Πριν από δύο χρόνια η τιμή των Enzo ξεπέρασε τα 2 εκατ. δολάρια και τώρα εκτιμάται ότι έχει περάσει και το φράγμα των 3 εκατ. δολαρίων
Στο σφυρί θα βγει η Ferrari Enzo του σχεδιαστή μόδας Tommy Hilfiger τον Ιανουάριο, στην ετήσια δημοπρασία του οίκου RM Sotheby’s στο Scottsdale.
Το αυτοκίνητο, που είναι του 2003, έχει πάρα πολύ λίγα χιλιόμετρα (το κοντέρ του γράφει μόλις 3.600 μίλια), και αυτός είναι ένας παράγοντας που εκτινάσσει την αξία ενός συλλεκτικού αυτοκινήτου, ειδικά εάν πρόκειται για μοντέρνο μοντέλο.
Και σίγουρα, το γεγονός ότι μόλις 400 τέτοιες Ferrari κατασκευάστηκαν ποτέ, βοηθά στο να αυξηθεί περαιτέρω η τιμή. Μετά από αυτά, η Enzo του Hilfiger αναμένεται να είναι ανάμεσα στις πιο ακριβές που έχουν πουληθεί ποτέ.
Αλλά αυτός δεν είναι ο λόγος για τον οποίο ο 65χρονος σχεδιαστής βγάζει το αυτοκίνητο αυτό στο σφυρί. «Το lifestyle μου αλλάζει. Δεν οδηγώ γρήγορα σπορ αυτοκίνητα όπως συνήθιζα. Αυτές τις μέρες προτιμώ να οδηγώ την Rolls-Royce Dawn ή την Maybach μου», λέει.
Πραγματικά, η Enzo δεν είναι ένα πολυτελές αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση, αφού πρόκειται για ένα όχημα επιδόσεων που ενσωματώνει πολλή τεχνολογία αγώνων. Ήταν σαν ένα αυτοκίνητο της Formula 1 στο δρόμο. Όμως, ο Hilfiger το αγόρασε κυρίως γιατί έχει ένα δέσιμο με τη μάρκα.
«Αγαπώ τις Ferrari», λέει. «Το brand Tommy Hilfiger ήταν σπόνσορας της αγωνιστικής ομάδας της Ferrari και σχεδίασα τις στολές της Formula 1 στα χρόνια του Michael Schumacher, στα τέλη της δεκαετίας του 1990.
Όταν βγήκε η Enzo, ο Jean Todt και ο Luca di Montezemolo βεβαιώθηκαν ότι θα έπαιρνα μία», θυμάται, αναφερόμενος στον τότε επικεφαλής της αγωνιστικής ομάδας της Ferrari και τον πρόεδρο της εταιρίας, αντίστοιχα.
Στην αγορά των vintage αυτοκινήτων δεν είναι πολύ συνηθισμένο ένα μοντέρνο supercar να γίνεται συλλεκτικό τόσο γρήγορα. Κατά κανόνα, όσο καλό και εάν ήταν ένα αυτοκίνητο, ο ιδιοκτήτης θα έβλεπε την αξία του να υποτιμάται για χρόνια, πριν να «ανακαλυφθεί» σαν συλλεκτικό και να αρχίσει να ανατιμάται.
Συνήθως, η διαδικασία αυτή έπαιρνε 20 χρόνια ή και περισσότερο. Τώρα, αυτοκίνητα όπως τα Ford GT, Porsche Carrera GT, Porsche 918 και McLaren P1 είδαν την αξία τους να αυξάνεται σημαντικά, χωρίς να έχουν περάσει από τη φάση της υποτίμησης.
Η Enzo πωλούνταν καινούργια στα 700.000 δολάρια, αλλά καμία δεν έχει αλλάξει χέρια κάτω από το 1 εκατ. δολάρια. Πριν από δύο χρόνια η τιμή τους ξεπέρασε τα 2 εκατ. δολάρια και τώρα εκτιμάται ότι έχει περάσει και το φράγμα των 3 εκατ. δολαρίων.
Από την έντυπη έκδοση