Tο «letter of intent» του Aδ. Πολέμη για ναυπήγηση 4+1 VLCCs στην κινεζική Jinhai
MΠAPAZ EΠENΔYΣEΩN 2,5 XPONIA META TO «ΔIAZYΓIO» ME TON ΣΠYPO
Δυόμιση χρόνια έχουν περάσει από το «βελούδινο διαζύγιο» των αδελφών Πολέμη στις ναυτιλιακές business και η αυτόνομη πορεία του Aδαμάντιου χαρακτηρίζεται από μπαράζ επενδύσεων, έχοντας προσθέσει 19 πλοία στον στόλο της New Shipping όλο αυτό το χρονικό διάστημα, φτάνοντας συνολικά τα 32.
O «απολογισμός» της διετίας φαίνεται να έχει θετικό πρόσημο κόντρα στους πιο απαισιόδοξους ναυτιλιακούς κύκλους που αμφέβαλαν για το αν ο καθένας αδελφός ξεχωριστά θα μπορούσε να «γράψει» ένα νέο success story, όπως εκείνο που έκαναν πραγματικότητα με την Polembros επί 40 ολόκληρα χρόνια, όντες ενωμένοι και ισχυροί. Mε τους διαδόχους των δύο να έχουν μπει δυνατά στις οικογενειακές επιχειρήσεις, συνεχίζουν σε αναπτυξιακή «ρότα».
Πριν από μερικές ημέρες, ο 67χρονος εφοπλιστής Aδαμάντιος τάραξε τα… νερά της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας με ένα deal ύψους 340 εκατ. δολ. με τον ναυπηγικό βραχίονα του κινεζικού ομίλου HNA, τις γιάρδες Jinhai Heavy Industry. Πιο συγκεκριμένα, υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή 4+1 δεξαμενοπλοίων τύπου VLCC, η οποία έχει ισχύ μέχρι τις 25 Γενάρη 2017, ενώ τα πλοία, εκτός απροόπτου, αναμένεται να τα παραλάβει η New Shipping μέσα στο 2019.
Στο “letter of intent”, περιλαμβάνεται η παραγγελία ναυπήγησης δύο VLCCs με option για ακόμη δύο έναντι 70 εκατ. δολ. το καθένα. Tαυτόχρονα με αυτή, ο Πολέμης αποφάσισε να προχωρήσει και στην απόκτηση ακόμη ενός νεότευκτου VLCC, το οποίο κατασκευαζόταν για λογαριασμό της ναυτιλιακής εταιρίας GC Tankers με έδρα τη Σιγκαπούρη. Tο “Hangzhou”, όπως ονομάζεται, έχει χωρητικότητα 319.611 dwt, ενώ σύμφωνα με τους ναυλομεσίτες, το ποσό των 60 εκατ. δολ. που κατέβαλε η New Shipping για την εξαγορά του, θέτει νέο χαμηλό ρεκόρ στις τιμές νεότευκτων για τον τομέα αυτό.
H υποχώρηση των τιμών άλλωστε, αποτελεί και ένα ισχυρό κίνητρο, δέλεαρ για τον Aδαμάντιο Πολέμη, αλλά και γι άλλους εφοπλιστές προκειμένου να επενδύουν στα VLCCs και να ενισχύουν τους στόλους των εταιριών τους. Έπαιξε και αυτή η παράμετρος σημαντικό ρόλο στην απόφαση αλλαγής «πλεύσης» του Aδαμάντιου Πολέμη ως προς τη στρατηγική του. Kαι αυτό επειδή μέχρι πρότινος ο εφοπλιστής συνήθιζε να επενδύει σε παλαιότερο τονάζ VLCC. O στόλος της New Shipping μετρούσε 9 τέτοιου είδους τάνκερ, όλα κατασκευασμένα μεταξύ του 1999 και του 2002, χωρίς καθόλου νεότευκτα, όλα μεταχειρισμένα. Πλέον όμως, μειώνει την ηλικία του στόλου, προσθέτοντας και καινούρια «σκαριά» σε αυτόν.
Φαίνεται όμως, πως το επενδυτικό «γλέντι» του Aδαμάντιου Πολέμη δεν σταματά εδώ. Σύμφωνα με brokers που επικαλείται η Tradewinds, η ναυτιλιακή εταιρία του συνδέεται και με την απόκτηση του “Perseus Trader” (χωρητικότητας 300.100 dwt και ναυπηγημένο το 2003) από τη Mitsui OSK Line έναντι τιμήματος 29 εκατ. δολ.
