Τρεις μέρες μετά την ψυχρολουσία των ιμπρεσιονιστών, κατάφερε να κάνει πωλήσεις 277 εκατ. δολλαρίων σε μια βραδιά
Ζωηρό ήταν το ενδιαφέρον των συλλεκτών κατά την πρόσφατη δημοπρασία σύγχρονης τέχνης του οίκου Sotheby’s στη Νέα Υόρκη, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις της βραδιάς να αγγίξουν τα 277 εκατ. δολάρια. Και όμως, μόλις τρεις ημέρες νωρίτερα, η αντίστοιχη δημοπρασία ιμπρεσιονιστών και μοντέρνας τέχνης του ίδιου οίκου είχε συγκεντρώσει μόνο 157 εκατ. δολάρια, σε μια από τις ασθενέστερες επιδόσεις που έχουν καταγραφεί εδώ και χρόνια.
Το ενδιαφέρον για τα έργα σύγχρονης τέχνης ήταν εμφανές από την πρώτη στιγμή, καθώς η αίθουσα δημοπρασιών του οίκου στην York Avenue ήταν ασφυκτικά γεμάτη με γνωστούς συλλέκτες, όπως ο Stefan Edlis, ο Eli Broad και ο David Ganek. Αυτό που προσέλκυσε τους περισσότερους ήταν τα 25 κομμάτια που έβγαλε στο σφυρί η συλλέκτρια Ann Ames από την κληρονομιά του συζύγου της, πρώην partner της Oppenheimer & Co., Steven Ames.
Τελικά, το κορυφαίο έργο της συλλογής, ο αφηρημένος πίνακας του Gerhard Richter, «A B, Still», του 1986, πουλήθηκε σε Γερμανό συλλέκτη που το «χτύπησε» από το τηλέφωνο, αντί 33,9 εκατ. δολαρίων, έναντι ανώτατης εκτίμησης 30 εκατ. δολαρίων. Πριν από 25 χρόνια, ο Sotheby’s είχε πουλήσει το ίδιο έργο αντί 264.000 δολαρίων. Ένα ακόμα έργου του Richter, το «A B, St. James», του 1988, πουλήθηκε στη dealer Dominique Levy αντί 22,7 εκατ. δολαρίων.
Άλλα έργα από τη συλλογή Ames ήταν δύο αφηρημένοι πίνακες του Willem de Koonings που πουλήθηκαν αντί 10,4 εκατ. και 9,8 εκατ. δολαρίων αντίστοιχα.
Συνολικά, τα 25 κομμάτια της συλλογής έφεραν έσοδα 122,8 εκατ. δολαρίων, έναντι των 93,7 εκατ. δολαρίων που περίμενε ο οίκος. Οι ειδικοί θεωρούν την εξέλιξη ενδεικτική της προθυμίας των συλλεκτών να πληρώσουν ακριβά για κομμάτια που έχουν επιλεγεί από ανθρώπους με αποδεδειγμένο γούστο στην τέχνη.
Στην ίδια δημοπρασία, ο dealer Jose Mugrabi από τη Νέα Υόρκη πλήρωσε 18,7 εκατ. δολάρια για ένα μεγάλο έργο του Jean-Michel Basquiat, το «Brother’s Sausage» του 1983. Ο David Hockney πέτυχε νέο ρεκόρ όταν ένας συλλέκτης έδωσε 11,7 εκατ. δολάρια από το τηλέφωνο για να αποκτήσει το “Woldgate Woods, 24, 25, 26 October 2006», μια σκηνή δάσους που εκτείνεται σε έξι πίνακες. Το «Self-Portrait (Fright Wig)» του Andy Warhol, χρονολογίας 1986, πουλήθηκε αντί 24,4 εκατ. δολαρίων, έναντι εκτίμησης στα 20 εκατ. δολάρια.
Τρεις μέρες μετά την ψυχρολουσία
των ιμπρεσιονιστών, κατάφερε να κάνει
πωλήσεις 277 εκατ. δολαρίων σε μια βραδιά
Ζωηρό ήταν το ενδιαφέρον των συλλεκτών κατά την πρόσφατη δημοπρασία σύγχρονης τέχνης του οίκου Sotheby’s στη Νέα Υόρκη, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις της βραδιάς να αγγίξουν τα 277 εκατ. δολάρια. Και όμως, μόλις τρεις ημέρες νωρίτερα, η αντίστοιχη δημοπρασία ιμπρεσιονιστών και μοντέρνας τέχνης του ίδιου οίκου είχε συγκεντρώσει μόνο 157 εκατ. δολάρια, σε μια από τις ασθενέστερες επιδόσεις που έχουν καταγραφεί εδώ και χρόνια.
Το ενδιαφέρον για τα έργα σύγχρονης τέχνης ήταν εμφανές από την πρώτη στιγμή, καθώς η αίθουσα δημοπρασιών του οίκου στην York Avenue ήταν ασφυκτικά γεμάτη με γνωστούς συλλέκτες, όπως ο Stefan Edlis, ο Eli Broad και ο David Ganek. Αυτό που προσέλκυσε τους περισσότερους ήταν τα 25 κομμάτια που έβγαλε στο σφυρί η συλλέκτρια Ann Ames από την κληρονομιά του συζύγου της, πρώην partner της Oppenheimer & Co., Steven Ames.
