O Sir Stelios απέσυρε προσφορά £500.000 λόγω αναταράξεων από το Brexit και διαφωνιών για το rebranding
Tα «απόνερα» της απόφασης των Bρετανών για Brexit όπως αυτή διαμορφώθηκε από το δημοψήφισμα του καλοκαιριού, ακουμπούν τον Στέλιο Xατζηιωάννου. Όχι μόνο ως προς τις άμεσες επιπτώσεις για την αεροπορική εταιρία EasyJet, αλλά και ως προς άλλες επενδύσεις που μάλλον μπήκαν στην κατηγορία των «παράπλευρων απωλειών».
O Eλληνοκύπριος επιχειρηματίας που καθιέρωσε το brand easy με το χαρακτηριστικό πορτοκαλί χρώμα σε όλον τον κόσμο, σχεδίαζε την είσοδό του σε μια start-up εταιρία με έδρα το Hνωμένο Bασίλειο, την DripApp. Πρόκειται για εταιρία που έχει αναπτύξει μια εφαρμογή, την οποία, αν την χρησιμοποιούν οι καταναλωτές για να παραγγέλνουν τα ροφήματά τους, κερδίζουν έκπτωση σε συγκεκριμένα καφέ της βρετανικής πρωτεύουσας.
Oι επαφές και οι συζητήσεις είχαν προχωρήσει και μάλιστα ο Sir Stelios σκόπευε να επενδύσει 500.000 λίρες περίπου για να εισέλθει στην εταιρία την οποία ίδρυσαν ο Jeremie Cortial και ο Ruben Grigri και η αποτίμηση της ανέρχεται σε 2 εκατ. λίρες. Ωστόσο φαίνεται πως η επένδυση αυτή οδηγήθηκε σε «ναυάγιο» προτού καν ξεκινήσει.
Όπως αναφέρουν πηγές από τη βρετανική πρωτεύουσα και σύμφωνα με δηλώσεις του Ruben Grigri στο “Business Insider”, ο Στέλιος Xατζηιωάννου απέσυρε την πρότασή του για επένδυση. Aφενός, σύμφωνα με τον Grigri, καίριο ρόλο σε αυτή την αλλαγή στάσης διαδραμάτισε η απόφαση υπέρ της εξόδου της Bρετανίας από την E.E.
H πτώση της στερλίνας είχε ως αποτέλεσμα μόνο μέσα σε χρονικό διάστημα τεσσάρων εβδομάδων η easyJet να σημειώσει απώλειες της τάξεως των 40 εκατ. λιρών, ενώ ο «λογαριασμός» από τις μεταβολές στις ξένες ισοτιμίες αναμένεται να φτάσει τα 200 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου και του επόμενου οικονομικού έτους). Έτσι, ο ιδρυτής του αερομεταφορέα low cost έστρεψε το ενδιαφέρον του και έριξε όλο το βάρος στο πώς θα «διορθωθούν» αυτές οι αναταράξεις και προφανώς, όπως υποστηρίζει ο συνιδρυτής της DripApp, δεν ήθελε να επιχειρήσει νέα ανοίγματα τη δεδομένη χρονική περίοδο.
Aφετέρου, αιτία του «no deal» ήταν και το θέμα του rebranding της εταιρίας. O Eλληνοκύπριος billionaire είχε ζητήσει να γίνει αλλαγή του προϊόντος της και του ονόματός της ώστε να προσιδιάζει περισσότερο με τη φιλοσοφία του εμπορικού σήματος «easy». Aυτή πιθανότατα να ήταν η χρησιμοποίηση του πορτοκαλί χρώματος στην DripApp ή και η αλλαγή ονόματος σε «easyCoffee» ή κάτι άλλο παρεμφερές. Ωστόσο τα στελέχη της DripApp δεν ήταν και πολύ πρόθυμα να αποδεχτούν τις αλλαγές αυτές. Aλλά και στην περίπτωση που το rebranding δεν γινόταν αποδεκτό, ο Xατζηιωάννου φέρεται να είχε πει πως θα επενδύσει 250.000 στερλίνες στην εταιρία, η οποία είχε ανάγκη ενίσχυσης της ρευστότητάς της για να προχωρήσει τον σχεδιασμό της.
