Η Ελληνική πλοιοκτήτρια εταιρία Euroseas ανακοίνωσε την ακύρωση ενός πλοίου ultramax ξηρού φορτίου (αριθμός DY 161) στο ναυπηγείο Dayang της Sinopacific Shipbuilding στην Κίνα.
Υπερβολικές καθυστερήσεις
Το πλοίο, που σχεδιαζόταν για παράδοση στα τέλη Αυγούστου, ακυρώθηκε λόγω υπερβολικών καθυστερήσεων στην κατασκευή του.
Η εταιρία ζήτησε την επιστροφή των ποσών που είχε καταβάλει κατά τη διαδικασία της κατασκευής, καθώς και άλλων εξόδων που περιλαμβάνονταν στη συμφωνία ναυπήγησης και υπόκεινταν σε εγγυήσεις αποζημίωσης. Οι δύο επιχειρήσεις προσέφυγαν στην διαιτησία για την επίλυση του θέματος.
Τον Ιούνιο η εταιρία ακύρωσε άλλη μια ναυπήγηση ultramax στο Dayang για τον ίδιο λόγο.
Το περιθώριο επιλογής
Η Euroseas ανακοίνωσε επίσης ότι έχει περιθώριο επιλογής μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου ώστε να λάβει αποφάσεις σχετικά με μια ακόμα συμφωνία ναυπήγησης για kamsarmax με την Yangzijiang Shipbuilding.
Η Euroseas μπορεί να επιλέξει την κατασκευή του συγκεκριμένου πλοίου ή ενός άλλου διαφορετικού τύπου, ή να χρησιμοποιήσει την πληρωμή που έχει ήδη πραγματοποιήσει στα πλαίσια της αρχικής συμφωνίας (2,77 εκ δολάρια) για την απόκτηση ενός άλλου πλοίου από το ναυπηγείο σε μια από κοινού συμφωνημένη τιμή, ή, τέλος, να ακυρώσει την συμφωνία ναυπήγησης χωρίς επιπλέον κόστος.
Αριστείδης Πίττας: Περιμένουμε να λάβουμε πίσω 18 εκατ.
«Μετά την ακύρωση του προγράμματος νεότευκτων με τα ναυπηγεία Dayang, περιμένουμε να λάβουμε τις πληρωμές κατασκευαστικής προόδου ύψους περίπου 18 εκατομμυρίων για τα δύο πλοία ultramax, τις οποίες απαιτήσαμε και περιμένουμε να επιστραφούν», δήλωσε ο πρόεδρος και CEO της Euroseas Αριστείδης Πίττας, προσθέτοντας ότι οι εξελίξεις αυτές «θα μας επιτρέψουν να χρησιμοποιήσουμε ένα σημαντικό μέρος των συμβολαιακών πληρωμών για τα νεότευκτα που θα επιστραφούν για επενδύσεις σε άλλα πλοία, στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης προσπάθειάς μας να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες στην αγορά, ειδικά στο σημερινό υποτιμημένο περιβάλλον της αγοράς».