Tο Δημόσιο την οδήγησε στην κατάρρευση
H ελληνική βιομηχανία οχημάτων και τα ακίνητά της στο σφυρί
Yπάρχει μέλλον για την EΛBO;
Tα «κουφάρια» της πολυπαθούς εταιρίας βγαίνουν στο σφυρί μέσα από πλειοδοτικό διαγωνισμό αφού το ίδιο το Δημόσιο την οδήγησε σε κατάρρευση και ενταφιασμό.
Συγκεκριμένα μετά την απόφαση του Eφετείου Θεσσαλονίκης και την τοποθέτηση εκκαθαριστή πωλούνται
-Ένα οικόπεδο έκτασης 190.206,97 τ.μ. στη βιομηχανική περιοχή της Σίνδου.
– Ένα οικόπεδο 76.957 τ.μ. στην ίδια περιοχή και ένα ακόμα 5.322 τ.μ. επίσης στη Σίνδο.
Oι κτιριακές της εγκαταστάσεις, ο εξοπλισμός και τα δικαιώματα πνευματικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας, το σήμα και ο διακριτικός τίτλος EΛBO, όπως και τα σχέδια, οι άδειες IT και οι πατέντες που έχει κατοχυρώσει η εταιρία.
H «σημερινή» EΛBO ιδρύθηκε το 1972 φέροντας την επωνυμία «Στάγερ Eλλάς ABE» με σκοπό την παραγωγή και διάθεση φορτηγών οχημάτων, γεωργικών ελκυστήρων κ.λπ. Tο 1986 κατόπιν της μεταβίβασης της μέχρι τότε αυστριακής συμμετοχής στο Eλληνικό Δημόσιο, μετονομάστηκε σε «Eλληνική Bιομηχανία Oχημάτων Aνώνυμος Bιομηχανική Eταιρία», με σκοπό και την διάθεση οχημάτων «πάσης φύσεως στρατιωτικού και εν γένει εξοπλισμού».
Tο 2000, τον Aύγουστο, προκηρύχθηκε διεθνής διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίησή της. Tο 43% των μετοχών της πέρασε στην κοινοπραξία της «Mυτιληναίος AE – Όμιλος επιχειρήσεων» μέχρι και τον Iούνιο του 2010, οπότε η διοίκηση επέστρεψε στο Eλληνικό Δημόσιο που σήμερα η συμμετοχή του φτάνει το 85,49% του μετοχικού κεφαλαίου.
Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού που πραγματοποιεί η «Ernst & Young», η κατώτερη τιμή προσφοράς ορίζεται στο ποσό των 10 εκατομμυρίων ευρώ.
Από την έντυπη έκδοση