Στα χαρτιά παραμένει ακόμη το περίφημο Υπερταμείο που υποτίθεται ότι θα έπρεπε να έχει πιάσει δουλειά ήδη πριν από το τέλος του 2016.
Και οι 12 ΔΕΚΟ που υποτίθεται ότι θα μεταβιβάζονταν έως το τέλος του έτους ακόμη δεν έχουν μεταφερθεί, ούτε και υπάρχει ακριβής εικόνα για το τι θα συμβεί με τις διοικήσεις των τριών θυγατρικών του.
Η μόνη εξέλιξη είναι ότι με δύο μήνες καθυστέρηση ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα η στελέχωση του 7μελούς Διοικητικού του Συμβουλίου, το οποίο καλά καλά ακόμη δεν ξέρει σε ποια γραφεία θα στεγάζεται. Προσωρινά, φιλοξενείται στην οδό Βουλής 7, στο κτίριο όπου στεγάζεται η Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) και όπου έχει βρει στέγη και το Εποπτικό Συμβούλιο του Υπερταμείου, υπό τον Γάλλο Ζακ λε Παπ.
«Έχει ακόμη πολύ δρόμο μπροστά του το Ταμείο ώστε να είναι σε θέση να θεωρηθεί ενεργό, δηλαδή να ξεκινήσει δουλειά, αφού πρέπει πρώτα να διορίσει διοικήσεις θυγατρικών, να καταρτίσει στρατηγικό πλάνο και να μεταφερθούν σε αυτό ΔΕΚΟ και ακίνητα», όπως χαρακτηριστικά λέει στα «ΝΕΑ» πηγή της τρόικας.
Επισημαίνει δε η ίδια πηγή ότι το μεγάλο ερωτηματικό είναι ποιες ακριβώς ΔΕΚΟ θα μεταφερθούν σε αυτό, όχι μόνο επειδή ακόμη δεν έχει συσταθεί η θυγατρική του Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών, στην οποία και θα μεταβιβασθούν, όσο επειδή η ελληνική κυβέρνηση επιμένει να διαπραγματεύεται τη μεταφορά σε αυτήν και άλλων συμμετοχών σε κρατικές εταιρείες.
Η μεγάλη εκκρεμότητα λέγεται ΔΕΗ. Χαρακτηριστικό είναι ότι σε συνέντευξή του ο υπουργός Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης επανέλαβε τη θέση της κυβέρνησης υπέρ της μεταφοράς του 17% των μετοχών της ΔΕΗ από το ΤΑΙΠΕΔ στο Υπερταμείο. Εκεί έχει εξαγγελθεί ότι θα μεταφερθεί το υπόλοιπο 34% από το συνολικό 51% που κατέχει το Δημόσιο στη ΔΕΗ, της οποίας ωστόσο το 17% οι δανειστές επιμένουν να ιδιωτικοποιηθεί.
Όπως και να έχει, με τον διορισμό Διοικητικού Συμβουλίου το Υπερταμείο περνά στη β’ φάση της λειτουργίας του, που αφορά την εφαρμογή των συμφωνηθέντων. «Ανάμεσα σε αυτά και η εκκίνηση των θυγατρικών του και κυρίως του ΤΑΙΠΕΔ, το πρόγραμμα του οποίου, δίχως την απαραίτητη κυβερνητική στήριξη, έχει περιπέσει σε απραξία», όπως αναγνωρίζει και ο κοινοτικός συνομιλητής μας.
Εν προκειμένω, η πρώτη δουλειά του νέου ΔΣ του Υπερταμείου είναι να αξιολογήσει και ενδεχομένως να διορίσει εξαρχής τις διοικήσεις των εταιρειών που θα ενταχθούν υπό την ομπρέλα του. Δηλαδή, τις διοικήσεις του ΤΑΙΠΕΔ, της ΕΤΑΔ (Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου) και της ΕΔΗΣ (Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών).
Εξαιρείται μόνο το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ), η διοίκηση του οποίου δεν εξαρτάται από το Υπερταμείο, καθώς ο ορισμός του ακολουθεί άλλη διαδικασία.
Η πιο κρίσιμη τοποθέτηση διοίκησης αφορά αναμφίβολα εκείνη του ΤΑΙΠΕΔ. Το πενταμελές Διοικητικό του Συμβούλιο λειτουργεί σήμερα, μετά την υπουργοποίηση του πρώην προέδρου του Στέργιου Πιτσιόρλα, με τρία μέλη.
Αν και τυπικά δεν υπάρχει πρόβλημα όσον αφορά τη λήψη αποφάσεων, η υποστελέχωση, μαζί με την αβεβαιότητα για την επόμενη ημέρα, και κυρίως η προφανής έλλειψη βούλησης από την κυβέρνηση να τρέξει τις συμφωνηθείσες ιδιωτικοποιήσεις έχουν φέρει το πρόγραμμα σε ένα τέλμα.
Και επειδή, όπως εξηγεί η ίδια κοινοτική πηγή στα Νέα, «χρειάζονται πυροσβεστικές παρεμβάσεις προκειμένου να ξεμπλοκάρουν κρίσιμες ιδιωτικοποιήσεις διαγωνιστικά ολοκληρωμένες, ο ρόλος του ΔΣ του Υπερταμείου είναι αρκετά κρίσιμος».
Τέτοιου είδους παρεμβάσεις είναι από το τι θα απογίνει τελικά με τη ΔΕΗ έως το πότε θα επιλυθούν οι εκκρεμότητες παλαιές και νέες με το Ελληνικό, πότε θα ξεμπλέξει η υπόθεση με την Αφάντου και τα αρχαία, καθώς επίσης το κλείσιμο της οικονομικής συναλλαγής με τα περιφερειακά αεροδρόμια, τα ανοικτά θέματα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το κλείσιμο της διαγωνιστικής διαδικασίας του ΟΛΘ κ.ά.