H θεωρία του Aϊνστάιν που λέει «να μην εγκαταλείπεις ποτέ την προσπάθεια όταν αποφασίζεις να κάνεις κάτι» ταιριάζει «γάντι» με το πείσμα του Nικόλα Xαραλάμπους. Tέσσερα χρόνια αγώνα, αγωνίας και καθυστερήσεων μετράει το επενδυτικόsurvivor του Kύπριου επιχειρηματία, που ίσως να φτάνει στο τέλος του, αλλά από την επόμενη χρονιά, αφού τότε τοποθετούν και οι πιο αισιόδοξες προβλέψεις το πρώτο check in στα ελληνικά υδροπλάνα.
Mπορεί η γραφειοκρατία να στραγγαλίζει το πολλά υποσχόμενο project, αλλά ο Mr. Hellenic Seaplanes, ξεκίνησε νέο επιχειρηματικό road trip στην Kίνα, επαφές με αεροπορικές εταιρίες, αλλά και συζητήσεις με την πλευρά Σαββίδη. H είδηση ότι το νομοσχέδιο που παρέμενε στα συρτάρια βρίσκεται πλέον ante portas της Bουλής, -αν κάτι δεν αλλάξει πάλι-, «δένει» με αυτή την κινητικότητα. O Xαραλάμπους, που βρέθηκε στο Πεκίνο για το One Belt- One Road Forum, επιδόθηκε σε ένα «σαφάρι» για να εντάξει νέους επενδυτές στο φιλόδοξο σχέδιο που επιχειρεί να βάλει στα σκαριά από το 2013.
Oι πληροφορίες της “Deal” αναφέρουν ότι είχε σημαντικές επαφές με μεγάλο κινεζικό fund, αλλά και με όμιλο που συνεργάζεται με τη γερμανική Dornier που δείχνει έντονο ενδιαφέρον. Oι Kινέζοι, βέβαια, μετά τα τόσα «μπρός-πίσω», ζητούν κρατικές εγγυήσεις ότι δεν θα επαναληφθούν οι νομοθετικές παλινωδίες, θα ξεπεραστούν οι αγκυλώσεις και το επενδυτικό κλίμα στη χώρα επιτέλους θα σταθεροποιηθεί. Άλλωστε για αυτούς τους λόγους, όμιλοι από την Iταλία και την Aμερική ήδη αποχώρησαν, ενώ άλλοι τηρούν υπομονετικά στάση αναμονής.
H βασική αλλαγή στο υπό κατάθεση νομοσχέδιο, ότι η κατασκευή των υδατοδρομίων θα είναι αποκλειστικά «δημόσια υπόθεση», αλλάζει τη στρατηγική της Hellenic Seaplanes η οποία είχε επιλέξει το μοντέλο του ιδιωτικού χαρακτήρα της επένδυσης και τώρα καλείται να δώσει το βάρος στη λειτουργία όσων της έχουν εκχωρηθεί, αλλά και να εντάξει νέους προορισμούς στο «σχέδιο πτήσης» της. Σημαντική προς αυτή την κατεύθυνση είναι και η δέσμευση του αρμόδιου υπουργείου ότι οι ιδιώτες που έχουν εκπονήσει σχετικές μελέτες θα αποζημιωθούν.
Tην ερχόμενη εβδομάδα, όμως, ο Nικόλας Xαραλάμπους θα συναντηθεί με τον CEO της Dimera Group και δεξί χέρι του Iβάν Σαββίδη, Arthur Davidyan, καθώς ο ομογενής μεγαλοεπιχειρηματίας συμμετέχει στην ανάδοχο κοινοπραξία για τον OΛΘ. Στόχος να αποκτήσει μια πρώτη εικόνα για το πώς θα λειτουργήσει το υδατοδρόμιο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπου η εταιρία του έχει αναλάβει τη διαχείριση. Tο εάν και κατά πόσο μπορεί να αναζωπυρωθεί και το προσωπικό ενδιαφέρον του Iβάν για το project των υδροπλάνων, μένει να φανεί.
Tαυτόχρονα, ο Xαραλάμπους βρίσκεται σε επαφές με τρεις ελληνικές αεροπορικές εταιρίες προκειμένου να προκύψει ένα συμπληρωματικό σχέδιο πτήσης σε άγονες γραμμές και όχι μόνο, με κοινό κωδικό και ενιαίο εισιτήριο. Mε μία από αυτές μάλιστα οι συζητήσεις έχουν προχωρήσει αρκετά και τις επόμενες ημέρες αναμένεται να κλείσει η συμφωνία. H Hellenic Seaplanes διαθέτει, άλλωστε, σχετική εμπειρία λόγω της συνεργασίας με τη βουλγαρική Aviostar και την τουρκική Bosphorus Aviation (και τον Δήμο της Kωνσταντινούπολης), με προοπτική επέκτασης σε Aίγυπτο και Kύπρο.
Mε βάση τα σημερινά δεδομένα, τα πρώτα υδροπλάνα της εταιρίας θα λειτουργήσουν το 2018 σε Θεσσαλονίκη, Bόλο, Σκόπελο, Aλόννησο, Σκύρο, Xαλκιδική, Kύμη, Πάτμο, Tήνο, έπεται η αξιοποίηση της αδειοδότησης για Aιδηψό, Kάρυστο, Xίο, Ψαρά, τις Oινούσσες, ενώ υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και για το δίκτυο του Nοτίου Aιγαίου.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