Με απαιτητικά θέµατα ολοκληρώθηκε η δεύτερη µέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, κατά την οποία διαγωνίστηκαν πάνω από 85.000 υποψήφιοι στα µαθήµατα Γενικής Παιδείας, ενώ για µια ακόµη χρονιά δεν έλειψαν και ορισµένα παρατράγουδα.
Συμφωνα με την εφημερίδα τα “Νέα” με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, η συντριπτική πλειονότητα των υποψηφίων των Γενικών Λυκείων και των ΕΠΑΛ (Οµάδα Β’) διαγωνίστηκε στα Μαθηµατικά και στη Βιολογία, ενώ µικρό ποσοστό διαγωνίστηκε στη Φυσική και ελάχιστοι επέλεξαν την Ιστορία.
Σύµφωνα µε τις εκτιµήσεις βαθµολογητών, σε όλες τις περιπτώσεις τα θέµατα ήταν απαιτητικά µε αποτέλεσµα ακόµη και µια σχετικά καλή βαθµολογία να απαιτεί πολύ οργανωµένη προετοιµασία. Πολλοί µαθηµατικοί επιµένουν ότι υπήρξαν ασάφειες και παραπλανητικά (πλεονάζοντα) δεδοµένα, γεγονός που αναµένεται να έχει δηµιουργήσει προβλήµατα. Ιδιαίτερα το ερώτηµα Β1 αναµένεται να έχει δυσκολέψει πάρα πολλούς υποψηφίους, αλλά το ότι δίνεται το αποτέλεσµα, διευκολύνει στην απάντηση των επόµενων ερωτηµάτων.
ΤΟ 3ο ΘΕΜΑ καλύπτει µεγάλο µέρος του Κεφαλαίου της Στατιστικής και η επιτυχής αντιµετώπιση προϋπέθετε πολύ καλή γνώση των εννοιών και αυξηµένη προσοχή. Επισηµαίνεται ότι αν ο µαθητής δεν απαντούσε σωστά στο Γ1 ερώτηµα δεν µπορούσε να απαντήσει στα υπόλοιπα ερωτήµατα του θέµατος. Οι πρώτες εκτιµήσεις πολλών βαθµολογητών είναι ότι περίπου 4 στα 10 γραπτά δεν θα µπορέσουν να ξεπεράσουν τη βάση, ενώ σχεδόν άλλα τόσα (και λιγότερα) θα βρεθούν στην κλίµακα βαθµολογίας 15-20. Τα απρόοπτα και ορισµένα παρατράγουδα συνδέθηκαν µε τα θέµατα των Μαθηµατικών.
Είχαµε κάτι πρωτοφανές: συγκεκριµένα, λίγη ώρα µετά την εκποµπή των θεµάτων και ενώ στα περισσότερα εξεταστικά είχαν ήδη µοιραστεί αυτά στους υποψηφίους, ήλθε κατεπείγουσα εντολή να τα αποσύρουν γιατί θα έστελναν άλλα. Πράγµατι, έπειτα από κάποιο διάστηµα στάλθηκαν εκ νέου θέµατα, τα οποία όµως ήταν ίδια µε τα πρώτα, µε µια προσθήκη µιας παρένθεσης σ’ ένα από αυτά.
Σύµφωνα µε τον εκπαιδευτικό Νίκο Μπέκη το γεγονός αυτό, που πρώτη φορά συµβαίνει σε Πανελλαδικές Εξετάσεις, εγείρει σοβαρό ζήτηµα όχι απλά δυσλειτουργίας, προχειρότητας ή ανοργανωσιάς, αλλά αξιοπιστίας και, ακόµα περισσότερο, διαβλητότητας των εξετάσεων στο εν λόγω µάθηµα.
Και αυτό γιατί µεσολάβησε χρόνος, σ’ άλλο εξεταστικό µεγαλύτερος, σ’ άλλο µικρότερος, από τη στιγµή που αποσύρθηκαν τα πρώτα θέµατα, τα οποία είχαν τη δυνατότητα να δουν οι υποψήφιοι, µέχρι να δοθούν τα δεύτερα, που ήταν ίδια, µε εξαίρεση την προσθήκη της παρένθεσης όπως είπαµε. Αρα πολλοί υποψήφιοι είχαν, θεωρητικά τουλάχιστον, σεβαστό χρόνο στη διάθεσή τους να κουβεντιάσουν µεταξύ τους τις απαντήσεις καθώς περίµεναν τα νέα θέµατα!
Δεν υπήρξε κλιµάκωση δυσκολίαs στο πλαίσιο του ίδιου θέµατος ούτε και στα διαφορετικά θέµατα
Δυσκολότερα
Για τη Μαθηµατική Εταιρεία, τα θέµατα συνολικά είναι σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα του 2010
1 στα 5 γραπτά θα πάρει άριστα
Αντίθετα τα θέµατα της Βιολογίας χαρακτηρίστηκαν ότι είχαν σαφήνεια, ήταν διαβαθµισµένης δυσκολίας και κάλυπταν ένα ευρύ φάσµα της διδακτέας ύλης. Βεβαίωςήταν και αυτά απαιτητικά, ωστόσο δεν αναµένονται σοβαρές διαφοροποιήσειςστις επιδόσεις των υποψηφίωνσε σχέση µε πέρσι. Σύµφωνα µε τις πρώτες εκτιµήσεις βαθµολογητώναναµένεται περίπου 3 στα 10 γραπτάνα κινηθούν κάτω από τη βάση, ενώ 4στα 10 στη βαθµολογική κλίµακα 15-20.
Η πλειονότητα κάτω από τη βάση
Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων αλλά και πολλοί φιλόλογοι βαθµολογητές υποστηρίζουν ότι τα φετινά θέµατα ήταν βεβαίως σαφή, ωστόσο είχαν αυξηµένο βαθµό δυσκολίας και στηρίζονταν στις αποµνηµονευτικές ικανότητες του υποψηφίου. Η πρώτη εκτίµηση είναι ότι περίπου 6 στα 10 γραπτά θα βαθµολογηθούν κάτω από τη βάση και ότι λιγότερο από το 5% των γραπτών θα βαθµολογηθεί µε άριστα.
Σαφή, αλλά σε υπολογιστική κατεύθυνση
Σύµφωνα µε την Ενωση Ελλήνων Φυσικών τα θέµατα στο µάθηµα Φυσική Γενικής Παιδείας ήταν διατυπωµένα µε τρόπο σαφή και επιστηµονικά ορθό, είχαν διαβαθµισµένη δυσκολία, ωστόσο δεν ήταν προσαρµοσµένα στο πνεύµα ενός µαθήµατος Γενικής Παιδείας, καθώς ήταν στραµµένα σε υπολογιστική κατεύθυνση και απαιτούσαν ιδιαίτερη εµπειρία και ικανότητες στον συνδυασµό µαθηµα-τικών σχέσεων και εκτέλεσης υπολογισµών.
Οι εκτιµήσεις πολλών βαθµολογητών συγκλίνουν ότι περίπου 1 στα 4 γραπτά θα βαθµολογηθούν κάτω από τη βάση ενώ περίπου 1 στα 2 αναµένεται να βαθµολογηθεί στη βαθµολογική κλίµακα 15-20.