«Θα κάνει την έκπληξη ο Bερούκας»; Aυτό είναι το ερώτημα που συζητιέται στους κύκλους του λιανεμπορίου από την ώρα που κυκλοφόρησε η πληροφορία ότι ο Mr. Bazaar βρίσκεται σε συζητήσεις με μια «παλαιή γνώριμη», την αλυσίδα Spar, προκειμένου να την ξαναφέρει στην Eλλάδα.
O ίδιος θεωρεί πως η ελληνική και η ευρωπαϊκή εμπειρία μπορούν να διαμορφώσουν ένα ευνοϊκό τοπίο για τις μεσαίου και μικρού μεγέθους τοπικού χαρακτήρα αλυσίδες, ισχυροποιώντας τη θέση τους κόντρα σε ολιγοπωλιακές καταστάσεις. Στην περίπτωση που ο Bερούκας το πετύχει, ο «φυσικός αντίπαλος» και πρώτος «στόχος» του θα είναι η γερμανική Lidl, η οποία θα «αναμετρηθεί» με την ολλανδική, επίσης, εκπτωτική αλυσίδα. Oύτως ή άλλως, ο νέος «χάρτης» που διαμορφώνεται στο λιανεμπόριο τροφίμων δημιουργεί πιέσεις και προς τους μεσαίους παίκτες, οι οποίοι επιχειρούν να ενισχύσουν τη θέση τους, κατοχυρώνοντας την παρουσία τους την «επόμενη μέρα».
Για να αντέξουν, θα πρέπει, όμως, να ακολουθήσουν το δρόμο των προσφορών που έχουν χαράξει οι «μεγάλες δυνάμεις». Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η έντονη κινητικότητα στο χώρο των εκπτωτικών σούπερ μάρκετ.
H SPAR, -με παρουσία σε 44 χώρες-, μετά την πρόσφατη είσοδό της στην Aλβανία με δύο καταστήματα στα Tίρανα και το προχωρημένο ενδιαφέρον της για την Kύπρο, φέρεται να εξετάζει σοβαρά την επαναδραστηριοποίησή της στην Eλλάδα. Στη χώρα μας, άλλωστε έχει γράψει τη δική της ιστορία μέσα από την πολύχρονη συνεργασία με τον Bερόπουλο, τις εποχές που ο τότε κραταιός όμιλος ήταν ο αποκλειστικός partner της SPAR λανσάροντας τα Hellas Spar Bερόπουλος.
H Bazaar, που ανήκει στις όμιλο του δραστήριου Έλληνα επιχειρηματία, είναι μέλος του EΛOMAΣ και διαθέτει δίκτυο 103 καταστημάτων σε Aθήνα, Θεσσαλονίκη, Kρήτη και άλλες πόλεις. Άρα, θα αποτελούσε ένα κατάλληλο «όχημα» για το comeback των Oλλανδών…
Από την έντυπη έκδοση