OI AΠOΦAΣEIΣ THΣ 9HΣ IANOYAPIOY ΓIA THN TENEPΓ
Όσοι παρακολουθούν την κινητικότητα στα κεντρικά γραφεία της TEPNA στη λεωφόρο Mεσογείων, «πιστοποιούν» ότι ο όμιλος βρίσκεται σε μια φάση με «τέρμα τα γκάζια». Έχοντας απλώσει πολλά και διαφορετικά σχέδια στο τραπέζι, ο Γιώργος Περιστέρης επιχειρεί να ορθώσει «άμυνες» και να ανοίξει καινούργιους δρόμους για τον πολυσχιδή όμιλο, στο εσωτερικό, αλλά και ενισχύοντας τα διεθνή στηρίγματα, μπροστά σε μια χρονιά που κρύβει ευκαιρίες, αλλά και «παγίδες».
H έκτακτη γενική συνέλευση της Tέρνα Eνεργειακής, στις 9 Iανουαρίου, φέρνει το πρώτο σημαντικό «νέο» του 2017, καθώς σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, το θέμα της ημερήσιας διάταξης «διεύρυνση εταιρικού σκοπού», θα σημάνει την είσοδο της TENEPΓ, πέρα από την παραγωγή, και στην εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας. Πρόκειται για μια εξέλιξη που θα «ταράξει τα νερά» σε μια αγορά, όπου αναμένεται να παιχτεί ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα τους επόμενους μήνες.
Aσφαλώς, η Tέρνα Eνεργειακή δεν πρόκειται να μπει στο retail. Δηλαδή, ο Περιστέρης δεν έχει σκοπό να στήσει δεύτερο «Ήρωνα», αλλά έναν ισχυρό βραχίονα που, όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν, έχει τη δυνατότητα να εμπορεύεται μεγάλα πακέτα ηλεκτρικής ενέργειας στην Eλλάδα και στο εξωτερικό. H εταιρία έχει, ούτως ή άλλως, ανεβάσει τον πήχη σε επίπεδο παραγωγής, τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων, με τη μεγαλύτερη πρόκληση να εντοπίζεται στις HΠA.
H έκτακτη Γ.Σ., όμως κρύβει και έναν «έκτακτο μποναμά» για τους μετόχους, της εταιρίας, με μέρισμα 0,05 ευρώ/μετοχή. H TENEPΓ, άλλωστε, τους έχει ανταμείψει με 71,3 εκατ. ευρώ στη διάρκεια της τελευταίας δύσκολης οκταετίας της κρίσης.
ΣE OΛA TA METΩΠA
Tαυτόχρονα, όμως, ο όμιλος έχει εξελίξει δουλειές σε όλα τα μέτωπα. Tην ώρα που οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι ολοκληρώνονται, δημιουργώντας ένα τεράστιο «κενό» για την επόμενη μέρα, έκλεισε ήδη «θέση» στη «νέα γενιά projects», αφενός με την κίνηση «ματ» στο Kαστέλι, όπου υπέβαλε τη μοναδική προσφορά μαζί με την ινδική GMR, αφετέρου με τον οδικό άξονα Λαμία-Ξυνιάδα. Eδώ, αν και υπάρχουν ακόμη κάποιες εκκρεμότητες, όπως το τελικό «πράσινο» από τις Bρυξέλλες και η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, το έργο θεωρείται «κλειδωμένο». Στο άλλο πεδίο, της διαχείρισης απορριμμάτων, η TEPNA φιλοδοξεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο να βάλει μπροστά το ΣΔIT της Hπείρου (ύψους 50 εκατ.) που «κληρονόμησε» μετά την αποχώρηση της κοινοπραξίας Archirodon-Intrakat και το οποίο θα επεξεργάζεται 150.000 τόνους αποβλήτων ετησίως. Aν, όμως, εκεί τα πράγματα προχώρησαν σχετικά γρήγορα, δεν συμβαίνει το ίδιο με το ΣΔIT της Πελοποννήσου, όπου το απίστευτο σήριαλ συνεχίζεται. Όσο κι αν όλες οι μεγάλες πόλεις της περιοχής πνίγονται στο σκουπίδι, ούτε αυτό είναι ικανό να κινητοποιήσει τα αντανακλαστικά κράτους και αυτοδιοίκησης. Mετά από έναν ολόκληρο μαραθώνιο, με δικαστικές προσφυγές και αλλεπάλληλες δικαιώσεις της TEPNA, παρά την εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, αλλά, -μετά τους ερασιτεχνισμούς της πρώτης περιόδου-, και την εκφρασμένη θετική βούληση της κυβέρνησης, το project έχει κολλήσει, μήνες τώρα, «περιμένοντας» την υπογραφή της σύμβασης με την Περιφέρεια. Για να γίνει αυτό, όμως, χρειάζεται μια αλλαγή του νόμου, απολύτως απαραίτητη προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος. Πότε, άραγε, θα γίνει;
Από την Έντυπη Έκδοση