Κατά την τελευταία 12ετία
Κατά 73% συρρικνώθηκε η αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, κατά τη διάρκεια της τελευταίας 12ετίας (2004 – 2016), σύμφωνα με ειδική μελέτη της Deloitte, στην οποία ωστόσο, εκφράζεται η αισιοδοξία για τη σταδιακή ανάκαμψη του κλάδου.
Όπως καταδεικνύουν τα ευρήματα της έρευνας, η συνολική πτώση της ελληνικής αγοράς είναι η μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Ευρώπης, με τη βασική αιτία των πιέσεων να συνίσταται μεταξύ άλλων, στη συνεχή πτώση του ΑΕΠ και στο ασταθές φορολογικό πλαίσιο.
Τα επίπεδα των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα για το 2016, ήταν χαμηλότερα σε σχέση με τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, με την Ελλάδα να βρίσκεται στην 15η θέση της σχετικής λίστας, αναφορικά με την ιδιοκτησία επιβατικών αυτοκινήτων, σε σύγκριση με το μέσο ετήσιο κατά κεφαλήν εισόδημα.
Από το 2017 η ανάκαμψη
Όπως επισημαίνεται στη συνέχεια, ωστόσο, οι εταιρείες του κλάδου βρίσκονται σήμερα σε στάδιο εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης των εταιρικών, ενώ οι αποκλειστικοί εισαγωγείς και έμποροι νέων αυτοκινήτων, στρέφουν το ενδιαφέρον τους και προς το εμπόριο ανταλλακτικών, με στόχο την αύξηση του ποσοστού κέρδους τους.
Ως εκ τούτου, αναμένεται σταδιακή ανάκαμψη της αγοράς από τα μέσα του 2017. Μάλιστα, εκτιμάται ότι ένα ποσοστό της πτώσης που έχει υλοποιηθεί στην 12ετία (2004-2016), θα ανακτηθεί μέχρι το 2021.
Η πρόβλεψη για σταδιακή ανάκαμψη βασίζεται στην παλαιότητα της πλειοψηφίας των επιβατικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στη χώρα, καθώς και στην εκτιμώμενη αύξηση στις πωλήσεις προς τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, ως αποτέλεσμα της αναμενόμενης αύξησης του τουρισμού.
ΙΧ χαμηλού κυβισμού
Όσον αφορά τις τάσεις στην αγορά νέων αυτοκινήτων, η Deloitte αναδεικνύει την προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών σε εμπορικά σήματα, τα οποία θεωρούνται «value for money» και οικονομικά στη χρήση (κυρίως diesel).
Στο πλαίσιο αυτό, εμφανής είναι η τάση των Ελλήνων καταναλωτών προς τα αυτοκίνητα χαμηλού κυβισμού, με την πρώτη δεκάδα των κορυφαίων σε πωλήσεις αυτοκινήτων να καταλαμβάνουν αυτοκίνητα με χαμηλή μέση κατανάλωση καυσίμων, καθώς και χαμηλά τέλη κυκλοφορίας.