Τι κατέδειξε έρευνα της Convert Group μέσω του eRetail Audit
Με τζίρο αυξημένο, το 2016, κατά 52%, σε σχέση με αυτόν της περασμένης χρονιάς, καθώς άγγιξε τα 112 εκατ. ευρώ, τα ηλεκτρονικά φαρμακεία τείνουν να εξελιχθούν σε μια από τις πλέον δυναμικές κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου, με τάση, το 2017, σύμφωνα με την έρευνα της συμβουλευτικής εταιρείας για το ηλεκτρονικό εμπόριο Convert Group, να διεκδικούν ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο με νέα αύξηση τζίρου τουλάχιστον κατά 50%.
Σύμφωνα με την Έλενα Χαϊλαζοπούλου, επικεφαλής του eRetail Audit (του εργαλείου που έχει αναπτύξει η Convert Group για να πραγματοποιεί τις μετρήσεις), το 2017 ο τζίρος των ηλεκτρονικών φαρμακείων αναμένεται να ξεπεράσει τα 150 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, όπως αναφέρει η Καθημερινή, ίσως παρατηρηθεί μια πιο εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων σε περίπτωση που επιτραπεί η διάθεση των μη υποχρεωτικώς συνταγογραφούμενων φαρμάκων (ΜΥΣΥΦΑ) από πιστοποιημένα ηλεκτρονικά φαρμακεία.
H μέση αξία του «καλαθιού» των καταναλωτών από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία ανέρχεται σε 40,67 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) και περιλαμβάνει 3,7 τεμάχια ανά ηλεκτρονική παραγγελία. Δημοφιλέστερες κατηγορίες προϊόντων είναι οι κρέμες προσώπου, τα αντηλιακά, τα συμπληρώματα διατροφής, οι βρεφικές τροφές και οι πάνες μωρού.
Το 78% των καταναλωτών που ψωνίζουν από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία είναι γυναίκες, με το 64% αυτών να είναι ηλικίας 25 – 34, ενώ το 30% ηλικίας 35 – 44 ετών. Παράλληλα, επιβεβαιώνεται η ολοένα αυξανόμενη χρήση φορητών συσκευών από τους Έλληνες καταναλωτές για τις αγορές τους, καθώς περίπου το 25% των παραγγελιών από ηλεκτρονικά φαρμακεία να γίνεται από κινητά τηλέφωνα (το 8,6%) και tablets (το 16,6%). Ποια είναι η ημέρα που τα ηλεκτρονικά φαρμακεία πραγματοποιούν τον μεγαλύτερο τζίρο; Η Δευτέρα, με τις περισσότερες παραγγελίες να γίνονται στις 12 το μεσημέρι.
Η έρευνα καταγράφει και τα διαδικτυακά κανάλια που έπεισαν τους καταναλωτές, τους οδήγησαν στα ηλεκτρονικά φαρμακεία. Τα πλέον αποτελεσματικά κανάλια αποδεικνύονται οι ιστοσελίδες Skroutz και Best Price, καθώς το 19% των πωλήσεων έγιναν διότι οι καταναλωτές είχαν επισκεφθεί νωρίτερα ακριβώς τα δύο παραπάνω sites. Το 15% των πωλήσεων οφείλεται στις πληρωμένες καταχωρίσεις που εμφανίζονται στο google.gr, ενώ ένα άλλο 15% οφείλεται στα λεγόμενα οργανικά αποτελέσματα Google, δηλαδή στα αποτελέσματα της αναζήτησης που εμφανίζονται στο google.gr και δεν αποτελούν πληρωμένες καταχωρίσεις.
Η μεθοδολογία που εφαρμόζει η Convert Group στο eRetail Audit αντλεί στοιχεία σε πραγματικά χρόνο από αντιπροσωπευτικό δείγμα 30% των περίπου 130 ενεργών online φαρμακείων.
Το eRetail Audit αποτελεί παγκόσμια καινοτομία την οποία παρουσίασε πρόσφατα η ελληνική εταιρεία Convert Group και μετρά μερίδια αγοράς σε πραγματικό χρόνο για τα καταναλωτικά αγαθά που πωλούνται από ηλεκτρονικά καταστήματα.