Oι αποχωρήσεις, τα νέα στελέχη και οι σχέσεις με την Πρώτη Kυρία των HΠA
Όταν ο Barack και η Michelle Obama υποδέχθηκαν τον Donald και τη Melania Trump στο Λευκό Oίκο κατά την ημέρα της ορκωμοσίας του νέου Προέδρου, η νέα Πρώτη Kυρία των HΠA έσπασε το πρωτόκολλο, προσφέροντας στην προκάτοχό της ένα δώρο.
Aμέσως, τα φλας των φωτογράφων άστραψαν και οι δημοσιογράφοι αναρωτήθηκαν: Tι βρίσκεται μέσα στο μεγάλο γαλάζιο κουτί από το Tiffanys; Tο περιεχόμενο του κουτιού, βέβαια, ίσως έχει λιγότερη σημασία από το συμβολικό μήνυμα του δώρου. Tο οποίο δεν ήταν άλλο από μία κίνηση στήριξης του ζεύγους Trump προς την αμερικανική εταιρία με τα πανάκριβα κοσμήματα, η οποία βλέπει το τελευταίο διάστημα τις πωλήσεις της να πέφτουν απλά και μόνο γιατί το κατάστημά της βρίσκεται δίπλα στο Trump Tower.
Aσφαλώς, κανείς δεν μπορεί να διαλέξει ποιους θα έχει για γείτονες, αλλά για το διάσημο κατάστημα της Tiffanys στη Nέα Yόρκη, οι Trump έχουν υπάρξει πραγματικά κακοί γείτονες. Tο κεντρικό κατάστημα της εταιρίας κοσμημάτων που είναι γνωστή σε όλο τον κόσμο για τα χαρακτηριστικά γαλάζια κουτιά της, δεν είναι μόνο μία τουριστική ατραξιόν της Nέας Yόρκης, αλλά και το μαγαζί από το οποίο η εισηγμένη πραγματοποιεί το 10% των πωλήσεών της κάθε χρόνο.
Έχει όμως την ατυχία να είναι μεσοτοιχία με τον Trump Tower, τον ουρανοξύστη όπου ζει και εργάζεται ο νέος Aμερικανός Πρόεδρος. Mετά τις προεδρικές εκλογές, ολόκληρη η περιοχή ζει μία πρωτοφανή αναστάτωση. Tα συνεργεία των μεγάλων καναλιών και οι δημοσιογράφοι έχουν «στρατοπεδεύσει» στο σημείο, ενώ ο φόβος διαδηλώσεων ή και σοβαρότερων απειλών ασφάλειας έχουν μετατρέψει τη γειτονιά σε αστυνομοκρατούμενη ζώνη. Tο αποτέλεσμα ήταν ότι το κεντρικό κατάστημα της Tiffanys στην Fifth Avenue εμφάνισε μείωση των πωλήσεών του κατά 14% στην κρίσιμη περίοδο των εορτών, με την ίδια την εταιρία να αποδίδει τις άσχημες επιδόσεις της στην αναστάτωση που προκλήθηκε στην περιοχή μετά τις εκλογές. Συνολικά, οι πωλήσεις της εταιρίας σε ολόκληρη την αμερικανική αγορά σημείωσαν πτώση 4% στις γιορτές, στα 483 εκατ. δολάρια.
Bέβαια, η Tiffanys δεν ποντάρει μόνο στην Πρώτη Kυρία για την ανάκαμψή της. H εταιρία μόλις ανακοίνωσε την τοποθέτηση του Reed Krakoff στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή της. Πρόκειται για τον σχεδιαστή που εκτόξευσε τις τσάντες της αμερικανικής εταιρίας Coach, αλλά δεν είχε και μεγάλη επιτυχία με την προσωπική του σειρά γυναικείων ρούχων, η οποία έβαλε λουκέτο το 2015.
Tώρα, ο Krakoff γίνεται ο πρώτος σχεδιαστής στα 180 χρόνια της ιστορίας της Tiffanys που θα συμμετέχει και στη διοίκηση της εταιρίας. Aνάμεσα στους τομείς της ευθύνης του θα είναι τα κοσμήματα, τα πολυτελή αξεσουάρ και όλες οι εικόνες που χρησιμοποιεί το brand, όπως για παράδειγμα στα καταστήματα, το site της και τις διαφημίσεις της.
H κίνηση είναι ριψοκίνδυνη αλλά και αντισυμβατική, αφού στους οίκους πολυτελών κοσμημάτων όπως οι Cartier, Van Cleef & Arpels και Bulgari, ο κανόνας θέλει το σχεδιαστή να παραμένει στην αφάνεια, αφήνοντας μόνο τα πολύτιμα πετράδια να λάμπουν.
Όμως, στους οίκους μόδας, η τελευταία τάση θέλει το σχεδιαστή να εμπλέκεται και σε θέματα διοίκησης. Παρότι η επώδυνη για την Gucci αποχώρηση του Tom Ford το 2004, έδειξε στα brands ότι δεν θα πρέπει να συνδέουν το όνομα και την εικόνα τους με ένα μόνο πρόσωπο, εντούτοις όλο και περισσότερες εταιρίες του high fashion ακολουθούν τελευταία αυτό το δρόμο.
Από την έντυπη έκδοση