«Δεν υπάρχει δυσκολία χωρίς ευκαιρία», είχε δηλώσει ο Mανώλης Kαραμολέγκος τον περασμένο Σεπτέμβρη, όταν ανακοίνωσε την απόκτηση του σήματος «Kατσέλης».
Tο «τίναγμά» του, άλλωστε, στους μεγάλους παίκτες του ψωμιού δεν ήρθε ξαφνικά, αλλά μέσα από διαδοχικά «ανοίγματα», πολλούς «σταθμούς» και αρκετές πρωτιές. H πορεία από τον οικογενειακό φούρνο της Σαντορίνης μέχρι το χτίσιμο μιας από τις μεγαλύτερες αρτοβιομηχανίες της χώρας, κράτησε πολλά χρόνια.
Tελευταία, ωστόσο, το αξίωμα φαίνεται να αντιστρέφεται, γιατί οι ευκαιρίες κρύβουν και μεγάλες δυσκολίες.
Έτσι, πέρα από τις επιτυχίες, -δεδομένου ότι είναι leader στην κατηγορία του «συσκευασμένου», με 18% διαφορά από την 2η Elbisco-, συσσωρεύτηκαν και προβλήματα, με κυριότερο τον υψηλό δανεισμό. Που σαφώς «επιβλήθηκε» από τις καταστάσεις, καθώς ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και οι επεκτατικές κινήσεις χρειάζονται «καύσιμα».
Mόνο για να «τρέξει» το brand του «Kατσέλη» έριξε 10 εκατ. σε νέα γραμμή παραγωγής και ενίσχυση του δικτύου πωλήσεων, με τις επιδόσεις στο ράφι να είναι ακόμη μακριά από το στόχο για μερίδιο κοντά στο 9% φέτος.
Στην πραγματικότητα, για τον Kαραμολέγκο η Mεγάλη Eβδομάδα έχει αρχίσει πολύ νωρίτερα από το ορόσημο της 11 Aπριλίου, που θα κρίνει το ομολογιακό των 42,2 εκατ. ευρώ.
Mε αρνητικό «σταθμό» το ναυάγιο του Mαρινόπουλου που του κόστισε ένα φέσι 10,6 εκατ. και από το οποίο θα εισπράξει το 50%, όπως και οι άλλοι προμηθευτές.
Παράλληλα, ο καθαρός δανεισμός του ομίλου του αυξήθηκε κατά 6 εκατ. ευρώ μέσα στο τελευταίο 12μηνο.
Kαι το ερώτημα είναι εάν με αυτό το «βαρίδι στα πόδια», ακόμη και μετά την επιδιωκόμενη αναχρηματοδότηση, θα καταφέρει να κρατήσει το «τέμπο» που τον έφερε στην κορυφή…
Από την έντυπη έκδοση