Στο 1,7% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο του 2017, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ).
Ειδικότερα, από τη σύγκριση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή του μηνός Μαρτίου 2017 με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2016, προέκυψε αύξηση 1,7% έναντι μείωσης 1,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2016 με το 2015.
Ταυτόχρονα, o Γενικός ΔΤΚ τον Μάρτιο 2017, σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2017, παρουσίασε άνοδο 1,8% έναντι αύξησης 1,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Απριλίου 2016 – Μαρτίου 2017, σε σύγκριση με τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2015 – Μαρτίου 2016, καταγράφει μείωση 0,3% έναντι μείωσης 1,4% το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.
Η σύγκριση των τιμών
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,7% τον μήνα Μάρτιο 2017, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2016, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
• Κατά 1,6% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, ελαιόλαδο, πατάτες, καφέ. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς.
• Κατά 2,8% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα), τσιγάρα.
• Κατά 0,1% της ομάδας Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• Κατά 3,6% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό.
• Κατά 8,6% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στην αγορά αυτοκινήτων.
• Κατά 2,1% της ομάδας Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
• Κατά 1,7% της ομάδας Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια – ζαχαροπλαστεία – καφενεία – κυλικεία.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών:
• Κατά 3,3% της ομάδας Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, μεγάλες οικιακές συσκευές (ηλεκτρικές ή μη), είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
• Κατά 2,7% της ομάδας Υνεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, παραιατρικές υπηρεσίες.
• Κατά 1,2% της ομάδας Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό – υπολογιστές – επισκευές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στην εισφορά ΕΡΤ- συνδρομητική τηλεόραση.
• Κατά 0,3% της ομάδας Εκπαίδευση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
• Κατά 2,0% της ομάδας Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα οχημάτων.