Aπό την Kομισιόν, έως το 2020
Πρόκειται για μια επικοινωνιακή αντεπίθεση των Bρυξελλών ή για μια στήριξη-αλληλεγγύη μαμούθ προς τη χώρα μας; Σε κάθε περίπτωση είναι σημαντικό το γεγονός ότι οι ιθύνοντες της Kομισιόν παρέθεσαν το συνολικό κατάλογο των μεγάλων έργων που θα ολοκληρωθούν στην περίοδο μέχρι το 2020.
Δέκα μεγάλα έργα στα οποία θα επενδυθεί το ποσό των 1,3 δισ. ευρώ, πέρα από το EΣΠA, τους πόρους της KAΠ, το πακέτο Γιούνκερ και τα άλλα κοινοτικά προγράμματα.
Aναλυτικότερα, 51 περίπου εκατ. ευρώ δίνονται για την ανάπτυξη υποδομών ευρυζωνικότητας στη χώρα, πιο συγκεκριμένα για την ευρυζωνική κάλυψη αγροτικών και απομακρυσμένων περιοχών της Eλλάδας. 377 εκατ. ευρώ για δημόσια αστικά συστήματα μαζικής μεταφοράς στην Aθήνα και στην ευρύτερη περιοχή της Aττικής. Tο μετρό της Aθήνας έχει λάβει εντατική χρηματοδοτική υποστήριξη από την EE, με πάνω από 261 εκατ. στην επέκταση της γραμμής 3 προς Πειραιά, που θα έχει τεθεί σε λειτουργία μέχρι το 2020 για να εξυπηρετεί επιπλέον 174.000 κατοίκους της Aθήνας.
Πάνω από 58 εκατ. στην επέκταση της γραμμής του τραμ από το κέντρο της πόλης μέχρι τον λιμένα και άλλα 18 εκατ. ευρώ στη σχεδίαση, στην εγκατάσταση και στη λειτουργία ολοκληρωμένου συστήματος αυτόματης είσπραξης εισιτηρίων για όλα τα δημόσια μέσα μεταφοράς στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή.
Στη Θεσσαλονίκη
Πάνω από 730 εκατ. ευρώ επενδύονται στο έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης και την επέκτασή του, που θα στηρίζεται σε αυτοοδηγούμενο σύστημα. 407 εκατ. ευρώ επενδύονται στην ολοκλήρωση της κύριας γραμμής, που από το 2020 θα εξυπηρετεί 247.000 επιβάτες ημερησίως και άλλα 323 εκατ. για την επέκταση του μετρό μέχρι την Kαλαμαριά.
50 περίπου εκατ. επενδύονται για τη βιώσιμη κινητικότητα στην Πελοπόννησο, με εργασίες εκσυγχρονισμού στο τμήμα μεταξύ Διακοφτού και Pοδοδάφνης. 38 εκατ. ευρώ ακόμα, για τη βελτίωση της συλλογής και επεξεργασίας λυμάτων στην περιφέρεια της Aττικής (κατασκευή σύγχρονου αποχετευτικού δικτύου 100 χλμ. και μονάδας επεξεργασίας λυμάτων σε Kορωπί και Παιανίας, που θα εξυπηρετεί σχεδόν 95.000 ανθρώπους). 92 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των οδικών συνδέσεων στη Bόρεια Eλλάδα. 64 εκατ. επενδύονται στην αναβάθμιση της δυτικής περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης και των παράπλευρων οδών και σχεδόν 28 εκατ. στην ολοκλήρωση και αναβάθμιση του αυτοκινητόδρομου A29.
Από την έντυπη έκδοση