Η ιταλική αεροπορική εταιρεία Alitalia σκοπεύει να περικόψει από 700 έως και 2.000 θέσεις εργασίας, καθώς ένας από τους βασικούς μετόχους της, η Etihad Airways, πιέζει να εφαρμοστούν δραστικά μέτρα για να επανέλθει ο ζημιογόνος αερομεταφορέας στην κερδοφορία, σύμφωνα με πηγές οι οποίες είναι ενήμερες για τα διαμειβόμενα.
Η ιταλική εταιρεία μπορεί επίσης να καταργήσει τουλάχιστον 20 πτήσεις, εγχώριες και περιφερειακές, που θεωρούνται ζημιογόνες, καθώς αδυνατεί να ανταγωνιστεί τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους – ειδικά τη Ryanair – και τα τρένα υψηλής ταχύτητας, είπαν οι πηγές αυτές στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς.
Ωστόσο η μία από τις πηγές επισήμανε ότι ο ισολογισμός της Αλιτάλια πιθανόν θα παραμείνει στο κόκκινο για τα επόμενα δύο ως τρία χρόνια, ακόμα κι αν πράγματι περικόψει περίπου το ένα έκτο των θέσεων εργασίας και ακυρώσει τα ζημιογόνα δρομολόγια.
Όμως εάν δεν επιβραδυνθεί η φθορά και δεν επανέλθει η εταιρεία στην κερδοφορία, όχι μόνο η επένδυση της Ετιχάντ, η οποία ανήκει στο Αμπού Ντάμπι (ΗΑΕ) θα αποδειχθεί αποτυχημένη, αλλά τα σχέδιά της περί περαιτέρω επέκτασής της στην Ευρώπη ενδέχεται να ακυρωθούν.
Η Ετιχάντ, στην οποία ανήκει το 49% του αερομεταφορέα, δεν έχει σχολιάσει το θέμα, όπως αναφέφει το Αθηναϊκό Πρακτορείο.
Θα πρόκειται επίσης περί ήττας για την ιταλική κυβέρνηση, η οποία θεωρεί τον αερομεταφορέα στρατηγικό πόρο και ζήτημα εθνικής υπερηφάνειας. Εάν η κατάσταση στην Αλιτάλια δεν αλλάξει, η στρατηγική της Ρώμης για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων στην ιταλική βιομηχανική υποδομή θα μπορούσε να υποστεί πλήγμα.
Ωστόσο η κυβέρνηση του Ματέο Ρέντσι βρίσκεται σε εξαιρετικά δύσκολη θέση: εάν ανακοινωθούν οι απολύσεις το τρέχον διάστημα, αυτό μπορεί να επηρεάσει τους ψηφοφόρους ενώ πλέον απομένουν ελάχιστες ημέρες πριν από το δημοψήφισμα της 4ης Δεκεμβρίου για την αναθεώρηση του Συντάγματος, το οποίο ο κεντροαριστερός πρωθυπουργός συναρτά με το πολιτικό του μέλλον.
Πιθανόν αυτός είναι ο λόγος που η Αλιτάλια λέει ότι δεν θα κάνει κανένα σχόλιο για τα σχέδια αναδιάρθρωσής της πριν αυτά υποβληθούν στο διοικητικό της συμβούλιο και τους εργαζομένους. Εάν επιλεγεί η πρόταση για 2.000 απολύσεις, η διεύθυνση αναμένεται ότι θα βρεθεί αντιμέτωπη με τα συνδικάτα.
Εξάλλου, η Αλιτάλια προσπαθεί να διαπραγματευθεί ξανά τους όρους της συμμαχίας της με τους αερομεταφορείς Air France-KLM και Delta Air Lines.