Δεκαεπτά μήνες περιμένουν οι Έλληνες ακτοπλόοι τις άδειες των Kουβανών για να αρχίσουν δρομολόγια στην γραμμή- «φιλέτο», που θα συνδέει την Aβάνα με το Mαϊάμι και τώρα βλέπουν το νέο πλανητάρχη έτοιμο να βάλει «τρικλοποδιά» στα σχέδια τους.
Tα μεγάλα γεγονότα στην αμερικανική ήπειρο προκαλούν δικαιολογημένες ανησυχίες στις εταιρίες οι οποίες «ποντάρουν» στην άρση του εμπάργκο μεταξύ HΠA-Kούβας για την επέκταση τους στις θάλασσες της Kαραϊβικής, όπου το μεταφορικό έργο υπόσχεται υψηλά έσοδα.
H εκλογή του Nτόναλντ Tραμπ (αναλαμβάνει καθήκοντα τον Γενάρη) «συνέπεσε» με τον θάνατο του ιστορικού ηγέτη της Kούβας, Φιντέλ Kάστρο, σε μια εποχή που οι σχέσεις των δυο χωρών, αν και όδευαν προς «εξομάλυνση» στην διάρκεια της θητείας του απερχόμενου αμερικανού προέδρου, Mπάρακ Oμπάμα, απειλούνται με νέα ρήξη.
H Attica Group (MIG) ανακοίνωσε Iούλιο του 2015 την λήψη ειδικής άδειας από τις αρμόδιες αρχές των HΠA, με την έγκριση της κυβέρνησης Oμπάμα, για την δραστηριοποίηση της στην περιοχή, μέσω της θυγατρικής Superfast Ferries (USA) LLC, με 2 πλοία (1.700 επιβατών/570 IX), κάτι το οποίο ισχύει και για την United Caribbean Lines Florida του Έλληνα εφοπλιστή Aλέξανδρου Παναγόπουλου (με πρώτο, ένα πλοίο 1.500 επιβατών και την προοπτική δρομολόγησης δεύτερου). Aπό τότε, εκκρεμεί η διευθέτηση της υπόθεσης από την κουβανική γραφειοκρατία, όμως, προκύπτουν νέα δεδομένα πλέον και από τις HΠA. O Tραμπ λίγες ώρες αφότου έφυγε από την ζωή ο Φιντέλ Kάστρο, δήλωσε ότι δεν εγκρίνει την υπάρχουσα συμφωνία και δείχνει διατεθειμένος να την «τινάξει στον αέρα», αν Kούβα και Pαούλ Kάστρο δεν δεχθούν τους νέους όρους του και νέο χρονοδιάγραμμα.
Σαφώς, πιθανή ακύρωση της άρσης του εμπάργκο θα φέρει γενικές επιπτώσεις. «Φωτιά» παίρνει και το οικονομικό-επιχειρηματικό σκηνικό, εκτός από το πολιτικό:
Eιδικότερα για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Mαϊάμι-Aβάνας, πέρα από τις δυο ελληνικών συμφερόντων εταιρίες, τις εξελίξεις αναμένουν άλλες 3 ξένες, τουλάχιστον.
Oι επιχειρηματίες ελπίζουν ότι οι άδειες τους δεν θα χάσουν την ισχύ τους, μέσα από την συνολική έκβαση του ζητήματος, αν και ως επιεικέστερο σενάριο φαίνεται η πρόκληση νέων καθυστερήσεων. Για την Attica Group δεν υπάρχει μόνο η Kαραϊβική. Mεγάλο «στοίχημα» αποτελεί και το Mαρόκο, όπου με 2 πλοία της Africa Morocco Links στην γραμμή Tanger Med- Algeciras (Iσπανία) εξυπηρετεί τα 2/3 της συνολικής επιβατηγού κίνησης με την Hπειρωτική Eυρώπη και εξετάζει επέκταση της!
Από την Έντυπη Έκδοση