Κυρώθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής από όλα τα κόμματα, πλην του ΚΚΕ που καταψήφισε και της Χρυσής Αυγής που δήλωσε «παρών», η διεθνής σύμβαση «για έλεγχο και διαχείριση Έρματος και Ιζημάτων που προέρχονται από τα πλοία».
«Η σημερινή κύρωση δίνει τη δυνατότητα στην Ελλάδα να είναι άλλη μία χώρα, στα πλαίσια του ΙΜΟ, η οποία αναγνωρίζει την ανάγκη θέσπισης αυτών των διεθνών κανόνων, προκειμένου να γίνουν εθνικό δίκαιο και να προστατεύσουμε τις θάλασσές μας», υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής και πρόσθεσε:
«Για μας, η “Γαλάζια Ανάπτυξη” είναι ένας πολύ κρίσιμος τομέας που θα συμβάλει στην ανάπτυξη της χώρας, διότι συνδέεται με τον τουρισμό, την αλιεία, την ανάπτυξη των λιμανιών και την προστασία του περιβάλλοντος. Όλα αυτά μαζί, λοιπόν, δημιουργούν ένα πλέγμα οικονομικών δραστηριοτήτων που προστατεύεται από την παρουσία στο δίκαιο της χώρας τέτοιων κανόνων που θεσπίζουμε σήμερα».
Παράλληλα, απέρριψε αιτιάσεις ότι η κύρωση της συμφωνίας ευνοεί τους εφοπλιστές, επισημαίνοντας ότι «με όλο αυτό το σύστημα που πρέπει να επενδυθεί πάνω στα πλοία, θα το επιβαρυνθούν οι ιδιοκτήτες των πλοίων».
«Δεν έχει καμία σχέση, ούτε με τις εργασιακές σχέσεις των ναυτικών, ούτε με άλλου είδους διευκολύνσεις. Αυτό μπορεί να βοηθήσει πάρα πολύ την ανάπτυξη τομέων που έχουν να κάνουν με τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, διότι τα συστήματα αυτά είναι σύγχρονα, που μπορεί να κοστίσουν μέχρι και ένα εκατομμύριο, ανάλογα με το μέγεθος του πλοίου. Άρα είναι μια δυνατότητα να δημιουργηθεί κίνητρο στο να αναπτυχθεί η δραστηριότητα στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη» τόνισε και συμπλήρωσε:
«Με το νέο αυτό θεσμικό πλαίσιο λαμβάνονται μέτρα που προστατεύουν το οικολογικό περιβάλλον, συμβάλλουν στην κοινωνική ανάπτυξη, διότι προστατεύουν τον ίδιο τον άνθρωπο από διάφορα μεταφερόμενα μικρόβια τα οποία επηρεάζουν τις περιοχές όπου πέφτει το θαλάσσιο έρμα και ως εκ τούτου δημιουργούνται επικίνδυνες καταστάσεις για τις παραλίες και τα λιμάνια».
Τέλος, ο κ. Κουρουμπλής επεσήμανε, ότι «η κυβέρνηση ξεκινά μία νέα προσπάθεια όσον αφορά τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, ζητώντας από την COSCO να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της κατά προτεραιότητα, αλλά και προσπαθώντας, μαζί με την Ευρωπαϊκή Ένωση, να απελευθερώσει τον Σκαραμαγκά από τις δεσμεύσεις που έχουν επιβληθεί λόγω των λεγόμενων “κρατικών επιδοτήσεων”».
«Η COSCO έχει δεσμευτεί, ότι θα επισκευάσει τις δεξαμενές που παρέλαβε από τον παλιό ΟΛΠ και θα προχωρήσει στην τοποθέτηση μιας μεγάλης πλωτής δεξαμενής ογδόντα χιλιάδων τόνων και μιας επόμενης, που θα είναι περίπου τριακοσίων με τριακοσίων πενήντα χιλιάδων τόνων. Αυτό και μόνο δημιουργεί σημαντικές προϋποθέσεις για την ανάπτυξη ενός τομέα που στην Ελλάδα έπαιξε καθοριστικό ρόλο τα προηγούμενα χρόνια. Όμως, ξέρετε πάρα πολύ καλά, ότι τα τελευταία δέκα χρόνια από λαθεμένους χειρισμούς δημιουργήθηκαν καταστάσεις που ουσιαστικά έφεραν πίσω την ανάπτυξη αυτού του τομέα, ο οποίος τροφοδοτούσε πολλαπλώς την περιοχή σε θέσεις εργασίας και σε επαγγελματικές δραστηριότητες» κατέληξε ο κ. Κουρουμπλής.