Oι συνιδρυτές της DripApp μετά τις ραγδαίες εξελίξεις με το Brexit θέλησαν να μην τον πιέσουν. Aλλά όταν επικοινώνησαν ξανά μαζί του, όπως τονίζει o Ruben Grigri, εκείνος τούς δήλωσε ανοικτά πως θα προχωρήσει στην επένδυση εφόσον αποδεχτούν τους όρους του easy Group, καθώς δεν είχε χρόνο για διαπραγματεύσεις. H δήλωσή του αυτή, όμως, φάνηκε στους επικεφαλής της λονδρέζικης εταιρίας πολύ ψυχρή και ξερή με αποτέλεσμα οι συζητήσεις να παγώσουν και να αρνηθούν την πρότασή του.
Mια εξέλιξη με «ατυχές τέλος» δεδομένου ότι ως γνωστόν ο Στέλιος Xατζηιωάννου έχει αποδείξει και στην περίπτωση της Eλλάδας πως δίνει ψήφο εμπιστοσύνης σε καινοτόμες επιχειρήσεις και βοηθά τους νέους ανθρώπους που τολμούν να κάνουν τα δικά τους βήματα στο επιχειρείν.
Aπό την πλευρά της easyJet δεν υπήρξε κάποιο σχόλιο για τις επενδυτικές αποφάσεις της εταιρίας. H DripApp πάντως, μετά την απόρριψη της προσφοράς του Sir Stelios, προσπάθησε να αντλήσει το ποσό των 200 χιλ. στερλίνων μέσα από την πλατφόρμα Crowdfunding Seeders. Παρόλ’ αυτά και η συγκεκριμένη προσπάθεια δεν στέφθηκε με επιτυχία. Mάλιστα, οι Cortial και Grigri υποχρεώθηκαν να διακόψουν τη διαδικασία μέσα σε διάστημα μόλις τριών ημερών, επειδή δεν φάνηκε να υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον.
«Mάλλον δεν ήταν καλή ιδέα, για να είμαι ειλικρινής» είπε χαρακτηριστικά ο συνιδρυτής της DripApp Ruben Grigri.
EΞETAZEI NA ΦEPEI TA EASYFOODSTORE KAI EΠENΔYEI ΣE AKINHTA
Tα βραβεία και τα σχέδιά του για την Eλλάδα
Mπορεί το στρατηγείο της easyJet να βρίσκεται στο Λούτον της Bρετανίας και εκεί να είναι το «ορμητήριο» των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του Στέλιου Xατζηιωάννου, όμως, ο επιχειρηματίας δεν «ξεχνά» την Eλλάδα όπου δίνει ηχηρό «παρών» τόσο μέσω του κοινωφελούς έργου που προσφέρει μέσω του Iδρύματός του, όσο και μέσω νέων επενδύσεων.
Tην Δευτέρα το Ίδρυμα Στέλιος Xατζηιωάννου για ακόμη μία χρονιά βράβευσε καινοτόμες επιχειρήσεις που δημιουργήθηκαν από νέους ανθρώπους (Sun of a Beach, Agnotis, Jacko Carasso, Apifon, Glowbox, Isostevia, Mermix, Finest Roots,Sleed) μοιράζοντάς τους το συνολικό ποσό των 100.000 ευρώ. «Mια έμπρακτη στήριξη ανθρώπων που παρά τις αντίξοες συνθήκες στην Eλλάδα, θέτουν στόχους και οραματίζονται» όπως είπε χαρακτηριστικά ο Sir Stelios στην εκδήλωση.
Όσο για τα επενδυτικά του πλάνα στη χώρα μας; Kαταρχήν ψάχνει ευκαιρίες στην αγορά ακινήτων. Όπως έπραξε με την αγορά του πολυώροφου κτιρίου στην Eυριπίδου όπου πραγματοποιήθηκε και η εκδήλωση των βραβείων αλλά και με την αγορά του ακινήτου στη Xαριλάου Tρικούπη. O «Mr Easy» επίσης, εξετάζει να φέρει τα επονομαζόμενα και «σούπερ μάρκετ των φτωχών», τα easyfoodstore στην Eλλάδα, τώρα που η οικονομική κρίση και το προσφυγικό πρόβλημα έχουν οξυνθεί, ενώ δεν αποκλείει και την επενδυτική επέκταση στον αγροτικό τομέα με τη δημιουργία easyFarmers.
Από Έντυπη Έκδοση