Στην ανάθεση του έργου κατασκευής του τμήματος Ψαθόπυργος – Ρίο στην ιταλική εταιρεία GD Infrastutture προχώρησε η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ.
Σε συνάρτηση με τις αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η ΕΡΓΟΣΕ έδωσε χθες τέλος στο δικαστικό σίριαλ που βρισκόταν εν εξελίξει τον τελευταίο ενάμισι χρόνο, μετά την απόρριψη της υπογραφής της σύμβασης του τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο, προϋπολογισμού 174.000.000 ευρώ, στην Πόρτο Καρράς του ομίλου Στέγγου.
Κι ενώ η προσφορά που κατέθεσε η GD Infrastutture Srl, που φέρεται να συνεργάζεται με τη Μηχανική ήταν κατά 13.000.000 ευρώ φθηνότερη έναντι του δεύτερου μειοδότη, δηλαδή της Πόρτο Καρράς, οι Ιταλοί πήραν τελικά το πράσινο φως για την κατασκευή του έργου.
Το σίριαλ της ανάθεσης ξεκίνησε με τον καταρχήν αποκλεισμό από τον διαγωνισμό της GD Infrastutture από την προηγούμενη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς το πιστοποιητικό της ασφαλιστικής ενημερότητας που προσκόμισαν δεν έφερε τη “σφραγίδα apostile”, η οποία βεβαιώνει τη γνησιότητα ενός εγγράφου.
Κι ενώ οι Ιταλοί προέβαλαν το επιχείρημα ότι, κατά την ιταλική πρακτική, εκδίδεται μόνο ηλεκτρονικά και ως ηλεκτρονικό πιστοποιητικό δεν ήταν σε καμία περίπτωση κατά νόμον υποχρεωτικό, αλλά και δυνατόν να τεθεί η σφραγίδα apostile, η εταιρεία αποφάσισε να την αποκλείσει από την διαδικασία. Ωστόσο, το Ελεγκτικό Συνέδριο φαίνεται πως είχε διαφορετική άποψη, αφού με την απόρριψη της υπογραφής της σύμβασης με την Πόρτο Καρράς, προέκρινε ουσιαστικά τα επιχειρήματα της ιταλικής εταιρείας, στην οποία και ανατέθηκε εν τέλει το έργο.
Για την χθεσινή απόφαση της ΕΡΓΟΣΕ έχει την δυνατότητα η πλευρά Στέγγου να προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, γεγονός που θα προκαλέσει περαιτέρω καθυστερήσεις στο έργο.