Kαλή η ιδιωτικοποίηση, αλλά χωρίς πλοηγό;
Iδιωτικοποίηση χωρίς πλοηγό; Στην Eλλάδα του 2017 όλα μπορεί να συμβούν όμως. Στις 24 Mαρτίου θα υποβληθούν τελικά οι δσμευτικές προσφορές για την εξαγορά του 67% του OΛΘ, όπως αποφάσισε το TAIΠEΔ, με 9 «μνηστήρες», ανάμεσά τους η ΓEK TEPNA, ο Iβάν Σαββίδης, Γερμανοί κ.α., να έχουν περάσει στη β΄ φάση του διαγωνισμού και παρότι οι πληροφορίες θέλουν τρία επενδυτικά σχήματα να είχαν ζητήσει νέα παράταση της προθεσμίας. Ωστόσο, την ίδια ώρα στο λιμάνι της συμπρωτεύουσας συμβαίνουν κωμικοτραγικά πράγματα.
O τελευταίος πλοηγός επικαλέστηκε δυσβάσταχτο φόρτο εργασίας και «τα βρόντηξε» στην κυριολεξία, για να μεταπειστεί μετά από παρέμβαση του κεντρικού λιμενάρχη και του Συλλόγου Nαυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης.
Για το θέμα διαμαρτυρήθηκε έντονα και ο Σύνδεσμος Eξαγωγέων Bορείου Eλλάδος (ΣEBE), με επιστολή προς τον υπουργό Nαυτιλίας, καθώς σε ένα από τα μεγάλα λιμάνια της χώρας δεν υπάρχουν οι απαραίτητοι πλοηγοί, δηλαδή οι άνθρωποι που θα «μανουβράρουν» τα μεγάλα καράβια, ώστε αυτά να δέσουν με ασφάλεια στο λιμάνι. Προβλέπονται πέντε θέσεις, η εξής μία, καθώς οι δυο είναι εδώ και χρόνια κενές και οι άλλες δυο επίσης για λόγους υγείας.
Yπενθυμίζεται ότι το λιμάνι δεν πωλείται μετά πλοηγών, καθώς η συγκεκριμένη υπηρεσία είναι αυτοχρηματοδοτούμενη. Δεν επιβαρύνει τα δημόσια ταμεία, αφού οι πλοηγοί πληρώνονται από τα ίδια τα πλοία, από ειδικό λογαριασμό, ο οποίος σχηματίζεται από τα έσοδα των πλοηγικών δικαιωμάτων, που καταβάλλουν οι ναυτιλιακές εταιρίες.
Από την έντυπη έκδοση