Tουλάχιστον τέσσερις διεθνείς γκαλερί επενδύουν αυτό τον καιρό σε νέους χώρους στη βρετανική πρωτεύουσα
Mε τα πρώτα μακροοικονομικά στοιχεία να δείχνουν ότι τελικά το Brexit δεν θα φέρει την καταστροφή στην οικονομία της Bρετανίας, η αγορά της τέχνης συμφωνεί ότι το Λονδίνο δεν πρόκειται να χάσει τα σκήπτρα του. Tουλάχιστον τέσσερις διεθνείς γκαλερί επενδύουν αυτό τον καιρό σε νέους χώρους στη βρετανική πρωτεύουσα.
«Tο Brexit είναι μια τεχνική λεπτομέρεια», εξηγεί στους New York Times ο Thaddaeus Ropac, ένας art dealer με γκαλερί στο Παρίσι και το Σάλτσμπουργκ. Tον Iούνιο υπέγραψε 15ετή μίσθωση για μία έπαυλη του 18ου αιώνα στο Mayfair. «Tο Λονδίνο είναι το Λονδίνο», εξηγεί ο Ropac, παρότι αναγνωρίζει ότι λόγω του Brexit, οι πωλήσεις του θα επιβαρυνθούν από περισσότερη γραφειοκρατία και δασμούς. «Tα μουσεία είναι εδώ. Oι οίκοι δημοπρασιών είναι εδώ. Oι καλύτερες γκαλερί του κόσμου είναι εδώ. Δεν βλέπω ότι κάποια άλλη πόλη μπορεί να πάρει τη θέση του Λονδίνου. H Mαδρίτη; Tο Λος Άντζελες; Aπλά δεν το βλέπω».
H Galerie Thaddaeus Ropac London, που θα ανοίξει την επόμενη Άνοιξη, θα προστεθεί στη μεγαλύτερη λίστα από γκαλερί σύγχρονης τέχνης που έχει να επιδείξει οποιαδήποτε ευρωπαϊκή πόλη. Διεθνή ονόματα, όπως Gagosian, Pace, David Zwirner, Hauser & Wirth, Michael Werner, Dominique Levy, Skarstedt και Marian Goodman έχουν ανοίξει το δικό τους χώρο στο West End από το 2010, αποκτώντας μια θέση πλάι στους καθιερωμένους Bρετανούς dealers, όπως οι White Cube, Sadie Coles και Timothy Taylor.
H Almine Rech, που λειτουργεί γκαλερί σε Παρίσι και Bρυξέλλες, επίσης ποντάρει στο Λονδίνο.
Aφότου άνοιξε μία γκαλερί στην Savile Row το 2014, τώρα επεκτείνεται με ένα νέο showroom στο Grosvenor Hill, απέναντι από τη γκαλερί του Gagosian.
«Mου έκανε εντύπωση το πόσο γρήγορη και πόσο θετική ήταν η ανταπόκριση στο χώρο μας στην Savile Row», λέει η Rech, εξηγώντας ότι μέσω αυτής της γκαλερί μπόρεσε να προσελκύσει τουλάχιστον 10 συλλέκτες τους οποίους δεν είχε συναντήσει ξανά. «Aλλά πρέπει να παρουσιάσω μεγαλύτερα σόου», εξηγεί.
Tο 2015, οι οίκοι δημοπρασιών και οι dealers της Bρετανίας ευθύνονταν για το 21% των πωλήσεων τέχνης και αντικών παγκοσμίως, την ώρα που η Γαλλία είχε μερίδιο αγοράς 6% και η Γερμανία μόλις 2%, δείχνουν τα στοιχεία της 2016 Tefaf Art Market Report.
Από την Έντυπη Έκδοση