Το παγκόσμιο Top 10 των ναυτιλιακών σύμφωνα με την λίστα των Lloyd’s
Είκοσι πέντε τρανταχτά ονόματα ανέδειξε η επικαιροποιημένη λίστα Containerisation International των Lloyd’s, σχετικά με τους leaders στον χώρο του διεθνούς θαλάσσιου διαμετακομιστικού εμπορίου, μεταξύ των οποίων και αυτό του Έλληνα εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου της Costamare.
Οι επιχειρηματίες αυτοί όχι μόνο ελέγχουν αλλά και στηρίζουν τον μετασχηματισμό του συγκεκριμένου πεδίου επιχειρηματικής δράσης, συμβάλλοντας στην αποκατάσταση της ναυλαγοράς που κατά τα τελευταί χρόνια διέρχεται διεθνώς μεγάλη κρίση.
Στην λίστα συμπεριλαμβάνεται ο πρόεδρος της China Cosco Shipping Corporation Ζου Λιρόνγ που εποπτεύει τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), ο όμιλος του οποίου διαθέτει περιουσιακά στοιχεία άνω των 90 δισ. δολαρίων με περισσότερα από 1.100 πλοία και βρίσκεται στην πέμπτη θέση της λίστας.
Ο μοναδικός Έλληνας κατέχει την 12η θέση και είναι ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος της Costamare, ο οποίος επίσης επηρεάζει διεθνώς τις τακτικές γραμμές θαλασσίων μεταφορών.
Στην πρώτη θέση της εν λόγω λίστας βρίσκεται ο Σόρεν Σκου και ο Ρόμπερτ Ούγκλα της δανικής ναυτιλιακής Maersk Group που, έχοντας εξαγοράσει και την Hamburg Sud, αύξησε την μεταφορική δυναμικότητά της στα 3,8 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (teu).
Στην δεύτερη θέση βρίσκονται ο όμιλος CMA CGM και η οικογένεια Σααντέ που τον ελέγχει. Η CMA, μετά και την εξαγορά της σινγκαπουριανής NOL, εμφανίζεται έτοιμη να ξεπεράσει τις δυσκολίες του κλάδου.
Ακολουθεί στην τρίτη θεση η Mediterranean Shipping Co (MSC), με επικεφαλής τον Τζιανλουίτζι Απόντε. Αν και η δεύτερη μεγαλύτερη σε δυναμικότητα, κατατάσσεται τρίτη, εξαιτίας της αποχής της από τις μεγάλες εξαγορές της τελευταίας περιόδου, αλλά της αναγνωρίζεται ο καθοριστικός ρόλος της σε διεθνές επίπεδο μετά και τη συμμαχία στα δρομολόγια με τη Maersk.
Τέταρτη έρχεται η γερμανική Hapag-Lloyd που πέρυσι εξαγόρασε την αραβικών συμφερόντων UASC και έχει πλέον τον πέμπτο μεγαλύτερο στόλο εμπορευματοκιβωτίων.
Στην έκτη θέση βρίσκεται η ιαπωνική ναυτιλιακή των Ταντάκι Ναΐτο (NYK), Γιουνισίρο Ικέντα (Mitsui OSK Lines) και Έιζο Μουρακάμι (K Line), οι οποίοι ενώνουν τις δυνάμεις τους στα εμπορευματοκιβώτια από τα μέσα του 2017 σε μια κοινοπραξία που θα ελέγχει το 7% του παγκόσμιου στόλου.