Με τις τιμές των κλασικών αυτοκινήτων να «φρενάρουν», ο Αμερικανός πρόεδρος δυσκολεύθηκε να βρει αγοραστή για την F430 του
Εάν λέγαμε ότι με το «ξεφούσκωμα» των τιμών στην αγορά τέχνης και αυτών του pricey real estate, αλλά ακόμα και των γαλλικών κρασιών, οι rich and famous επένδυαν στα κλασικά αυτοκίνητα, κάποιοι σκέφτονται ότι, ίσως και εδώ, να μην βρίσκουν το «ασφαλές καταφύγιό» τους.
Γιατί οι τιμές στα κλασικά supercars, έκαναν ένα απότομο «φρενάρισμα» τον τελευταίο μήνα. Όμως, τι λένε οι ειδικοί; Η μικρή κάμψη στις τιμές των κλασικών, αποδεικνύει ότι ούτε και εκεί, μια επένδυση είναι ασφαλής, ή απλά η αγορά περνά μια κάμψη λόγω εκλογών και άλλων πολιτικών ζυμώσεων;
Αυτό, το διαπίστωσε με τον… άσχημο τρόπο, ο Αμερικανός πρόεδρος Donald Trump, ο οποίος –ως λάτρης και συλλέκτης σπάνιων υπεραυτοκινήτων- επιχείρησε να βγάλει στο σφυρί ένα κομμάτι από τη συλλογή των τετράτροχών του. Η Ferrari F430 F1 Coupe του 2007 που έβγαλε σε πλειστηριασμό στη Florida, έναν μήνα πριν, έμεινε απούλητη, καθώς δεν «έπιασε» την επιθυμητή τιμή. Και, αν για τον Trump αυτό δεν είναι το μόνο περιουσιακό στοιχείο, μάλλον… αγχώθηκε και πείσμωσε.
Η Ferrari του Trump είχε τιμή πώλησης τα 250.000 δολάρια, όμως το lot στη δημοπρασία του Απριλίου σταμάτησε στις 240 χιλιάδες, 10.000 δολάρια κάτω από το κατώτατο αναμενόμενο όριο. Και, αρκετά αργότερα, όπως ανακοίνωσε ο οίκος δημοπρασιών που είχε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο σε δημοπρασία, το lot κατέληξε σε μεταβίβαση ιδιωτικής πώλησης έναντι 270.000 δολαρίων, όμως ακόμα και αυτή η τιμή παρέμεινε χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις.
Γενικότερα, πάντως, οι τιμές των Ferrari πέφτουν, με αποκορύφωμα τις Testarossa, οι οποίες χτύπησαν… ταβάνι και τώρα, μένουν απούλητες. Ή μήπως αυτό αντικατοπτρίζει την κατάσταση στην αγορά κλασικών αυτοκινήτων;
Ο Brian Rabold, αντιπρόεδρος της Hagerty Valuation Services, λέει ότι «τα επόμενα χρόνια, περιμένουμε η ανάπτυξη στην κορυφή της αγοράς να συνεχίσει να επιβραδύνει καθώς πιο προσιτά υποκατάστατα πρώτης διαλογής θα συνεχίσουν να επιταχύνουν». Ο ίδιος βλέπει η ζήτηση να μετατοπίζεται από τις Porsche στις BMW, από τις Ferrari Testarossa στις Ferrari 456 και από τα Datsun 240Z στα λιγότερο σπάνια Datsun 280Z.
Από την έντυπη έκδοση