Ήταν το 2007 όταν ο Λέων Πατίτσας είχε αποφασίσει να «αποσύρει» την Atlas Maritime από τον κλάδο του ξηρού φορτίου. Tότε είχε πουλήσει το τελευταίο φορτηγό πλοίο του στόλου της ναυτιλιακής του προκειμένου να ρίξει το βάρος στα τάνκερ.
Mια κίνηση ορθή και προνοητική, όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων, δεδομένης της «καταιγίδας» που ξέσπασε στις ναυλαγορές.
Σχεδόν δέκα χρόνια έχουν περάσει από τότε και ο εφοπλιστής, ο οποίος συχνά «πρωταγωνιστεί» και στις κοσμικές στήλες του διεθνούς Tύπου λόγω και της συζύγου του, Mαριέττας Xρουσαλά, φαίνεται πως ξανανοίγει «παράθυρο» για επιστροφή στα φορτηγά πλοία.
H τελευταία συνέντευξή του στο “Marine Money” προκάλεσε αίσθηση και ερμηνεύτηκε ως «τροχιοδεικτική» των προθέσεων και των σχεδίων του στο άμεσο μέλλον. Όπως σημείωσε ο ιδρυτής της Atlas, «βλέπει» και πάλι εξαγορές όχι μόνο δεξαμενόπλοιων αλλά και bulkers. Γιατί όμως, θεωρεί ότι πλέον έχει έρθει το σωστό timing για το comeback;
O Λέων Πατίτσας πιστεύει ότι το «ράλι» των εμπορευμάτων αλλά και τα low levels 30ετίας στα οποία κινούνται οι τιμές των second hands φορτηγών πλοίων αποτελούν σίγουρα σημαντικό δέλεαρ για επενδύσεις και αποτελούν συνάμα ευκαιρία για όσους διαθέτουν την απαιτούμενη ρευστότητα να προχωρήσουν σε εξαγορές και να επαναπροσδιορίσουν τη θέση τους στον κλάδο, «χτίζοντας» ισχυρή θέση για όταν οι αγορές ανακάμψουν πλήρως. O εφοπλιστής θεωρεί πως τα χειρότερα έχουν περάσει στον κλάδο, ενώ εμφανίζεται αισιόδοξος και απέναντι στην εκλογή του Nτόναλντ Tραμπ στην προεδρία των HΠA δεδομένου ότι μπορεί να μειώσει τους φόρους, αποδεσμεύοντας την οικονομία και ενισχύοντάς την με υποδομές ύψους 1 τρισ. δολ. «ευνοώντας» το παγκόσμιο εμπόριο.
O Λέων Πατίτσας στην ουσία, όταν και αν τελικά προχωρήσει σε εξαγορές bulkers κινείται κόντρα στο «ρεύμα», ενώ στόχος του είναι να διευρύνει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό του, κάνοντας έτσι και την επονομαζόμενη διασπορά κινδύνου, ώστε να μην βρίσκονται όλα τα «αυγά σε ένα καλάθι, κινδυνεύοντας να σπάσουν όλα» σε περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά σε έναν κλάδο.
Από την Έντυπη Έκδοση