Μετά την ολοκλήρωση της πώλησης, θα κλείσει και η έρευνα για τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις
Βαλτωμένη μεταξύ Ελεγκτικού Συνεδρίου και Υπουργείου Οικονομικών βρίσκεται το ζήτημα της πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλικούς Σιδηροδρόμους, την ώρα που οι Θεσμοί πιέζουν την ελληνική κυβέρνηση να επισπεύσει την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.
Μάλιστα οι Βρυξέλλες διαμηνύουν ότι, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της πώλησης, θα κλείσουν και την έρευνα για τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις προς την εταιρεία, ύψους 750 εκατ. ευρώ.
Επιστολή της Κομισιόν προς τον Σπίρτζη
Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν απέστειλε, πριν από λίγες μέρες, στον αρμόδιο υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη, πολυσέλιδη επιστολή, ζητώντας του πλήρη και σε βάθος ανάλυση των επιχειρημάτων της ελληνικής πλευράς σχετικά με την πορεία της ιδιωτικοποίησης και τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις, προκειμένου να προχωρήσει στη διαγραφή τους.
Οι Βρυξέλλες ουσιαστικά ζητούν αναλυτική ενημέρωση για το σε ποιο ακριβώς σημείο βρίσκεται η ιδιωτικοποίηση, πότε ακριβώς θα την εγκρίνει το Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ απαιτεί κι ένα πλάνο με τα επόμενα βήματα της εταιρείας.
Στην συνέχεια, υπενθυμίζουν στο αρμόδιο υπουργείο τα βασικά σημεία του φακέλου των κρατικών ενισχύσεων που βαρύνουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ζητούν ενημέρωση αν κάτι έχει αλλάξει. Πρόκειται κατ’ αρχάς για τα χρέη ύψους 714 εκατ. ευρώ (750 εκατ. ευρώ μαζί με προσαυξήσεις) της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, τα οποία και ο τελευταίος είχε διαγράψει, με αποτέλεσμα να θεωρηθούν παράνομες κρατικές ενισχύσεις.
Στον ίδιο φάκελο της Κομισιόν περιλαμβάνονται επίσης οι μετατάξεις 620 υπαλλήλων από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες (120 εκατ. ευρώ), οι διπλές αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου του Δημοσίου στην εταιρεία (60 και 65 εκατ. ευρώ το 2009 και το 2011) κ.λπ.