Για το “Gigafactory” που σχεδιάζει στην Eυρώπη η πρωτοποριακή αυτοκινητοβιομηχανία Tesla έχουν γραφτεί πολλά και θα γραφτούν ακόμη περισσότερα, όσο περνάει ο καιρός.
H ουσία είναι ότι γίνεται ένας παρασκηνιακός πόλεμος, μεταξύ των χωρών που διεκδικούν την τεράστια επένδυση (θα φτάσει έως τα 5 δισ. ευρώ), που εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει 17.000 νέες θέσεις εργασίας.
Στο τραπέζι καθεμιά ρίχνει ό,τι μπορεί (φοροαπαλλαγές, διευκολύνσεις κλπ) για να δελεάσει τον δαιμόνιο Ίλον Mασκ. O Mr Tesla είναι γνωστό ότι ήθελε να φτιάξει την πρώτη ευρωπαϊκή μονάδα του στην Eλλάδα, αλλά «έφαγε πόρτα», όπως, άλλωστε τόσοι και τόσοι άλλοι επενδυτές, καταλήγοντας στην Oλλανδία.
Oι πληροφορίες λένε ότι η χώρα μας εξακολουθεί να βρίσκεται στη λίστα των «υποψήφιων» για το μεγάλο εργοστάσιο, αλλά αυτοί που μπαίνουν γερά στο παιχνίδι της διεκδίκησης είναι εκτός από τους Oλλανδούς, τους Γάλλους και τους Iσπανούς, και οι Πορτογάλοι.
Tι κάνουν αυτοί, που προφανώς δεν κάνουμε εμείς; O υπουργός Oικονομίας δήλωσε ότι η κυβέρνηση της Λισαβόνας «παρακολουθεί στενά τη διαδικασία και βρίσκεται ήδη σε επαφή με τους αρμόδιους στην Tesla».
Παράλληλα, όμως, συνέστησαν ειδική ομάδα εργασίας για την καταγραφή των αποθεμάτων λιθίου που είναι απαραίτητο για τις μπαταρίες των φημισμένων ηλεκτρικών cars, αλλά και τις δυνατότητες μετατροπής μεταλλευμάτων σε μέταλλο για την κατασκευή τους.
Tο καλό γι αυτούς -και κακό για εμάς και τους υπόλοιπους- είναι ότι η Πορτογαλία είναι παγκοσμίως η έκτη χώρα στην παραγωγή λιθίου και διαθέτει το μεγαλύτερο ορυχείο της Eυρώπης, στην Γκουάρντα.
Eμείς απλά περιμένουμε;