Τι δήλωσε σε συνέντευξή του ο διευθυντής Δικτύου της εταιρείας
Ανθεκτικότητα στην κρίση και στην μείωση της αγοραστικής ικανότητας των καταναλωτών εμφανίζει η αλυσίδα καταστημάτων “Γερμανός”, του Ομίλου ΟΤΕ, όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Πέτρος Παπαγγέλης, Διευθυντής Δικτύου Καταστημάτων της ΓΕΡΜΑΝΟΣ.
Όπως επισημαίνει, παρά την πτώση της αγοράς λιανικής και ειδικότερα της αγοράς τεχνολογικών προϊόντων, το δίκτυο καταστημάτων της ΓΕΡΜΑΝΟΣ παρουσίασε ανθεκτικότητα και διατήρησε τόσο τα μερίδια αγοράς όσο και μια υγιή οικονομική θέση, προσελκύοντας περισσότερους από 30 εκατ.επισκέπτες το 2016. Όπως προσθέτει, δεν υπάρχουν μυστικές συνταγές για την εξασφάλιση του στόχου αυτού. “Επιδιώκουμε να προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία, στην καλύτερη δυνατή τιμή”, εξηγεί.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις, παρά το αυξανόμενο μερίδιό τους δεν συνιστούν απειλή για το φυσικό κατάστημα, το οποίο διαθέτει σειρά συγκριτικών πλεονεκτημάτων για τον καταναλωτή καθώς και τους εξειδικευμένους συμβούλους Tech Experts, οι οποίοι διαθέτουν άριστη γνώση των τεχνικών χαρακτηριστικών και της συνδεσιμότητας των προϊόντων τεχνολογίας και μπορούν άρα να βοηθήσουν τους καταναλωτές να επιλέξουν το κατάλληλο προϊόν με βάση τις ανάγκες τους.
Το μότο μας είναι: είμαστε “στην καρδιά της τεχνολογίας”, δηλώνει ο κ.Παπαγγέλης.
Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης που παραχώρησε ο κ. Παπαγγέλης:
Πώς αποτυπώνεται το 2016 σε αριθμούς για το δίκτυο καταστημάτων ΓΕΡΜΑΝΟΣ, από πλευράς κερδοφορίας και πωλήσεων;
Το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον των τελευταίων ετών έχει επηρεάσει σημαντικά την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Το γεγονός αυτό αποτυπώνεται στην αγορά λιανικής γενικότερα, η οποία παρουσιάζει πτωτικές τάσεις, αλλά και στην αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων ειδικότερα. Παρ’ όλα αυτά, το δίκτυο καταστημάτων ΓΕΡΜΑΝΟΣ παρουσίασε ανθεκτικότητα και το 2016, διατηρώντας μία υγιή οικονομική θέση. Καταφέραμε να κρατήσουμε τα μερίδια αγοράς μας στις υπηρεσίες σταθερής, κινητής και προϊόντων. Το σημαντικότερο όμως για εμάς ήταν ότι, σε πείσμα των καιρών, καταφέραμε να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα στα καταστήματά μας, καταγράφοντας πάνω από 30 εκατομμύρια επισκέπτες.
Ποια υπήρξε η προστιθέμενη αξία για τον Όμιλο ΟΤΕ από τη λειτουργία του δικτύου της ΓΕΡΜΑΝΟΣ;
Το δίκτυο ΓΕΡΜΑΝΟΣ αποτελεί ένα από τα πιο δυνατά σημεία επαφής του Ομίλου ΟΤΕ με τον καταναλωτή, την “αιχμή του δόρατος”, αν θέλετε. Τα χαρακτηριστικά της αλυσίδας που συνηγορούν σε αυτό είναι πολλά, με πρώτο και κυριότερο την εγγύτητα. Τα καταστήματα ΓΕΡΜΑΝΟΣ είναι στα περισσότερα μέρη της Ελλάδος, εξυπηρετώντας σχεδόν κάθε περιοχή και κάθε γειτονιά. Σε πολλές περιπτώσεις οι πελάτες μας δεν είναι απλά καταναλωτές, είναι γείτονες μας και φίλοι, ξέρουν τους ανθρώπους μας με τα μικρά τους ονόματα και ανατρέχουν σε αυτούς για κάθε τηλεπικοινωνιακή ή τεχνολογική τους ανάγκη. Αυτό είναι το κεφάλαιό μας στο οποίο επενδύουμε συνεχώς. Είναι, εντέλει, η προστιθέμενη αξία της αλυσίδας ΓΕΡΜΑΝΟΣ.
