Σε μια «δύσκολη» εποχή, κατά την οποία ο ανταγωνισμός στην ελληνική λιανική αγορά οικιακού εξοπλισμού και επίπλων χτυπά «κόκκινο», η «ναυαρχίδα» του Φουρλή, τα IKEA, διατηρεί την κυριαρχία της και ανεβάζει τον πήχη για τον όμιλο. Παρά την είσοδο νέων αλυσίδων τα τελευταία χρόνια ή την επέκταση του δικτύου άλλων (Jysk, English Home, Istikbal) και την επιθετική εμπορική πολιτική παλαιότερων εταιριών στην προσπάθεια τους να «επιβιώσουν» (Sato) από την συρρίκνωση των εισοδημάτων του μέσου καταναλωτή, το σουηδικό brand αποδεικνύεται «παντοδύναμο».
H συγκεκριμένη αγορά ναι μεν έχει υποχωρήσει κάτω από το «φράγμα» του 1 δις. ευρώ (όταν προ κρίσης άγγιζε τα 3 δις.), αλλά, η πορεία των IKEA επιβεβαιώνει όσους διακρίνουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης της.
Στο εξάμηνο του 2016 «οδήγησαν», πάλι, την «κούρσα» για τον leader του κλάδου με αύξηση πωλήσεων 8,6% (127,6 εκατ.), έναντι +6,1% της λιανικής στα αθλητικά είδη (Intersport, 65,9 εκατ.) και 5,8% στις ενοποιημένες (193,7 εκατ.), με αύξηση EBITDA (11,9 εκατ. από 7 εκατ.) και μείωση καθαρών ζημιών (3,3 εκατ., από 6,5 εκατ.).
H ΣTPATHΓIKH
H επιχειρηματική στρατηγική του Φουρλή επικεντρώνεται στην διατήρηση ενός ισχυρού δικτύου τόσο στα IKEA (7 καταστήματα/τα 5 στην Eλλάδα, 6 σημεία παραγγελιοληψίας, e-shop), όσο και στα αθλητικά είδη (111 Intersport/48 στην Eλλάδα, 7 Athletes Foot), αναζητώντας νέα «εφαλτήρια» και έχοντας απαλλαγεί από τα «βαρίδια» του παρελθόντος. H δημόσια προσφορά εταιρικού ομολόγου (19-21 Σεπτεμβρίου) από την θυγατρική Housemarket (απευθύνεται κυρίως στο ελληνικό επενδυτικό κοινό, ανοικτή στους ξένους), για την άντληση 15 ως 40 εκατ. ευρώ, αφορά κεφάλαια τα οποία προορίζονται για την χρηματοδότηση αναπτυξιακών σχεδίων εντός της χώρας, με «αιχμή του δόρατος» τα IKEA.
H Φουρλής γίνεται η πρώτη εισηγμένη που εκδίδει ομολογιακό και ποντάρει τώρα εκ νέου στο αναπτυξιακό «στοίχημα», με έτοιμο, ήδη, ένα business plan με ορίζοντα 10ετίας, χωρίς τα «βάρη» της (ζημιογόνου) χονδρικής των ηλεκτρικών ειδών, από την οποία αποεπένδυσε κι ενώ ο πρόεδρος της, Bασίλης Φουρλής θεωρεί πως η θετική πορεία καθορίσθηκε από την αύξηση μεριδίων και την ωρίμανση των επενδύσεων στο εξωτερικό (όπως η συμμετοχή στο Sofia Ring Mall).
Από την Έντυπη Έκδοση