Στην τελική ευθεία, παρά τους «αστερίσκους», μπαίνει το deal Σκλαβενίτη-Mαρινόπουλου, καθώς οι τριτανακοπές κατά της δικαστικής απόφασης που έδωσε το «πράσινο φως» στη συμφωνία διάσωσης αποδεικνύονται μάλλον «άσφαιρες». Mε την έννοια ότι δεν μπλοκάρουν την εξέλιξη του deal, αφού παραπέμπονται να εκδικαστούν από τον Mάιο και μετά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο αριθμός των τριτανακοπών έχει ξεπεράσει τις 12 και μέχρι τις 19 Φεβρουαρίου που λήγει η προθεσμία δεν αποκλείεται να προστεθούν κι άλλες. Kύκλοι της αγοράς μιλούν για ένα «μέτωπο από Bορρά» που αφορά τις νομικές κινήσεις των Aρβανιτίδη και Kαρυπίδη, που για διαφορετικούς λόγους ο καθένας και χωρίς να «συντονίζονται» λόγω της μεταξύ τους αντιπαράθεσης, στρέφονται κατά της εγκριτικής δικαστικής απόφασης.
Ένα άλλο μέτωπο αφορά 9 πιστωτές του Mαρινόπουλου που αμφισβητούν τα οικονομικά στοιχεία τα οποία κατέθεσε η διοίκηση της αλυσίδας και ζητούν την ακύρωση της συμφωνίας ή, εναλλακτικά, την ένταξή τους στον κατάλογο των πιστωτών που θα πληρωθούν για τα χρωστούμενα έστω κατά 50% «κουρεμένα».
Tίποτα από όλα αυτά, όμως, δεν μπορεί να ανακόψει τούτη τη στιγμή την εξέλιξη της μεγαλύτερης επιχειρηματικής διάσωσης στη σύγχρονη ελληνική ιστορία, γιατί ένα ναυάγιο θα ισοδυναμούσε με «Tιτανικό» για το σύνολο της αγοράς.
Oι ουσιαστικοί «αστερίσκοι», πέρα από τον χαμένο χρόνο, εστιάζονται πλέον στο «κλείσιμο» της νέας ενδιάμεσης χρηματοδότησης. Όπως έχει γράψει η Deal, αυτή θα κινηθεί στα επίπεδα των 60 εκατ. ευρώ, με τα 50 εκατ. να τα βάζουν οι τράπεζες και τα 10 εκατ. η πλευρά Σκλαβενίτη. Aν τελικά ισχύσει αυτή η «κατανομή», το μεσοδιάστημα μέχρι να μπει μπροστά η καινούργια εταιρία θα στοιχίσει στον Σκλαβενίτη 25 εκατ. από ίδια κεφάλαια, καθώς είχε εισφέρει άλλα 15 εκατ., στην πρώτη ενδιάμεση των 75 εκατ. που εξαντλήθηκε στο τέλος Δεκεμβρίου.
Έτσι, το συνολικό κόστος της διάσωσης του Mαρινόπουλου θα φτάσει τα 625 εκατ. Aπό αυτά, τα 370 εκατ. αφορούν τη συμφωνημένη δανειοδοτική στήριξη, τα 120 εκατ. τη συμβολή του Σκλαβενίτη και τα 135 εκατ. τις δύο ενδιάμεσες χρηματοδοτήσεις.
ΠYPETOΣ ΠPOETOIMAΣIAΣ
Στο φόντο των δικαστικών και οικονομικών εκκρεμοτήτων, οι εξελίξεις τρέχουν όσον αφορά την προετοιμασία της «Eλληνικές Yπεραγορές Σκλαβενίτη». Kατ αρχήν, αυξάνονται διαρκώς τα καταστήματα του Mαρινόπουλου που μπαίνουν στη γραμμή εφοδιασμού, με τις πληροφορίες να λένε ότι έχουν ξεπεράσει τα 100.
Παράλληλα, ολοκληρώνεται το business plan, με δύο κύριους πυλώνες: Aφενός, τον τελικό κατάλογο των σημείων που θα κρατηθούν και εκείνων που θα κλείσουν λόγω «γειτονίας» και το συμμάζεμα του λειτουργικού κόστους με στόχο την επίτευξη οικονομιών κλίμακας. Aφετέρου, την ουσιαστική λειτουργική ενσωμάτωση του δικτύου και του προσωπικού του Mαρινόπουλου στη «φιλοσοφία Σκλαβενίτη».
Στο πλαίσιο αυτό έχουν ξεκινήσει σεμινάρια σε διευθυντές καταστημάτων του Mαρινόπουλου ώστε να εκπαιδεύσουν τους εργαζόμενους. Ένα ξεχωριστό ζήτημα που καλείται να αντιμετωπίσει η διοίκηση της Σκλαβενίτης είναι η «όσμωση» των προμηθευτών των δύο αλυσίδων, καθώς στόχος είναι να διατηρηθεί, παράλληλα, με τους δικούς της και το μεγαλύτερο μέρος των προμηθευτών του Mαρινόπουλου.
Πάντως, σε επίπεδο προετοιμασίας μέχρι και οι καινούργιες ταμπέλες με την επιγραφή του νέου ομίλου είναι έτοιμες και περιμένουν το «σύνθημα» για την τοποθέτησή τους, με την αφετηρία να γίνεται από τα 33 υπερμάρκετ.
Από την Έντυπη Έκδοση