Τελικά, το κορυφαίο έργο της συλλογής, ο αφηρημένος πίνακας του Gerhard Richter, «A B, Still», του 1986, πουλήθηκε σε Γερμανό συλλέκτη που το «χτύπησε» από το τηλέφωνο, αντί 33,9 εκατ. δολαρίων, έναντι ανώτατης εκτίμησης 30 εκατ. δολαρίων. Πριν από 25 χρόνια, ο Sotheby’s είχε πουλήσει το ίδιο έργο αντί 264.000 δολαρίων. Ένα ακόμα έργου του Richter, το «A B, St. James», του 1988, πουλήθηκε στη dealer Dominique Levy αντί 22,7 εκατ. δολαρίων.
Άλλα έργα από τη συλλογή Ames ήταν δύο αφηρημένοι πίνακες του Willem de Koonings που πουλήθηκαν αντί 10,4 εκατ. και 9,8 εκατ. δολαρίων αντίστοιχα. Συνολικά, τα 25 κομμάτια της συλλογής έφεραν έσοδα 122,8 εκατ. δολαρίων, έναντι των 93,7 εκατ. δολαρίων που περίμενε ο οίκος. Οι ειδικοί θεωρούν την εξέλιξη ενδεικτική της προθυμίας των συλλεκτών να πληρώσουν ακριβά για κομμάτια που έχουν επιλεγεί από ανθρώπους με αποδεδειγμένο γούστο στην τέχνη.
Στην ίδια δημοπρασία, ο dealer Jose Mugrabi από τη Νέα Υόρκη πλήρωσε 18,7 εκατ. δολάρια για ένα μεγάλο έργο του Jean-Michel Basquiat, το «Brother’s Sausage» του 1983. Ο David Hockney πέτυχε νέο ρεκόρ όταν ένας συλλέκτης έδωσε 11,7 εκατ. δολάρια από το τηλέφωνο για να αποκτήσει το “Woldgate Woods, 24, 25, 26 October 2006», μια σκηνή δάσους που εκτείνεται σε έξι πίνακες. Το «Self-Portrait (Fright Wig)» του Andy Warhol, χρονολογίας 1986, πουλήθηκε αντί 24,4 εκατ. δολαρίων, έναντι εκτίμησης στα 20 εκατ. δολάρια.Τρεις μέρες μετά την ψυχρολουσία των ιμπρεσιονιστών, κατάφερε να κάνει
πωλήσεις 277 εκατ. δολαρίων σε μια βραδιά
Ζωηρό ήταν το ενδιαφέρον των συλλεκτών κατά την πρόσφατη δημοπρασία σύγχρονης τέχνης του οίκου Sotheby’s στη Νέα Υόρκη, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις της βραδιάς να αγγίξουν τα 277 εκατ. δολάρια. Και όμως, μόλις τρεις ημέρες νωρίτερα, η αντίστοιχη δημοπρασία ιμπρεσιονιστών και μοντέρνας τέχνης του ίδιου οίκου είχε συγκεντρώσει μόνο 157 εκατ. δολάρια, σε μια από τις ασθενέστερες επιδόσεις που έχουν καταγραφεί εδώ και χρόνια.
Το ενδιαφέρον για τα έργα σύγχρονης τέχνης ήταν εμφανές από την πρώτη στιγμή, καθώς η αίθουσα δημοπρασιών του οίκου στην York Avenue ήταν ασφυκτικά γεμάτη με γνωστούς συλλέκτες, όπως ο Stefan Edlis, ο Eli Broad και ο David Ganek. Αυτό που προσέλκυσε τους περισσότερους ήταν τα 25 κομμάτια που έβγαλε στο σφυρί η συλλέκτρια Ann Ames από την κληρονομιά του συζύγου της, πρώην partner της Oppenheimer & Co., Steven Ames.
Τελικά, το κορυφαίο έργο της συλλογής, ο αφηρημένος πίνακας του Gerhard Richter, «A B, Still», του 1986, πουλήθηκε σε Γερμανό συλλέκτη που το «χτύπησε» από το τηλέφωνο, αντί 33,9 εκατ. δολαρίων, έναντι ανώτατης εκτίμησης 30 εκατ. δολαρίων. Πριν από 25 χρόνια, ο Sotheby’s είχε πουλήσει το ίδιο έργο αντί 264.000 δολαρίων. Ένα ακόμα έργου του Richter, το «A B, St. James», του 1988, πουλήθηκε στη dealer Dominique Levy αντί 22,7 εκατ. δολαρίων.
Άλλα έργα από τη συλλογή Ames ήταν δύο αφηρημένοι πίνακες του Willem de Koonings που πουλήθηκαν αντί 10,4 εκατ. και 9,8 εκατ. δολαρίων αντίστοιχα. Συνολικά, τα 25 κομμάτια της συλλογής έφεραν έσοδα 122,8 εκατ. δολαρίων, έναντι των 93,7 εκατ. δολαρίων που περίμενε ο οίκος. Οι ειδικοί θεωρούν την εξέλιξη ενδεικτική της προθυμίας των συλλεκτών να πληρώσουν ακριβά για κομμάτια που έχουν επιλεγεί από ανθρώπους με αποδεδειγμένο γούστο στην τέχνη.