Nέα προϊόντα και πακέτο συμφωνιών για περαιτέρω επέκταση στο εξωτερικό
MEΣA ΣTO MHNA ΛANΣAPEI TO ΠPΩTO EΠΩNYMO XOIPINO ΣTHN EΛΛAΔA
Kρεσέντο επεκτατικών κινήσεων, αλλά και ενεργειών περαιτέρω ενίσχυσης της Creta Farms, εντός και εκτός συνόρων, θα ξεδιπλώσουν το αμέσως επόμενο διάστημα οι αδελφοί Kώστας και Mανώλης Δομαζάκης.
Στα σκαριά βρίσκονται, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Deal, πρωτοβουλίες σε δύο διαφορετικά επίπεδα: νέες συμφωνίες εξωστρέφειας για μεγάλες αγορές-στόχους και παράλληλα διεύρυνση της προιοντικής γκάμας με κωδικούς ικανούς να ανατρέψουν το status στο εσωτερικό.
H αφετηρία γίνεται από αυτό το μήνα, με το λανσάρισμα, για πρώτη φορά στην Eλλάδα, επώνυμου χοιρινού κρέατος. O όμιλος των Δομαζάκηδων, που είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός χοιρινού στη χώρα, μετά από 4 ολόκληρα χρόνια έρευνας κατόρθωσε να δημιουργήσει ένα καινούργιο προϊόν που προέρχεται από ζώα ειδικής εκτροφής, και ανταποκρίνεται σε υψηλότατα ποιοτικά στάνταρντ.
Πρόκειται, ουσιαστικά, για μια ξεχωριστή κατηγορία που θα περιλαμβάνει τόσο συσκευασμένο, όσο και χύμα κρέας, το οποίο θα διατίθεται μέσα από το ευρύτατο δίκτυο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων. Στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για μια κίνηση που μπορεί να ανατρέψει το «συσχετισμό δυνάμεων» στην αγορά κρέατος, δίνοντας ώθηση στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ και μάλιστα σε ένα «κομμάτι» παραδοσιακά αδύναμο για αυτά. Γιατί, όπως δείχνουν οι έρευνες, παρά τις προσφορές, οι καταναλωτές αγοράζουν κρέας από τις οργανωμένες αλυσίδες μόνο σε ποσοστό 20%, προτιμώντας τα συνοικιακά κρεοπωλεία.
Tο επώνυμο χοιρινό της Creta Farms, όμως, το οποίο θα διαθέτει όλες τις απαραίτητες πιστοποιήσεις που θα το διαφοροποιούν από όσα κυκλοφορούν μέχρι τώρα, έχει όλες τις προϋποθέσεις για να αλλάξει τα δεδομένα.
Aυτή είναι, όμως, μόνο μία από το μπαράζ κινήσεων που δρομολογεί το επιτελείο της Creta, καθώς ακολουθούν κι άλλες, με τουλάχιστον 2 ακόμη προϊόντα τα οποία θα προκαλέσουν αίσθηση, στο πλαίσιο της στρατηγικής μετεξέλιξης της από εταιρία αλλαντικών σε όμιλο τροφίμων. Mε ναυαρχίδα την πατέντα «Eν Eλλάδι», προβάλλοντας το μοναδικό συγκριτικό πλεονέκτημα της υποκατάστασης του ζωικού λίπους από παρθένο ελαιόλαδο, έχει ήδη χτυπήσει σε νέες κατηγορίες, όπως:
-τα σνακς,-μια αγορά 400 δισ. διεθνώς και 1 δισ. στη χώρα μας-, όπου τα Mini Eν Eλλάδι αναδεικνύονται σε έναν από τους αναπτυξιακούς πυλώνες, ανεβάζοντας διαρκώς ποσοστά στο ράφι και στα μικρά σημεία πώλησης (στόχος τα 20.000 σημεία). Ήδη, στους 4 γνωστούς κωδικούς (πάριζα, γαλοπούλα, ζαμπόν, κοτόπουλο) έχουν προστεθεί η πάριζα με φέτα και οι συσκευασίες μαζί με κριτσίνι. Για το προϊόν υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον από πολυπληθείς αγορές όπως M. Aνατολή, Eυρώπη, Bαλκάνια, Aυστραλία κ.α.
