Η αγωνία της διαφημιστικής αγοράς αναφορικά με την υπόθεση του Alter και τα ανοίγματα των διαφημιστικών εταιρειών, σε συνδυασμό με το «σφυροκόπημα» αρνητικών δημοσιευμάτων που δέχεται η αγορά της διαφήμισης, κυρίως από blogs, συνθέτουν το τελευταίο διάστημα ένα εκρηκτικό μείγμα που κορυφώθηκε χθες με την παρέμβαση των εισαγγελικών αρχών.
Όπως είναι γνωστό, ο εισαγγελίας Εφετών Ι. Σακελάκος διαβίβασε εντολή του στην Εισαγγελία Πρωτοδικών, προκειμένου να οριστεί Εισαγγελέας Πρωτοδικών για να διενεργήσει προκαταρκτική εξέταση. Αφορμή είναι δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία, μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες προχωρούν σε συμφωνίες με ΜΜΕ για επιστροφές πλέον του 9,9% που ορίζει ο νόμος για διαφημιστικά πακέτα. Η εισαγγελική εντολή ζητά να διερευνηθεί εάν στοιχειοθετούνται αδικήματα φοροδιαφυγής, χειραγώγησης ΜΜΕ από διαφημιστικές εταιρείες, κ.α.
Με σημερινή της δήλωση, η ΕΔΕΕ επιχειρεί να κατευνάσει τα πνεύματα και να αποσαφηνίσει επικίνδυνες παρανοήσεις, επισημαίνοντας παράλληλα ότι θα συνδράμει στο έργο της δικαιοσύνης, εφόσον της ζητηθεί. Η Ένωση ευελπιστεί όπως λέει να σταματήσει έτσι οριστικά η εκστρατεία δυσφήμισης που έχουν εξαπολύσει συγκεκριμένα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης κατά του διαφημιστικού κλάδου, συλλήβδην.
«Υπό το κράτος της βαθύτατης κρίσης στην αγορά της διαφήμισης και της προσπάθειας να επιβιώσουν με κάθε τρόπο, ορισμένα ΜΜΕ έχουν εκουσίως ή ακουσίως επιδοθεί σε εκτόξευση κατηγοριών κατά της διαφημιστικής αγοράς. Όμως, φαίνεται να συγχέουν ότι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο διακρίνει σαφώς την επιβράβευση μέχρι 9,9%, η οποία αφορά στις διαφημιστικές εταιρείες, από τις εκπτώσεις τζίρου (κακώς αναφερόμενες ως «επιστροφές»), οι οποίες αφορούν στους διαφημιζόμενους και καταλήγουν υποχρεωτικά και με διαφάνεια σε αυτούς», καταλήγει η δήλωση της ΕΔΕΕ.
Από την άλλη πλευρά, οι διαφημιστικές επιχειρήσεις φαίνεται να μπαίνουν σε διαδικασία συσπείρωσης για να αντιμετωπίσουν το ζήτημα του Alter. Σύμφωνα με πληροφορίες που δεν επιβεβαιώνονται επισήμως αλλά έχουν ήδη δει το φως της δημοσιότητας, πρόσφατα αποφασίσθηκε από τον κλάδο η σύσταση επιτροπής αποτελούμενης από υψηλόβαθμα στελέχη μεγάλων εταιρειών επικοινωνίας, η οποία θα αναλάβει το έργο της διαπραγμάτευσης με τις Τράπεζες και με κύριο στόχο όλες οι σχετικές επιταγές να πάρουν παράταση περίπου 2 μηνών. Στο διάστημα αυτό, η αγορά ευελπιστεί ότι θα έχει γίνει δυνατή η δρομολόγηση λύσεων.
Πηγή: Marketing Week