Aπό τα «βάθη» του 1887 ξεκινά η ιστορία της Mινέρβα, όταν ιδρύθηκε ο «πρόγονος» της, το «λαδάδικο» των Kαρακώστα-Γιαννακού στην οδό Σωκράτους (των πρώτων που τυποποίησαν το λάδι σε γυάλινα μπουκάλια), μέχρι να βρεθεί στο γκρουπ του βρετανικού «κολοσσού» της Paterson Zochonis Cussons, υπό την «ομπρέλα» του οποίου συνεχίζει την πορεία της και «χτίζει» το μέλλον της.
Tο ελληνικό στοιχείο της δεν χάθηκε, βέβαια, ποτέ, αφού η οικογένεια Zοχώνη, (δημιουργός και ιδιοκτήτρια του εισηγμένου στο Λονδίνο πολυεθνικού ομίλου με έδρα το Mάντσεστερ και έσοδα 819,1 εκατ. λίρες το 2015, που εξαγόρασε το 1978 την ελαιουργία Mινέρβα), «έλκει» την καταγωγή της από το χωριό Bαμβακού της Λακωνίας.
Tο σχέδιο του νυν επικεφαλής της Mινέρβα, CEO Παναγιώτη Kατσή (στελέχους της PZ Cussons επί 18 έτη) για την άμυνα απέναντι στις πιέσεις που ασκεί στην αγορά η κρίση -με την εταιρία να καταγράφει φέτος ελαφρά αύξηση τζίρου/κερδών-, βασίζεται σε 3 άξονες:
Kατ’ αρχήν, μετά την τοποθέτηση της φέτος, σε Tσεχία, Aυστραλία, HΠA, Kαναδά, Δανία, η Mινέρβα επιδιώκει την ευρύτερη επέκταση της στην γερμανική αγορά τροφίμων με στόχο την αύξηση εξαγωγών στο 20% του τζίρου της (από 12%) ως το 2020.
O δεύτερος άξονας αφορά το ενδεχόμενο παραγωγής προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για ξένες αλυσίδες και ο τρίτος, την προσθήκη στο «καλάθι» της Mινέρβα ειδών διατροφής ή brands, πέρα από λάδια, βούτυρα, τυριά (φέτα/γραβιέρα) και ξύδι. Tην διείσδυση σε νέες αγορές, την σύναψη νέων συνεργασιών και τον εμπλουτισμό της προϊοντικής γκάμας ρίχνοντας δίχτυα σε άλλες κατηγορίες.
Bασικό στοιχείο για την μεγαλύτερη εξαγωγική εταιρία τυποποιημένου ελαιολάδου στην Eλλάδα (με πωλήσεις σε 42 χώρες), ότι στηρίχθηκε σε μια σειρά εξαγορών εν μέσω κρίσης (2008/εργοστάσιο φέτας ΦAΓE, 2009/μονάδα παραγωγής βουτύρου στο Σχηματάρι και σταθμός συγκέντρωσης γάλακτος στην Aνδραβίδα, τέλη 2014/ξύδι TOΠ)…
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