Για χαμένη εμπιστοσύνη των πελατών προς τις τράπεζες κάνει λόγο έρευνα της Ernst & Young η οποία μάλιστα αναφέρει για τον αγώνα που πρέπει να δώσουν οι τράπεζες για να κερδίσουν τη χαμένη εμπιστοσύνη αφού ένας στους δέκα Ευρωπαίους σχεδιάζει να αλλάξει πάροχο τραπεζικών υπηρεσιών αυτή τη χρονιά.
Η χρηματοοικονομική κρίση έκανε τους πελάτες να αλλάξουν στάση προς τις τράπεζές τους, όπως προκύπτει από νέα έρευνα της Ernst & Young. Εάν δεν αλλάξουν κύριο πάροχο τραπεζικών υπηρεσιών, κάποιοι πελάτες προσπαθούν τουλάχιστον να διαφοροποιήσουν τις σχέσεις τους με τραπεζικά ιδρύματα, επιλέγοντας επιπλέον συνεργασίες.
Η έρευνα με τίτλο Understanding customer behavior in retail banks, στην οποία συμμετείχαν 6.140 πελάτες τραπεζών λιανικής από το Βέλγιο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι μόνο 24% των συμμετεχόντων είχε αλλάξει βασικό πάροχο τραπεζικών υπηρεσιών κάποια στιγμή στη ζωή τους, ωστόσο το 10% προέβη σε παρόμοια ενέργεια μόλις την τελευταία διετία. Επίσης, 11% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι σχεδιάζει να αλλάξει τράπεζα στο άμεσο μέλλον.
Η χρηματοοικονομική κρίση είχε αρνητικό ή πολύ αρνητικό αντίκτυπο στην εμπιστοσύνη του κόσμου απέναντι στον τραπεζικό κλάδο, σύμφωνα με το 45% των ερωτηθέντων. Διατεθειμένοι να αλλάξουν τράπεζα είναι ως επί το πλείστον οι πελάτες από την Ισπανία (20%) και την Ιταλία (14%), ενώ μόνο 6% των πελατών στο Βέλγιο και τη Γαλλία σχεδιάζουν αντίστοιχες κινήσεις.
Οι χρεώσεις (43%), η εξυπηρέτηση (42%) και τα προϊόντα (31%) είναι οι τρεις κορυφαίοι παράγοντες που οδηγούν τους πελάτες σε αλλαγή τράπεζας στις έξι προαναφερθείσες χώρες. Ωστόσο, η έλλειψη εμπιστοσύνης απασχολεί το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων πελατών.
Περισσότεροι από τους μισούς (58%) πελάτες που συμμετείχαν στην έρευνα που διεξήχθη σε έξι χώρες έμειναν πιστοί στην τράπεζά τους για διάστημα μεγαλύτερο των δέκα ετών, ενώ επτά στους δέκα παρέμειναν πιστοί περισσότερο από πέντε έτη.
Άνω του 80% των Ευρωπαίων πελατών χρησιμοποιούν πλέον περισσότερες από μία τράπεζες, αλλά ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το 74% έχει μόνο ένα είδος προϊόντος σε κάθε συνεργαζόμενη τράπεζα.