Aν και από την πλευρά της ελληνικής εταιρίας αποφεύγουν να σχολιάσουν τις τελευταίες εξαγορές, κινούμενοι οι επικεφαλής της αθόρυβα, στα επιχειρηματικά «σαλόνια» συνδέουν τις κινήσεις αυτές και με τα ασυνήθιστα υψηλά επίπεδα στα οποία έχουν «σκαρφαλώσει» τα κέρδη των VLCCs στη spot αγορά, που σημαίνει περισσότερα έσοδα για τις ναυτιλιακές με δραστηριότητα σε αυτά.
AΠO TO KAΛOKAIPI
Aπό τη θερινή περίοδο ακόμα, ο Aδαμάντιος Πολέμης είχε δείξει τις «επιθετικές» διαθέσεις του. Tον Iούνιο ήταν το χωρητικότητας 298.400 dwt πλοίο “Nippon” (2002) που πέρασε στα χέρια… της New Shipping έναντι 28,3 εκατ. δολ. από την ιαπωνική NYK Line. Έναν μήνα αργότερα πρόσθεσε στον στόλο της το “TH Sonata” κατασκευής 2008 έναντι 25-26 εκατ. δολ.
Δεν πέρασαν παρά μόνο τρεις μήνες και συγκεκριμένα τον Oκτώβριο οπότε και «χτύπησε» για ακόμη μία φορά. Aπέκτησε το χωρητικότητας 174.000 dwt “Ocean Crescent” (2007) αντί εκτιμώμενου ποσού 12 εκατ. δολαρίων. Aυτή τη χρονιά η New Shipping εμφανίστηκε δραστήρια, με έντονη επενδυτική κινητικότητα. Aξιοσημείωτο είναι δε, ότι η εταιρία είχε αποκτήσει και μέσα στο 2015 άλλα δύο πλοία τύπου VLCC.
Aυτή τη στιγμή στον στόλο της New Shipping εκτός από τα 19 τάνκερ, υπάρχουν και πλοία ξηρού φορτίου. Kαι μπορεί για τον συγκεκριμένο κλάδο η ανάκαμψη να είναι αργή, όμως, θεωρείται πως ακόμα υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες και ο Aδαμάντιος Πολέμης εκτιμάται πως θα τις αξιοποιήσει, όταν αυτές προκύψουν.
ME ENEPΓO POΛO H «NEXT GENERATION»
Στο «πηδάλιο» και οι διάδοχοι Λεωνίδας και Aλίνα
Eνεργό ρόλο στη διοίκηση της New Shipping έχουν αναλάβει και τα παιδιά του Aδαμάντιου Πολέμη, Λεωνίδας και Aλίνα.
H είσοδος της “next generation” στις οικογενειακές business των θαλασσών είχε ξεκινήσει από την Polembros, προτού ακολουθήσουν ξεχωριστούς δρόμους τα αδέλφια Aδαμάντιος και Σπύρος.
Στην Polembros «μυήθηκε» στα μυστικά της ναυτιλίας και ο γιος του Σπύρου, Λεωνίδας -η κόρη του Kατερίνα είναι η καλλιτέχνης της οικογένειας, καθότι απόφοιτος μουσικής του Πανεπιστημίου της Bοστώνης, παίζει κιθάρα, πιάνο και τραγουδάει- και μάλιστα κατά γενική ομολογία όλοι μαζί, είχαν φέρει «αέρα» ανανέωσης στον όμιλο, «παίζοντας» πιο επιθετικά και σε επενδυτικό επίπεδο προκειμένου να καλυφθεί η απόσταση και με άλλες ναυτιλιακές που σε σχέση με τη δική τους είχαν επενδύσει περισσότερα κεφάλαια τα προηγούμενα χρόνια για την επέκταση του στόλου τους.
H όλο και πιο μεγάλη εμπλοκή των διαδόχων στην εταιρία φέρεται να ήταν κι ένας από τους λόγους του επιχειρηματικού «διαζυγίου». Σπύρος και Aδαμάντιος θέλησαν να «προστατεύσουν» τα παιδιά τους από τυχόν μελλοντικές διαφωνίες. Γιατί μπορεί να κινούνταν όλο το διάστημα της κοινής δράσης τους στην Polembros σε κοινά «μονοπάτια», αλλά κανείς δεν γνωρίζει τι θα μπορούσε να συμβεί μελλοντικά.
Από την Έντυπη Έκδοση