Στα 16,4 εκατ. δολάρια ανήλθαν τα καθαρά έσοδα της Tsakos Energy Navigation Limited (TEN) το δεύτερο τρίμηνο του 2016 έναντι 41,28 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015.
Ο στόλος της εταιρίας στο μεγαλύτερο μέρος του παραμένει ναυλωμένος. Εξαιρώντας το πλοίο μεταφοράς LNG Neo Energy που βρίσκεσαι εν πλω για την επόμενη μίσθωσή του, η παραγωγικότητα του βασικού στόλου της εταιρίας ήταν στο 98% των σχεδιασμένων δεξαμενισμών.
Τα κέρδη της εταιρίας, αφαιρώντας τα έξοδα ταξιδιού, έφτασαν τα 94,8 εκ δολάρια, σημειώνοντας μείωση από το 2015 λόγω του ταξιδιού επανατοποθέτησης του Neo Energy, ενώ το μέσο ημερήσιο ισοδύναμο χρονοναύλωσης (TCE) της εταιρίας διαμορφώθηκε στα 21,602 δολάρια κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Στο μέσον του δεύτερου τριμήνου, η εταιρία παρέλαβε το νεότευκτο πλοίο τύπου VLCC, Ulysses για το οποίο κατόρθωσε να συνάψει αμέσως συμφωνία ναύλωσης του συνεισφέροντας σχεδόν 1 δις δολάρια στον οικονομικό απολογισμό του δεύτερου τριμήνου, σύμφωνα με την ΤΕΝ.
Μετά την ολοκλήρωση του ταξιδιού του στις αρχές Ιουλίου, το πλοίο ξεκίνησε μίσθωση 40 μηνών με εταιρία της Άπω Ανατολής.
Επίσης, το επίσης νεότευκτο aframax Elias Tsakos παραδόθηκε και ναυλώθηκε από τη Statoil, δύο ημέρες πριν λήξει το δεύτερο τρίμηνο. Ταυτόχρονα, τον Αύγουστο η ναυτιλιακή παρέλαβε ένα αντίστοιχο πλοίο (Thomas Zafira) καθώς και ένα πλοίο μεταφοράς LR1, το Sunray.
Σε αναμονή δύο aframax
Η εταιρία αναμένεται να παραλάβει δύο ακόμη πλοία aframax και ένα μεταφοράς LR1, στο τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του 2016.
Παρά το γεγονός ότι ο στόλος της αυξήθηκε το δεύτερο τρίμηνο του 2016 με την προσθήκη δύο suezmax και ενός VLCC, το μέσο ημερήσιο λειτουργικό κόστος ανά πλοίο μειώθηκε κατά 2%, στα 8.026 δολάρια, κυρίως λόγω των προληπτικών περικοπών κόστους που πραγματοποίησαν οι τεχνικοί διευθυντές της ΤΕΝ.
Η ΤΕΝ δήλωσε ότι ο ισολογισμός της “παραμένει ισχυρός στα 262,5 εκ δολάρια”. Επιπλέον, στις 30 Ιουνίου 2016 η ΤΕΝ ξεκαθάρισε πιστωτικές διευκολύνσης συνολικά 452 εκ δολαρίων σχετικά με 13 υπό κατασκευή πλοία, από τα οποία τα 37 εκ δολάρια έχουν έκτοτε πάει στις πρόσφατες παραδόσεις πλοίων.
Στο πρώτο εξάμηνο του έτους, τα καθαρά έσοδα της TEN ανήλθαν στα 41,8 εκατ. δολ. έναντι 78,5 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο εξάμηνο του 2015.
Τα λειτουργικά έσοδα για το πρώτο μισό του χρόνου ήταν 57,4 εκατ δολ έναντι 94,8 ένα χρόνο νωρίτερα.
Νικόλαος Τσάκος: Το μεγαλύτερο πρόγραμμα ανάπτυξης της TEN
Τα έσοδα της εταιρίας από τις συμφωνίες ναύλωσης για τον στόλο των 65 πλοίων φτάνουν σε ένα ελάχιστο 1,4 δισ δολαρίων με μέση διάρκεια ναύλωσης τα 2,8 χρόνια.
«Η TEN βρίσκεται στο μέσον της εφαρμογής του μεγαλύτερου προγράμματος ανάπτυξης από την έναρξη της λειτουργίας της. Με την υπογραφή συμφωνιών μακροχρόνιας ναύλωσης για τα νεότευκτα πλοία μας, αναμένουμε η αξία της εταιρίας να αυξηθεί σημαντικά», δήλωσε ο Πρόεδρος και CEO της TEN, Νικόλαος Τσάκος.
Με τις τιμές πετρελαίου ακόμα σε χαμηλά επίπεδα και χωρίς σημάδια επιστροφής στις υψηλές τιμές του 2014, ένα σημαντικό κομμάτι του παγκόσμιου όγκου παραγγελιών πλοίων να έχει ήδη απορροφηθεί και ελάχιστα πλοία να αναμένεται να παραγγελθούν κατά τους επόμενους 18 μήνες, η ΤΕΝ επεσήμανε ότι οι αγορές τάνκερ «πρέπει να επανέλθουν σε υγειή επίπεδα τα επόμενα χρόνια, με τις συνήθεις και αναμενόμενες αποκλίσεις που χαρακτηρίζουν όυτως ή άλλως την εποχιακή φύση του κλάδου».