριση με το 2015, ενώ στασιμότητα δήλωσε το 1/3. Αντίθετα, το ποσοστό αυτών που δήλωσαν ότι οι εκπτώσεις του 2016 ήταν καλύτερες σε σύγκριση με την περσινή περίοδο ανέρχεται στο 14% (5% στις θερινές εκπτώσεις του 2015).
Για τις επιχειρήσεις των ανοιχτών κέντρων εμπορίου οι πωλήσεις των φετινών θερινών εκπτώσεων σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα ή κατέγραψαν αυξητική τάση σε ποσοστά υψηλότερα σε σχέση με τις επιχειρήσεις του γενικού πληθυσμού. Από το 20% των ερωτηθέντων που δήλωσαν αύξηση των πωλήσεών τους, η πλειονότητα (42%) υποστήριξε πως η τόνωση του τζίρου τους κυμάνθηκε σε επίπεδα έως 10%.
«Η αυξημένη τουριστική κίνηση στη διάρκεια του Ιουλίου και του Αυγούστου δεν κατάφερε να αποφέρει τα αναμενόμενα έσοδα στον κλάδο του Εμπορίου και να τονώσει τον τζίρο στις περιοχές υψηλής επισκεψιμότητας», δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης.
«Οι υφιστάμενες αλλά και οι επικείμενες φορολογικές υποχρεώσεις φαίνεται πως ήταν καθοριστικός παράγοντας στην αδυναμία και διστακτικότητα που επέδειξε το καταναλωτικό κοινό στα κοινώς ομολογουμένως υψηλά ποσοστά εκπτώσεων που προέβησαν οι εμπορικές επιχειρήσεις», πρόσθεσε.