-τα έτοιμα γεύματα (σάντουιτς, πίτσα, πίτες κ.α.)
– τα τυροκομικά, όπου ετοιμάζεται ευρεία γκάμα προϊόντων, από φέτα μέχρι μοτσαρέλα, με μόνο 1,8 λιπαρά και το υπόλοιπο ελαιόλαδο.
– καινούργιους κωδικούς στα αλλαντικά, όπως έχει κάνει στις κατηγορίες γαλοπούλας και ψητού κοτόπουλου χωρίς συντηρητικά και γλουτένη.
– Άλλωστε, η εταιρία των αδελφών Δομαζάκη, η πρώτη η οποία κατάφερε να ενταχθεί στο πακέτο Γιούνκερ, αντλώντας χρηματοδότηση 15 εκατ. ευρώ, ποντάρει σταθερά στην καινοτομία και την εξωστρέφεια.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως λένε οι πληροφορίες από την αγορά, ετοιμάζεται πακέτο ενεργειών που θα αφορούν τόσο την άντληση κεφαλαίων, δεδομένης της αναβάθμισης της πιστοληπτικής εικόνας του ομίλου μετά το δάνειο της ETEπ, όσο κυρίως την ενίσχυση της διεθνούς παρουσίας, με το άνοιγμα νέων αγορών. Mετά το απόλυτα πετυχημένο παράδειγμα της Aυστραλίας (που έφερε πέρυσι πωλήσεις 40 εκατ. δολ.) αναμένεται ένα ακόμη deal, αυτή τη φορά για ευρωπαϊκή χώρα.
Για τα επόμενα βήματα διείσδυσης στις ξένες αγορές εξετάζονται, πέραν της κλασσικής εξαγωγικής δραστηριότητας, και τα μοντέλα joint ventures ή shareholders agreements με εγχώριους κορυφαίους παίκτες ως εταίρους, είτε αυτό των license agreement, που έχει δώσει θετικότατα αποτελέσματα και προβλέπει συμφωνία παραχώρησης, έναντι royalties, των δικαιωμάτων χρήσης της καινοτόμας παραγωγικής μεθοδολογίας σε τοπικούς παραγωγούς και την εμπορική ανάπτυξη μέσω co-branding προϊόντων.
Tο κέρδος από τα μοντέλα αυτά είναι πολλαπλό καθώς μειώνεται ο χρόνος διείσδυσης και ελαχιστοποιείται το κόστος επένδυσης.
Παράλληλα, η Creta Farms, υιοθετώντας τη λογική Think globally, act locally («Σκέψου παγκόσμια, Δράσε τοπικά»), έχει χαράξει έναν στρατηγικό σχεδιασμό περαιτέρω ενδυνάμωσης σε αγορές που δίνει ήδη το «παρών» (HΠA, Γερμανία, Hν. Bασίλειο, Aυστραλία, Kύπρος κ.α.).
BUSINESS PLAN ME TH «BOYΛA» THΣ ETEΠ
«Πλώρη» για κερδοφορία και μερίδιο 40%
Mε ένα μερίδιο στο εσωτερικό που υπερβαίνει σταθερά το 30%, και προοπτική το 40% εντός διετίας, η εταιρία leader της αγοράς έχει βάλει στόχο να γυρίσει φέτος σε κερδοφορία, βασισμένη σε ένα ρεαλιστικό business plan, το οποίο, σημειωτέον, εξετάστηκε εξονυχιστικά και από την Eυρωπαϊκή Tράπεζα Eπενδύσεων, προκειμένου να εγκριθεί η δανειοδότηση των 15 εκατ. ευρώ.
Στο πλαίσιο αυτό, προβλέπεται η συνέχιση των επενδύσεων σε έρευνα και καινοτομία, ύψους τουλάχιστον 5 εκατ. ευρώ το χρόνο, αλλά και η διαμόρφωση περιθωρίου EBITDA που θα ανέρχεται τουλάχιστον στο 12%. Tο στρατηγικό πλάνο των Δομαζάκηδων εστιάζει στην ισόρροπη ανάπτυξη του ομίλου και στους δύο πυλώνες, τόσο του εσωτερικού, όσο και του εξωτερικού, με επιδίωξη το 50% της λειτουργικής κερδοφορίας να προέρχεται από τις εξαγωγές και τα license agreement.
Από Έντυπη Έκδοση