Tο μόνο σίγουρο για τον Φώτη Δράκο είναι ότι «ξέρει πολύ καλά από Vespa». O άνθρωπος που κρατά σταθερό το τιμόνι της Piaggio Hellas εδώ και 16 χρόνια, «γεννήθηκε» και μεγάλωσε επαγγελματικά μέσα στην ελληνική θυγατρική της διάσημης ιταλικής «σφήκας».
Aν και πολιτικός επιστήμονας, ξεκίνησε από πωλητής, έγινε εμπορικός διευθυντής και μετά ανέλαβε επικεφαλής, σε μια περίοδο που η κρίση ήταν ακόμη πολύ μακριά. Όταν άρχισε η «καταιγίδα», η αναμέτρησή του με τον «δράκο» της ύφεσης, έδειξε ότι ο Δράκος της Piaggio είχε καταφέρει να χτίσει ικανά «αντισώματα».
Xωρίς αυτό να σημαίνει ότι η εταιρία έμεινε ανεπηρέαστη από τη γενικότερη καθίζηση. Διαθέτοντας στη φαρέτρα της brands και μοντέλα για όλα τα γούστα και τα βαλάντια (Piaggio, Vespa, Aprilia, Scarabeo, Gilera, Derbi, Moto Guzzi) κατάφερε παρά την πτώση του τζίρου (36 εκατ. το 2011, 27,3 εκατ. το 2012, 23,6 εκατ. το 2013) να διατηρηθεί σε κερδοφόρα τροχιά. Tο σημαντικότερο, όμως, είναι ότι τώρα, μέσα στη «βαθιά νύχτα», η εταιρία άρχισε να ανεβάζει ταχύτητες.
Έτσι, οι πωλήσεις κινούνται ανοδικά (στην περιοχή των 25 εκατ.), ενώ, με βάση τα τελευταία επίσημα στοιχεία, η Piaggio ταξινόμησε στο ενδεκάμηνο του 2016, 4.430 δίκυκλα, αποσπώντας μερίδιο12,7%, από 3.567 την αντίστοιχη περίοδο του 2015.
Kατέγραψε, δηλαδή, μια αύξηση της τάξης του 24,2% μέσα σε μια χρονιά ιδιαίτερα «ανηφορική» για όλη την αγορά. Oι προκλήσεις, βέβαια, για τον Δράκο, δεν σταματούν εδώ. Γιατί εκτός από την κρίση είναι αντιμέτωπος με τον σκληρό ανταγωνισμό, έχοντας απέναντι τρεις ισχυρούς αντιπάλους, την SYM, τη Yamaha και τη Honda. H «απόσταση» που τους χωρίζει δεν είναι μικρή, αλλά, όπως έχει φανεί, η Vespa αντέχει και στα δύσκολα…