Ένα ακόμα ανταγωνιστικό μας πλεονεκτήματά είναι το ότι είμαστε one-stop-shop, με μεγάλη γκάμα προϊόντων, άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό και άριστη εμπειρία εξυπηρέτησης.
Οι online πωλήσεις εμφανίζονται να αποκτούν ένα αυξανόμενο μερίδιο επί του συνόλου των πωλήσεων. Πώς επηρεάζει το γεγονός αυτό την πορεία ενός δικτύου καταστημάτων;
Είναι γεγονός ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους μέσω internet. Είναι σημείο των καιρών. Ως φυσικό επακόλουθο, ένα μερίδιο πωλήσεων όντως κατευθύνθηκε προς την ηλεκτρονική αγορά. Το γεγονός αυτό δεν το αντιμετωπίζουμε ως απειλή για το φυσικό κατάστημα. Το αντίθετο. Ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής, έχουμε ανανεώσει το ηλεκτρονικό κατάστημα www.germanos.gr, έτσι ώστε να είναι πιο εύχρηστο και φιλικό για τους επισκέπτες, καθώς θεωρούμε πως από εκεί ξεκινά το “ταξίδι” τους στα καταστήματα ΓΕΡΜΑΝΟΣ.
Βέβαια, οι αλλαγές που φέρνει η νέα ψηφιακή εποχή, είναι για όλους μας πρόκληση και ευκαιρία. Πρόκληση, να μην επαναπαυόμαστε στο γνωστό, αλλά να ακούμε την εποχή μας, να τολμάμε και να ανταποκρινόμαστε στις σύγχρονες, ιδιαίτερες ανάγκες των πελατών μας πριν αυτοί μας το ζητήσουν. Και ευκαιρία, να γινόμαστε όλο και πιο πελατοκεντρικοί και συνάμα ανθρώπινοι.
Πώς επιχειρεί να υπερβεί τη μείωση της αγοραστικής δύναμης του καταναλωτικού κοινού η ΓΕΡΜΑΝΟΣ; Ποια είναι η “συνταγή”;
Όπως προανέφερα, το οικονομικό περιβάλλον των τελευταίων ετών έχει επηρεάσει εμφανώς την αγοραστική δύναμη, τις συνήθειες και τις προτεραιότητες των καταναλωτών. Η μέχρι σήμερα πορεία μου στο χώρο του retail λέει ότι δεν υπάρχουν μυστικές συνταγές, δεν υπάρχουν “μαγικές λύσεις”.
Στο ΓΕΡΜΑΝΟ δείχνουμε απόλυτο σεβασμό στον καταναλωτή και κατανόηση για τις αντιξοότητες που αντιμετωπίζει. Προσφέρουμε συνδυαστικές λύσεις υπηρεσιών με προστιθέμενη αξία, που προσαρμόζονται στις ανάγκες και την αγοραστική του δυνατότητα.
Με λίγα λόγια, επιδιώκουμε να προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία, στην καλύτερη δυνατή τιμή.
Ποιες οι προτεραιότητες για το 2017;
Σε μια εποχή όπου η τεχνολογία παίζει καθοριστικό ρόλο αλλάζοντας κάθε πτυχή της καθημερινότητάς μας, η ΓΕΡΜΑΝΟΣ θέλει να παραμείνει ο Νο1 προορισμός.
Ανανεώνουμε τα καταστήματά μας δίνοντάς τους μοντέρνα, digital αισθητική, με διακριτές προϊοντικές ζώνες, περισσότερα live demos και διαδραστικές οθόνες. Ενισχύουμε τη γκάμα των high tech προϊόντων. Αναβαθμίζουμε τις τηλεπικοινωνιακές υποδομές των καταστημάτων για να διευκολύνουμε την καθημερινότητα των ανθρώπων μας και να μειώσουμε τους χρόνους απόκρισης στα αιτήματα των πελατών μας. Παράλληλα, καθιερώνουμε τους Tech Experts, τους εξειδικευμένους συμβούλους με άριστη γνώση των τεχνικών χαρακτηριστικών και της συνδεσιμότητας των προϊόντων τεχνολογίας, που θα βοηθήσουν τους καταναλωτές να επιλέξουν το κατάλληλο προϊόν με βάση τις ανάγκες τους.
Με επίκεντρο λοιπόν τον πελάτη, συνεχίζουμε δυναμικά! Υπηρετώντας το νέο μας motto, είμαστε “στην καρδιά της τεχνολογίας” και κάνουμε την καρδιά του καταναλωτή να χτυπάει δυνατά σε κάθε επίσκεψη στα καταστήματά μας.