Η Μινωϊκές Γραμμές, ως πρώτος μεγαλομέτοχος, θα θελήσει να καταστεί απόλυτος κύριος της εταιρείας
Το μέλλον μιας από τις σημαντικότερες για την ελληνική ακτοπλοΐα ναυτιλιακής κρίνεται τον επόμενο μήνα, καθώς η Τράπεζα Πειραιώς έχει ξεκινήσει τη διαδικασία πώλησης των μετοχών της Hellenic Seaways που κατέχει (αντιστοιχούν στο 40,4% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου της).
Η διαδικασία του διεθνούς διαγωνισμού διενεργείται από τον χρηματοοικονομικό σύμβουλο της Πειραιώς, την Lazard. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Lazard έχει ήδη αποστείλει πρόσκληση προς τους ενδιαφερομένους να συμμετάσχουν στη διαδικασία, ενώ ο διαγωνισμός, εκτός απροόπτου, θα ολοκληρωθεί εντός του Οκτωβρίου.
Οι ενδιαφερόμενοι
Δεδομένου ότι σήμερα κατέχει το 48% της Hellenic Seaways και σύμφωνα με το ενδιαφέρον που έχει κατ’ επανάληψη εκφράσει, είναι βέβαιο ότι η Μινωϊκές Γραμμές, που ελέγχεται από τον όμιλο Grimaldi με έδρα τη Νάπολη, θα θελήσει να προχωρήσει στην απόκτηση του υπολοίπου και να καταστεί έτσι απόλυτος κύριος της εταιρείας.
Άλλωστε, από τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν ελήφθη η απόφαση για αγορά μετοχών της Hellenic Seaways, η Minoan Lines έχει ανεβάσει το ποσοστό της αποκτώντας περίπου το 15% των μετοχών της ακτοπλοϊκής, δαπανώντας περί τα 29,8 εκατ. ευρώ.
Όπως αναφέρεται και στο ενημερωτικό δελτίο των αποτελεσμάτων εξαμήνου της εταιρείας, η Μινωϊκές Γραμμές συνεχίζει να αγοράζει μετοχές της HSW στην τιμή των 4 ευρώ. Άλλωστε, όπως έχει υπογραμμίσει η διοίκηση της εταιρείας, η απόκτηση της Hellenic Seaways αποτελεί μια στρατηγική κίνηση επέκτασης σε γραμμές που δεν καλύπτονται από την υπάρχουσα δραστηριότητα στις γραμμές Ηράκλειο – Πειραιάς και Ελλάδα – Ιταλία.
Εκτός από το μερίδιο της Πειραιώς, που ανέρχεται σε 40,4%, μέτοχοι επίσης είναι η ΑΝΕΚ με 2,6%, η ΕΤΑΝΑΠ (Γ.Σ. Βαρδινογιάννης) 1,05%, μέτοχοι που εκπροσωπούνται από τη διοίκηση Αγαπητού, ενώ περίπου 8% ανήκει σε άλλους μικρομετόχους.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία μετά από 5 ζημιογόνες χρήσεις εμφάνισε το 2015 καθαρά κέρδη ύψους 3,9 εκατ. ευρώ, με αύξηση του μεταφορικού έργου, έχει προχωρήσει σε πλήρη αναδιάρθρωση του δανεισμού της και έχει ενισχύσει την παρουσία της με επενδύσεις σε αγορές νέων πλοίων, αναβάθμιση του στόλου της και ενίσχυση δρομολογίων της σε νέες γραμμές δημόσιας υπηρεσίας.