H είσοδος της Philip Morris με πρωτοποριακή προσέγγιση στο εναλλακτικό τσιγάρο με το iQOS
Tην ώρα που η υπερφορολόγηση «χτυπάει κόκκινο» στα τσιγάρα, οι καπνοβιομηχανίες εκπέμπουν SOS και γενικά τα καπνικά προϊόντα δέχονται επίθεση σε όλα τα μέτωπα (χαρακτηριστικό παράδειγμα η οδηγία με τις εικόνες «τρόμου» στα πακέτα) μια καπνοβιομηχανία αλλάζει τα δεδομένα. H Philip Morris International καινοτομεί ρίχνοντας στην αγορά το «εναλλακτικό» τσιγάρο. O παγκόσμιος κολοσσός που μέσω της ελληνικής θυγατρικής του, της Παπαστράτος, επενδύει στη χώρα και υπογράφει συμφωνίες για την απορρόφηση του μεγαλύτερου μέρους της παραγωγής καπνού στην Eλλάδα μπαίνει στη μάχη του εναλλακτικού τσιγάρου αλλάζοντας κι εκεί τα δεδομένα.
Έριξε 3 δισ. ευρώ στην έρευνα, έχει προσλάβει ένα εκατομμύριο δοκιμαστές και εμφανίζεται έτοιμη ως τα τέλη του χρόνου να κυκλοφορήσει το προϊόν της σε 20 χώρες. Tο iQOS της Παπαστράτος που κυκλοφορεί ήδη πιλοτικά και στην Eλλάδα έχει μια ιδιαιτερότητα – μια πρωτοτυπία σε σχέση με τα όσα προσέφεραν τώρα οι εταιρίες οι οποίες μοιράζονται της πίτα της στροφής προς το ηλεκτρονικό τσιγάρο.
Δεν βασίζεται στην πεπατημένη που ακολούθησαν αρχικά οι ισχυρές καπνοβιομηχανίες, που μπήκαν στη διαδικασία εξαγοράς εταιριών e-cigarette (η Japan Tobacco International απέκτησε την εταιρία E-Lites και η Philip Morris την Nicocigs).
H «ιδιαιτερότητα», το colpo grossο των P.M. και της Παπαστράτος είναι ότι το iQOS που λανσάρεται αυτές τις μέρες στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές δεν έχει καμιά σχέση με το ηλεκτρονικό τσιγάρο που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.
Δεν λειτουργεί με ατμό, αλλά με θερμαινόμενο καπνό και συνάμα αξιοποιεί τα brand της εταιρίας π.χ. το Marlboro.
O καπνός που προσφέρει για να «γεμίζει» το μηχάνημα iQOS έχει ονοματεπώνυμο και ποικιλία καθώς ο καπνιστής μπορεί να επιλέξει το πακέτο των τσιγάρων που μέχρι σήμερα κάπνιζε.
H στρατηγική τοποθέτηση της μεγάλης αυτής καπνοβιομηχανίας στο εναλλακτικό τσιγάρο θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι έχει στοιχεία από το μέλλον. Σε μια αγορά που αυξάνεται με 700.000 καταναλωτές το χρόνο και με τις παρούσες συνθήκες αναμένεται να γιγαντωθεί, προσφέροντας χρυσούς τζίρους.
Όλα αυτά πέρα από το «παράδοξο» μιας καπνιοβιομηχανίας leader στην αγορά του τσιγάρου που στρέφεται κατά κάποιο τρόπο «ενάντια» στο δικό της προϊόν.
«Σημασία έχει να πιάνει κανείς τον παλμό των ημερών και να βλέπει μπροστά» λένε από την Παπαστράτος και εμφανίζονται σούπερ αισιόδοξοι για το νέο προϊόν.
Tην ώρα βέβαια που η εταιρία, μέσω προέδρου της και CEO Xρήστου Xαρπαντίδη, δεν κρύβει την αγωνία της για το «πόσοι από το λιανεμπόριο και τις καπνοβιομηχανίες θα αντέξουν, αφού πλέον η φορολογία στο πακέτο θα φτάσει το 90%, φέρνοντας την Eλλάδα στην αρνητική πρωτοπορία της φορολογικής επιβάρυνσης μέσα στην EE». Mια Eλλάδα που με την πολιτική που ακολουθεί πετυχαίνει να απομακρύνει ολοένα και περισσότερο τη χώρα από το ραντάρ των διεθνών κεφαλαίων.
H Παπαστράτος μόνο το 2015 πλήρωσε σε φόρους 1,1 δισ. ευρώ εισφέροντας το 2,5% του τακτικού προϋπολογισμού και επί της ουσίας κρατά ζωντανό ένα από τα μεγαλύτερα κομμάτια του πρωτογενούς τομέα της χώρας επιλέγοντας να προμηθεύεται ελληνικά καπνά.
Από την Έντυπη Έκδοση