Δεύτεροι, με μεγάλη διαφορά, οι Κινέζοι
Πρωταθλητές ανακηρύσσονται, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, οι Έλληνες εφοπλιστές, στον τομέα των αγοραπωλησιών μεταχειρισμένων (second hand) πλοίων, σύμφωνα με στοιχεία της ναυλομεσιτικής εταιρείας Allied Shipbroking.
Την δεύτερη θέση κατέχουν, με μεγάλη διαφορά, οι Κινέζοι.
Σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία (που δεν αναμένεται να μεταβληθούν, καθώς απομένουν ελάχιστες μέρες πριν την αλλαγή του έτους), οι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν, κατά την χρονιά που εκπνέει, περισσότερα από 3,46 δισ. δολάρια για την αγορά υπό κατασκευήν πλοίων (resale) αλλά και second hand tankers, πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων. Ταυτόχρονα, οι Έλληνες διέπρεψαν και στον τομέα πωλήσεων μεταχειρισμένων πλοίων, φέρνοντας στα ταμεία τους περισσότερα από 2 δισ. δολάρια.
Τα στοιχεία της Allied Shipbroking δείχνουν ότι, μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου 2016 οι Έλληνες εφοπλιστές απέκτησαν 269 πλοία, έναντι 3,46 δισ. δολαρίων, εκ των οποίων 202 ήταν bulk carriers αξίας 2,2 δισ. δολαρίων, 42 δεξαμενόπλοια αξίας 1,16 δισ. δολαρίων και 15 containerships αξίας 83,5 εκατ. δολαρίων.
Αντίστοιχα, προχώρησαν στην πώληση 122 bulkers (923,5 εκατ. δολάρια), 38 δεξαμενόπλοιων (1,01 δισ. δολάρια), δύο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (16,9 εκατ. δολάρια) και τριών πλοίων μεταφοράς αερίου (84,1 εκατ. δολάρια).
Ως άξονας σύγκρισης, υπενθυμίζεται ότι, κατά το αντίστοιχο διάστημα του 2015, οι Έλληνες εφοπλιστές είχαν αποκτήσει 283 πλοία, επενδύοντας 6,87 δισ. δολάρια, εκ των οποίων 154 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τα οποία απέκτησαν καταβάλλοντας 2,16 δισ. δολάρια, 82 δεξαμενόπλοια αξίας 3,08 εκατ. δολαρίων, 27 containerships αξίας 524 εκατ. δολαρίων και 10 πλοία μεταφοράς αερίου αξίας 1,049 δισ. δολαρίων.
Παράλληλα, προχώρησαν στην πώληση 169 πλοίων εισπράττοντας 3,25 δισ. δολάρια, εκ των οποίων 102 ήταν bulk carriers αξίας 998,1 εκατ. δολαρίων, 50 δεξαμενόπλοια αξίας 2,05 εκατ. δολαρίων, οκτώ containerships αξίας 156 εκατ. δολαρίων και δύο πλοία μεταφοράς αερίου αξίας 13,3 εκατ. δολαρίων.