Ο όμιλος GMR ψηφίζει Ελλάδα και επενδύει, σε συνδυασμό με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, 1 δισ. ευρώ
Φαίνεται πως η εποχή που η πάλαι ποτέ Αγροτική Τράπεζα προσπαθούσε επιμόνως πλην ανεπιτυχώς να πουλήσει την καπνοβιομηχανία ΣΕΚΑΠ σε ινδική εταιρεία έχει παρέλθει, καθώς η έβδομη στον κόσμο Οικονομία πραγματώνει τώρα, μέσω της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το πολυπόθητο επενδυτικό της άνοιγμα επί ελληνικού εδάφους.
Πιο συγκεκριμένα, η ελληνική κατασκευαστική εταιρεία έπεισε τον ινδικών συμφερόντων όμιλο GMR να καταθέσουν από κοινού προσφορά για το έργο παραχώρησης του αεροδρομίου στο Καστέλι.
Η ινδική Οικονομία αναμένεται για τις επόμενες δεκαετίες να κρατήσει σε ανοδική τροχιά την ανάπτυξή της, που σήμερα έχει σταθεροποιηθεί στο 8%. Όλο το πλεόνασμα λοιπόν σχεδιάζει να το διαθέσει σε επενδυτικές κινήσεις ανά τον κόσμο και φυσικά και στην Ελλάδα.
Who is who
H GMR λειτουργεί σήμερα τρία μεγάλα διεθνή αεροδρόμια με δυναμικότητα 80 εκατ. επιβατών (μεταξύ των οποίων και το αεροδρόμιο Ίντιρα Γκάντι του Νέου Δελχί), ενώ μέχρι πρόσφατα κατείχε και το 40% του Διεθνούς Αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης.
Το GMR Group, με ετήσιο κύκλο εργασιών της τάξεως των 10 δισ. ευρώ, συγκαταλέγεται στους πέντε μεγαλύτερους ομίλους παγκοσμίως στη διαχείριση και λειτουργία αεροδρομίων και είναι στις κορυφαίες θέσεις, όσον αφορά την ικανοποίηση χρηστών και επιβατών. Δραστηριοποιείται επίσης στην Ενέργεια, με παραγωγική δυναμικότητα 7000 MW, στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, στις αστικές αναπτύξεις και στα ορυχεία.
Η παρουσία του ομίλου στο Καστέλι αφορά στη διαχείριση του νέου διεθνούς αεροδρομίου, στην κατασκευή και λειτουργία του οποίου πρόκειται να επενδύσουν, εφόσον ολοκληρωθεί κανονικά ο σχετικός διαγωνισμός, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η GRM, υλοποιώντας ένα πολύ μεγάλο έργο παραχώρησης. Η συνολική αξία της επένδυσης υπολογίζεται σε περίπου 1 δισ. ευρώ.
Η εξωστρεφής ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνεργασία με την ινδική εταιρεία είναι μέρος της ευρύτερης στρατηγικής εξωστρέφειας της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία έχει επιδιώξει συστηματικά και με επιτυχία τα τελευταία χρόνια σημαντικές συνεργασίες με διεθνείς ομίλους υψηλού κύρους, προσελκύοντας με τον τρόπο αυτό επενδύσεις εκατοντάδων εκατ. ευρώ για την ελληνική οικονομία.
Πέραν της παρουσίας της York Capital Magagement στο μετοχικό της κεφάλαιο, με 100 εκατ. ευρώ, ο όμιλος έχει στρατηγικούς εταίρους στα θερμοηλεκτρικά (ΗΡΩΝ), δύο τεράστιες διεθνώς ενεργειακές επιχειρήσεις, την ENGIE (πρώην GDF Suez) και την Qatar Petroleum International (QPI).
Ταυτόχρονα η άλλη ενεργειακή εταιρεία του Ομίλου, η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, είναι από τις λίγες μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις που έχει επιτύχει χρηματοδότηση από την “θεσμική” Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD), ενώ υπό αξιολόγηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EIB), στο πλαίσιο του πακέτου Γιουνκέρ, βρίσκονται μεγάλα επενδυτικά της σχέδια στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Εφόσον ολοκληρωθεί ομαλά ο διαγωνισμός στο Καστέλι -όπου η ελληνική και η Ινδική εταιρεία ήταν οι μόνες που κατέθεσαν προσφορά, μετά μια διαδικασία που είχε 11(!) αναβολές της ημερομηνίας διεξαγωγής του διαγωνισμού- η σχετική επένδυση θα προστεθεί σε μια μεγάλη σειρά επενδύσεων που έχει πραγματοποιήσει ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τα τελευταία χρόνια.
Όπως ανέφερε πρόσφατα ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Γιώργος Περιστέρης, οι συνολικές του επενδύσεις τα χρόνια της κρίσης ξεπέρασαν το 1,5 δισ. ευρώ, τη στιγμή που οι περισσότεροι επενδυτές και κυρίως οι ξένες εταιρείες αποεπένδυαν, εγκαταλείποντας τη χώρα.
Παράλληλα, μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2016 προστέθηκαν στην επενδυτική προσπάθεια της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ νέες επενδύσεις συνολικού ύψους 148 εκατ. ευρώ, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα που δημοσιοποιήθηκαν πριν λίγες μέρες.
Τώρα οι προσδοκίες για περαιτέρω προσέλκυση ινδικών πολυεθνικών εταιρειών στην χώρα μας ενισχύονται σημαντικά. Υπάρχουν τουλάχιστον 30 μεγάλες ινδικές εταιρείες με πολυεθνική παρουσία, η μεγαλύτερη εκ των οποίων -το Tata Group- έχει μόνη της πάνω από 100 δισ. τζίρο και 660 χιλ εργαζομένους -δηλαδή περίπου όσους έχει και το ελληνικό κράτος!